2018-10-18, 20:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Hade det inte varit så omständligt med att få allt på bild i och med att jag har två lager med film på ett par hyllor så hade blivit väldigt mycket stökande med att plocka fram allt, fotografera och sen tillbaka med allt. Bor trångt med hyllor i hela rummet, både med böcker och filmer så finns inte så mycket plats över för annat.

Ändå mysigt, antar jag. Ett kufiskt krypin.
Citera
2018-10-18, 20:17
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Hade det inte varit så omständligt med att få allt på bild i och med att jag har två lager med film på ett par hyllor så hade blivit väldigt mycket stökande med att plocka fram allt, fotografera och sen tillbaka med allt. Bor trångt med hyllor i hela rummet, både med böcker och filmer så finns inte så mycket plats över för annat.

Typ som min lägenhet dock
Fast jag har 2 hyllor med vinyl.
En hylla med DVD , En hylla med Blu-Ray
5 Benno hyllor med CD.

Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S

Låter som min lägenhet med
Citera
2018-10-19, 10:01
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Det låter ju lite roligt på sitt eget sätt.
Vet dock att Atlantic s DVD - utgåva är oklippt.

Svensk såld utgåva? Har jämfört längden och tiden är kortare på DVD därav undrar jag?
Citera
2018-10-19, 10:03
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Det låter ju lite roligt på sitt eget sätt.
Vet dock att Atlantic s DVD - utgåva är oklippt.

Kollade nu står på framsidan mycket riktigt men på baksidan är inte minutrarna inräknade konstigt nog, men då vet jag
Citera
2018-10-19, 10:51
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S

Jodå det är mysigt, ett litet kyffe fullt med filmer och böcker som får livet för mig att gå runt.
Citera
2018-10-19, 15:39
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Svensk såld utgåva? Har jämfört längden och tiden är kortare på DVD därav undrar jag?

Det kanske är feltryck på baksidan
https://www.discshop.se/filmer/dvd/evil_dead_sam_raimis/P38581

Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Kollade nu står på framsidan mycket riktigt men på baksidan är inte minutrarna inräknade konstigt nog, men då vet jag

Men då är väl frågan då är den oklippt eller inte.
Enligt baksidan så är den 1:22 min
Citera
2018-10-19, 20:33
Medlem
Dobbelss avatar
Synd att du inte kollade bland utländska alternativ och slog till på 4K-utgåvan, men man kan inte få allt. Sonys ordinarie utgåva är ändå av klart bra kvalité.

Gällande DVD-utgåvan så är den, med all sannolikhet, en PAL-master. Således går också filmen i 25b/s istället för 24b/s (eller 23.976 som det är på Blu-Ray) och blir därav lite drygt tre minuter kortare eftersom den går snabbare. Visste själv inte ens att Evil Dead hade visats i censurerad form.

Senaste filmen jag fick hem var The Big Lebowski på UHD-BD, som damp ner förra fredagen. Den har en fantastiskt bra master som verkligen gör filmen rättvisa, ffa i jämförelse mot min gamla HD-DVD.
Citera
2018-10-19, 23:08
Medlem
Rebali179s avatar
Blev 2 filmer via Begagnat på FB

Toolbox Murders
https://www.discshop.se/filmer/dvd/toolbox_murders/P42957

Evil Dead (Sam Raimi´s) Atlantic Utgåvan på DVD

https://www.discshop.se/filmer/dvd/evil_dead_sam_raimis/P38581
Citera
2018-10-20, 20:00
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Toolbox Murders
https://www.discshop.se/filmer/dvd/toolbox_murders/P42957

Såg den som ung och blev ganska besviken men gillar man skräckfilm som genre är det en film man bör ha sett, klassisk video nasty från den tiden då det var moralpanik i England med våldsfilm. Galna kristna som hade korståg med Thatcher i ryggen, finns en del bra dokumentärer på ämnet. Sen som vi alla vet kom den kristna moralpaniken till oss i Studio S och resten är ju som bekant, historia.
Citera
2018-10-20, 22:10
Medlem
Rakiis avatar
Köpte lite gamla favoriter från Discshop nyss och en film jag velat se länge:

Anaconda (DVD, inte J-Lo filmen utan den svenska mondofilmen från 1954)
Elaka Rune & Sune (DVD, dubbeldippade här, har exakt samma utgåva men tror att skivan kan vara illa åtgången)
Cannibal Holocaust (Svensk BD, har den redan på VHS och två olika DVD-utgåvor men inte på BD)
Rabid (Svensk BD, kultfilmen av Cronenberg med Marilyn Chambers)
The Brood (Svensk BD, inte sett på evigheter men gillade den då, och Cronenberg är ju Cronenberg)
Scanners (Svensk BD, gammal favorit med Michael Ironside, har bara DVD-släppet)

305kr allt som allt.
Citera
2018-10-20, 22:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Fick bli en liten beställning från discshop.fi då de hade nyligen släppta Bruce Lee boxen i lager.

Blu-ray
Bruce Lee Collection (inte helt 100 på vilka filmer som ingår)
- The Big Boss (1971)
- Fist of Fury (1972)
- The Way of the Dragon (1972)
- The Game of Death (1978)
- Dragon: The Bruce Lee Story (1993)
Wild Tales
Bra köp, 40 kr/st för bra filmer på blu-ray.
Citera
2018-10-20, 23:09
Medlem
Rakiis avatar
Hittade Stalker (Svensk DVD) från något bolag jag aldrig har hört talas om på Discshop, så chansade på den, kostade bara 29kr så inte hela världen om bildkvalitén är låg. Har inte råd att köpa någon Criterion-utgåva på den så denna får duga fram tills dess.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in