2011-12-26, 18:51
Medlem
Till det priset är det bara att gratulera till en bunt fina inköp. På vilken sida var det du köpte dom?
Citera
2011-12-26, 21:54
Medlem
Infinitiv86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReturnToZero
Till det priset är det bara att gratulera till en bunt fina inköp. På vilken sida var det du köpte dom?

För att vara lite on topic:
Uppgraderade I am legend till Blu-Ray, inköpt på Amazon.
Citera
2011-12-28, 23:36
Medlem
Ozknybergs avatar
Jag snubblade in på Mediamarkt idag, köpte The Hangover 1 och The Hangover part 2. Inte sett den andra filmen men tänkte slå igång den nu ikväll, kommer nog bli många skratt då man bara har hört bra om den. Frågan är om den klår första filmen dock!
Citera
2011-12-28, 23:37
Medlem
Rakiis avatar
The Last Action Hero (BD) - 79 kr
Pulp Fiction (BD) - 49 kr
Citera
2011-12-28, 23:45
Medlem
StefPhoenixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
The Last Action Hero (BD) - 79 kr
Citera
2011-12-28, 23:58
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefPhoenix

Roligt att du gillade köpen, försöker samla på mig de flesta Arnold-filmerna på BD nu då man redan har dom flesta på DVD.

Kan även tillägga att jag fick hem Rise of the Planet of the Apes på BD idag med, men den förhandsbokade jag redan i september/oktober.
Citera
2011-12-29, 00:17
Medlem
StefPhoenixs avatar
Citat:
Roligt att du gillade köpen, försöker samla på mig de flesta Arnold-filmerna på BD nu då man redan har dom flesta på DVD.

Kan även tillägga att jag fick hem Rise of the Planet of the Apes på BD idag med, men den förhandsbokade jag redan i september/oktober.
Jag förblir en bakåtsträvande, framstegsfientlig kuf då jag själv köpte Red Sonja på DVD till farsan i julklapp.

Jaså har du sett Rise of the Planet of the Apes? Har själv inte sett den än men tycker jag borde göra det snart.
Citera
2011-12-29, 00:21
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefPhoenix
Jag förblir en bakåtsträvande, framstegsfientlig kuf då jag själv köpte Red Sonja på DVD till farsan i julklapp.

Jaså har du sett Rise of the Planet of the Apes? Har själv inte sett den än men tycker jag borde göra det snart.

Mja, det är väl mest ens favoritfilmer som jag väljer att uppgradera ifrån DVD till BD plus att bildkvalitén är markant bättre, men jag sparar trots allt mina äldre DVD-filmer. Ser ingen idé med att göra sig av med det gamla formatet, då man ändå har lagt så mycket pengar på diverse filmer och utgåvor.

Japp, jag har sett den och kan verkligen rekommendera den! Originalfilmen är en av mina barndomsfavoriter och har en plats i BD-samlingen även den. Den senaste filmen är bland det bättre ifrån Hollywood som jag har sett i år och gav ett bra perspektiv på händelserna före originalfilmen.
Citera
2011-12-29, 12:23
Medlem
Citat:

Den utgåvan har jag med och kan bekräfta att den ser jättefin ut. Har uppdaterat alla Tarantino's filmer till BD förrutom Jackie Brown och Death Proof

Tog och beställde lite italienska utgåvor från amazon.it:
La Frusta e il Corpo (DVD)
Eanigma [RaroVideo] (DVD)
Nightmare Beach - La Spiaggia Del Terrore (DVD)

SubDVD rean:
Furia a Marrakech (DVD)
2019 - After the Fall of New York (DVD)

Play.com rean:
Taxi Driver [35th Anniversary Edition] (Blu-ray)

Discshop:
Puzzle (DVD)
Hon Dansade en Sommar (DVD)
Sommarnattens Leende (DVD)
Revenge - A Love Story (DVD)
Frankenstein [1931] (DVD)
Dracula [1931] (DVD)

Nöjd
Citera
2011-12-29, 12:52
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Den utgåvan har jag med och kan bekräfta att den ser jättefin ut. Har uppdaterat alla Tarantino's filmer till BD förrutom Jackie Brown och Death Proof

Skönt att höra då jag var orolig att utgåvan skulle vara dålig just för att den var så billig, men det var i och för sig också Kill Bill-filmerna som jag köpte för 37 kronor styck på BD.

Finfina köp som du gjorde själv! Ska nog till SubDVD någon dag själv och spana in rean.
Citera
2011-12-29, 13:35
Medlem
Citat:
Skönt att höra då jag var orolig att utgåvan skulle vara dålig just för att den var så billig, men det var i och för sig också Kill Bill-filmerna som jag köpte för 37 kronor styck på BD.

Finfina köp som du gjorde själv! Ska nog till SubDVD någon dag själv och spana in rean.

När jag köpte den kostade den 149:- så den ingick i nån rea-kampanj när du köpte den eller? När den kom ut har jag för mig att priset låg på runt 250:-. Vissa BD's kan verkligen rasa i pris ibland.

Edit: Aenigma köpte jag, inte Eanigma
Citera
2011-12-29, 13:36
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
När jag köpte den kostade den 149:- så den ingick i nån rea-kampanj när du köpte den eller? När den kom ut har jag för mig att priset låg på runt 250:-. Vissa BD's kan verkligen rasa i pris ibland.

Köpte den hos Discshop, mellandagsrean där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in