2011-12-23, 14:43
Medlem
Niilzs avatar
Ett jäkla tag sen. Bad Boys 2
Citera
2011-12-25, 21:48
Medlem
Fraktfritt och nedsatta priser hos Discshop så fick det bli:

Utvandrarna/Nybyggarna (DVD-Box)
Fanny & Alexander (Blu-ray)
Cape Fear (Blu-ray)
Citera
2011-12-25, 21:53
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReturnToZero
Fraktfritt och nedsatta priser hos Discshop så fick det bli:

Utvandrarna/Nybyggarna (DVD-Box)
Fanny & Alexander (Blu-ray)
Cape Fear (Blu-ray)

Finfina köp! Köpte själv på mig Cape Fear i september då den kom ut på nordisk BD-utgåva men har avstått med att se den hittills då jag ska visa den för min vän. Dock är det en av mina favoritfilmer av Scorsese och en av mina favoritremakes som överträffar originalet, mycket tack vare De Niro.
Citera
2011-12-25, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IshethZenunim
Då kan du inte ha sett Ken Russells The Devils: http://www.imdb.com/title/tt0066993/

Den åker på listan!
Tackar ödmjukast för tipset! Älskar filmer som dessa, så du är varmt välkommen att pma mig med mer titlar likt dessa!

Senaste jag köpte var; T2 - Ultimate 3-disc edition.
Citera
2011-12-25, 22:56
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockton.T
Senaste jag köpte var; T2 - Ultimate 3-disc edition.

Sjyst köp, har den själv hemma på DVD men köpte den begagnad och en skiva var borta då jag köpte den. Så min BD-utgåva får kompensera för den förlusten.
Citera
2011-12-25, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Sjyst köp, har den själv hemma på DVD men köpte den begagnad och en skiva var borta då jag köpte den. Så min BD-utgåva får kompensera för den förlusten.

Surt, menmen. Hurdan är den på BD?
Predator på BD var helt otrolig!
Citera
2011-12-25, 23:05
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockton.T
Surt, menmen. Hurdan är den på BD?
Predator på BD var helt otrolig!

Har inte öppnat den ännu och kollat men hört ifrån folk att det ska vara tre versioner av filmen och skarp bild. Önskar bara att första filmen ska släppas på Region B någon gång, väntat redan sedan den dök upp i Staterna. Predator kommer jag köpa på BD tids nog då jag behöver den till Arnold-samlingen!
Citera
2011-12-25, 23:59
Medlem
Old Insights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Har inte öppnat den ännu och kollat men hört ifrån folk att det ska vara tre versioner av filmen och skarp bild. Önskar bara att första filmen ska släppas på Region B någon gång, väntat redan sedan den dök upp i Staterna. Predator kommer jag köpa på BD tids nog då jag behöver den till Arnold-samlingen!

Om du ska köpa Predator på blu-ray så undvik den nya "Ultimate Hunter Edition" då bildkvalitén är bedrövlig. De har skrubbat bilden med så mycket DNR att den nästan ser animerad ut.

Gamla: http://www.avpgalaxy.net/wordpress/wp-content/uploads/2010/06/predatorold03.jpg
Nya: http://www.avpgalaxy.net/wordpress/wp-content/uploads/2010/06/predatornew03.jpg

Ser ju inte ens ut som att Arnold har lite stubb, ser ju ut som han är smutsig...

Original-releasen har, som ni kan se, ganska mycket brus och en del artefakter, men är mycket mer trogen till den ursprungliga visionen. Releasen har utgått dock, men man ska nog kunna hitta en kopia om man letar runt lite. Fick min från en Marketplace försäljare på Amazon UK för £11 med frakt.

Och angående Terminator så släpps den i England nu till våren. Får hoppas de har fixat problemen som den amerikanska utgåvan har.
Senast redigerad av Old Insight 2011-12-26 kl. 00:14.
Citera
2011-12-26, 13:16
Medlem
Rakiis avatar
Köpte Red Heat på BD för 69 kronor hos Discshop.
Citera
2011-12-26, 18:18
Medlem
Ingen film men jag köpte nyss Twin Peaks boxen för 300 kr. Ska bli kul att se den igen!
Citera
2011-12-26, 18:25
Medlem
Rakiis avatar
Köpte film idag på Elgigantens mellandagsrea;

Mission Impossible 3
Killshot
The Incredible Hulk
30 Days of Night (BD)

180 kronor för allt!
Citera
2011-12-26, 18:47
Medlem
Infinitiv86s avatar
Hann lägga en order till innan priserna höjdes.
En lista blu's @$9

Baba Yaga
Cat O' Nine Tails
Crazies
Daughters of Darkness
Strip nude for your killer
Vampyres
Zombie

Sammanlagt $63/448:- eller 64kr/st (+ev. moms) trots att flera av titlarna inte ens är släppta ännu

Om man bara inte vore en fegis så att man faktiskt kollade på filmerna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in