2024-06-18, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Oj, det var ambitiöst! Men det är ju kul med samlande, så

Vet dock inte om jag har sett filmen Batman & Robin från 1997, det är mest de tre första jag kommer ihåg som mysiga på ett sätt. Jag har också otroligt svårt för när de byter skådespelare i filmer, och huvudkaraktären Batman är ju utbytt i fjärde, så jag vet inte jag...

Men de tre första vill jag minnas att jag gillar med Keaton.

Keaton spelar bara Batman i 2 filmer:
Batman (1989)
Batman Returns (1992)

Det är Val Kilmer i den som kom efter det.

Smashing Pumpkins gjorde musik till Batman & Robin.
Har för mig den musikvideon finns ibland bonus featuresen på Bluray-skivan.
Trummisen som hänger i luften och trummar är Matt Walker (ex-Filter och senare trummis hos Morrissey).

En oförtjänt bra låt till en kanske inte jättebra film.

https://m.youtube.com/watch?v=4OEvDqRr898&pp=ygUZc21hc2hpbmcgcHVtcGtpbnM gdGhlIGVuZA%3D%3D

Knäppt nog användes samma låt senare om jag inte minns fel även i Watchmen (?).
Senast redigerad av GoneForever 2024-06-18 kl. 03:16.
Citera
2024-06-18, 08:49
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoneForever
Hygglig kompis som ger bort en såpass dyr film. Antar att det också var på DVD?
Jag provkollade stickvis några spridda minuter på den och märkte att soundtracket var såna där Svenska band från 90-talet som man önskar att man fick fortsätta ha glömt bort.
Ja du vet som bandet Lambretta?

Ja det var DVD, Lambretta från Örebro ja de minns jag, "Creep" Var en bra låt
Citera
2024-06-18, 13:46
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Keaton spelar bara Batman i 2 filmer:
Batman (1989)
Batman Returns (1992)

Det är Val Kilmer i den som kom efter det.

Smashing Pumpkins gjorde musik till Batman & Robin.
Har för mig den musikvideon finns ibland bonus featuresen på Bluray-skivan.
Trummisen som hänger i luften och trummar är Matt Walker (ex-Filter och senare trummis hos Morrissey).

En oförtjänt bra låt till en kanske inte jättebra film.

https://m.youtube.com/watch?v=4OEvDqRr898&pp=ygUZc21hc2hpbmcgcHVtcGtpbnM gdGhlIGVuZA%3D%3D

Knäppt nog användes samma låt senare om jag inte minns fel även i Watchmen (?).
Jasså, då har jag missuppfattat och glömt hur det var.

På tal om alternativa omslag så är jag sugen på arrow-utgåvan av An american werewolf in London, jag tycker det omslaget är riktigt snyggt, men jag har bara denna utgåva med ett tråkigare omslag: https://www.blu-ray.com/movies/An-American-Werewolf-in-London-Blu-ray/6480/

Får se om jag köper den någon gång eller låter det vara, jag har ju filmen åtminstone.
Citera
2024-06-18, 17:57
Medlem
Citat:

På tal om alternativa omslag så är jag sugen på arrow-utgåvan av An american werewolf in London, jag tycker det omslaget är riktigt snyggt, men jag har bara denna utgåva med ett tråkigare omslag: https://www.blu-ray.com/movies/An-American-Werewolf-in-London-Blu-ray/6480/

Får se om jag köper den någon gång eller låter det vara, jag har ju filmen åtminstone.

Jag har den vanliga Arrow-utgåvan av American Werewolf In London.
Det finns ju en annan limiterad i större box också men den är ju också samma 1-disc inuti.

Hade jag varit du hade jag väntat till Arrows Camp Arrow Sale börjar och beställt den ihop med ett par andra kul ifrån dem då.
Skulle tippa att den förmodligen kommer kosta £9 och det kommer nog finnas andra kul för £5.
Tror den REAn brukar vara i Juli.
Tror den där rabattkoden "brumhorror" som ger 10% Off fortfarande funkar.
Senast redigerad av GoneForever 2024-06-18 kl. 17:59.
Citera
2024-06-18, 18:19
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Jag har den vanliga Arrow-utgåvan av American Werewolf In London.
Det finns ju en annan limiterad i större box också men den är ju också samma 1-disc inuti.

Hade jag varit du hade jag väntat till Arrows Camp Arrow Sale börjar och beställt den ihop med ett par andra kul ifrån dem då.
Skulle tippa att den förmodligen kommer kosta £9 och det kommer nog finnas andra kul för £5.
Tror den REAn brukar vara i Juli.
Tror den där rabattkoden "brumhorror" som ger 10% Off fortfarande funkar.
Okej, tack för tipset!
Citera
2024-06-18, 18:30
Medlem
Citat:
Okej, tack för tipset!

Yes.
Frakten brukar inte vara jättefarlig och sålänge du beställer för under €150(Euro inte Pund) så använder Arrow IOSS så att du slipper avgifter och sånt.
Ska höra hojta till i tråden här när jag ser att REAn är annonserad men kika gärna själv på deras sida.
www.arrowfilms.com
Citera
2024-06-19, 08:21
Medlem
DVD på loppis, i fint skick, två mycket olika filmer för en tia styck.

Control (regi Anton Corbijn) - jag såg den här utmärkta, diskbänksrealistiska filmen om Joy Division och Ian Curtis' öde när den gick på bio och har velat se den igen. Gillar både JD och New Order, och även om det här förstås är en mörk film så är den utomordentligt välgjord och "essential viewing".

The Three Tenors Live in Los Angeles - Carreras, Domingo och Pavarotti live 1994. Jag såg den ursprungliga konserten i Rom på tv 1990, den är ett kärt minne och jag gillar verkligen alla tre. Ser fram emot att se och höra denna.
Citera
2024-06-20, 23:20
Medlem
Citat:

Jag gillar det där lite fula omslaget med den apliknande varulven som du länkade.

Jag har vändt fram original-omslaget på min Arrow-utgåva.
Det är en bild på huvudpersonen och hans kompis (som dör i början på filmen).
Det här--->

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjevChcZMdukhNieT-y7OFg4a-T7vIG1-Ri3bPOJAfut01vDNjRKUk_Vv76AeQFbJknOLDlqKQEzTXVWOKK Io9OLV-oobRi 4ahQk22K_bCDx0z-wLVxbRJK_q426G5zdbTLVPvvQ2PTV2A/s1600/American+Werewolf+front+%25283%2529.jpg

Arrows egna omslag som är det där med en varulv osv gillar inte jag.
Inte steelbooken dom släppte heller.
Senast redigerad av GoneForever 2024-06-21 kl. 00:01.
Citera
2024-06-20, 23:22
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Jag gillar det där lite fula omslaget med den apliknande varulven som du länkade.

Jag har vänt fram original-omslaget på min Arrow-utgåva.
Det är en bild på huvudpersonen och hans kompis (som dör i början på filmen).
Det är ju så himla nice med arrows utgåvor, att det finns två omslag att välja mellan.
Oftast föredrar jag de tecknade omslagen dock. Jag är mycket svag för tecknade omslag överlag.
Citera
2024-06-21, 00:21
Medlem
Citat:
Det är ju så himla nice med arrows utgåvor, att det finns två omslag att välja mellan.
Oftast föredrar jag de tecknade omslagen dock. Jag är mycket svag för tecknade omslag överlag.

Dom flesta av dom här boutique labelsen kör ju med "reversible cover" dvs dubbla omslag.
Ibland är det ju "inner print" istället dvs sån där bakgrundsbild som man ska se bakom skivan igenom platasken.
Tror det är så på alla mina ca 10 Blurays ifrån Blue Underground.
Ändå kommer dom där i vanliga blå askar.
Lite korkat. Borde ju verkligen komma i genomskinliga då.
Citera
2024-06-22, 12:45
Medlem
Beställde Arrows windowbox-utgåva av Obsession ifrån en tredjepartssäljare på Amazon.co.uk igårkväll.
Den kostade £5.39 plus £3.49 i frakt.
Totalt £8.88 dvs ca 120 kr alltså.
Har bara Bird With The Crystal Plumage, Phenomena och Tenebrae som windowboxar sen förut så denna blir min fjärde sådan.
Windowbox-paketeringen som låter en välja mellan 4 olika omslag är en fiffig grej.
Nån mer här som har några sådana?
Citera
2024-06-25, 15:49
Medlem
Köpte en UK-släppt Bluray ifrån Fabulous Films med The Handmaid's Tale (1990) med Faye Dunaway och Robert Duvall på secondhand idag för 25 kr.
Visste att det fanns en nyare TV-serie baserad på samma bok men hade ingen koll på att den här filmen fanns.
Kasst att textning saknas helt på denna Bluray.
Shout Factory har gjort ett Amerikanskt släpp och där finns tydligen textning.
Filmen verkar bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in