2022-08-01, 16:22
Medlem
Rebali179s avatar
Blivit en liten bunt DVD-Filmer

Hans Arnold - Penselns Häxmästare
Motorsågsmassakern – 40th Anniversary 2 Disc Edition
Sven Klangs kvintett
Stöt In Den!
Metropolis
Citera
2022-08-02, 00:21
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Blivit en liten bunt DVD-Filmer

Hans Arnold - Penselns Häxmästare
Motorsågsmassakern – 40th Anniversary 2 Disc Edition
Sven Klangs kvintett
Stöt In Den!
Metropolis

Sven Klangs Kvintett äger jag. Bra köp.
Citera
2022-08-06, 16:45
Medlem
SadEyess avatar
Har under senaste veckorna köpt 4 st. bluray (LE) boxar.

BFI:s två första Ingmar Bergman boxar. Blir alla fyra istället för Criterions mastiga box. Läst att BFI:s box(ar)/mastrar ska se något bättre ut.

Samt.

Arrows två första Rainer Werner Fassbinder boxar.

Från amazon.uk resp. iMusic.

Ca: 2400:- med frakt/moms.
Citera
2022-08-06, 17:25
Medlem
Dobbelss avatar
Mig veterligen innehåller BFI och Criterion exakt samma restaureringar från SFI. Det enda som verkar något oklart är väl Sommarnattens leende, då Criterion har en riktigt gammal master som är gjord kring millennieskiftet. SF restaurerade den på nytt år 2007 och ser mycket bättre ut, men jag vet bara med säkerhet att den finns på den tyska utgåvan.

Däremot har ena BFI-boxen Hets vilket är ett plus.
Citera
2022-08-06, 20:37
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dobbels
Mig veterligen innehåller BFI och Criterion exakt samma restaureringar från SFI. Det enda som verkar något oklart är väl Sommarnattens leende, då Criterion har en riktigt gammal master som är gjord kring millennieskiftet. SF restaurerade den på nytt år 2007 och ser mycket bättre ut, men jag vet bara med säkerhet att den finns på den tyska utgåvan.

Däremot har ena BFI-boxen Hets vilket är ett plus.

Jag läste bara kort om encoding/compression på bluray forumet, BFI kontra Criterion. Jag är inte tillräckligt insatt i det digitala för att egentligen ha en egen uppfattning kring dessa tekniska variabler. Tyvärr kommer jag inte kunna jämföra på eget bevåg. Dock gillar jag BFI:s konvolut och format på boxen. Inget fan av Bluray skivor som sitter i fickor utan enskilda fodral, må det vara dubbla skivor per fodral som i BFI. Dessutom blir det mer litteratur att läsa då BFI:s utgåvor verkar komma med ett häfte/bok på hundra sidor, en för varje box.

Dessutom får de plats i bokhyllan.
Senast redigerad av SadEyes 2022-08-06 kl. 20:42.
Citera
2022-08-06, 22:21
Medlem
Fyndade The Sheltering Sky (Arrow Academy) i nyskick inkl booklet i en secondhandaffär för 50 kr häromdan.

Beställde ett par stycken bara ifrån Arrow-REAn:
Death Screams
Walk On The Wild Side
The Nude Vampire
Felicity
Birdemic

Den här Arrow-REAn var rätt kass utan några bra REA-priser på standard-titlar från Arrow.
Det som gjorde det värt att dra ihop en beställning var de för £5 ifrån andra märken och att jag hade en del account credit att använda.
REAn håller på rätt länge till till 22e Aug och ev gör jag en till beställning med bla Female Prisoner Scorpion-boxen.
Får se hur det blir.

Och jo jag ska ju köpa en hel drös kul Arrow av någon inkl en del balla utgångna som Knightriders, Zardoz, Kill Baby Kill, Forbidden Zone, Raising Cain LEn osv..

Ja så nu har jag snart SadEyes som i en liten ask tänker jag och snart är vi värsta bästisarna.
Citera
2022-08-06, 22:23
Medlem
Dobbelss avatar
Jag köpte Criterions box när den kom. Grymt fin med stor, trevlig bok. För mig var det rätt skönt i överlag att bara göra ett enda köp och därefter göra mig av med alla andra utgåvor jag haft med Bergmans filmer.

I vilket fall fick jag hem Cutting Class, Righting Wrongs och Sampo från Vinegar Syndrome tidigare i veckan. Ska nog se förstnämnda ikväll.
Citera
2022-08-06, 22:38
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoneForever
Fyndade The Sheltering Sky (Arrow Academy) i nyskick inkl booklet i en secondhandaffär för 50 kr häromdan.

Beställde ett par stycken bara ifrån Arrow-REAn:
Death Screams
Walk On The Wild Side
The Nude Vampire
Felicity
Birdemic

Den här Arrow-REAn var rätt kass utan några bra REA-priser på standard-titlar från Arrow.
Det som gjorde det värt att dra ihop en beställning var de för £5 ifrån andra märken och att jag hade en del account credit att använda.
REAn håller på rätt länge till till 22e Aug och ev gör jag en till beställning med bla Female Prisoner Scorpion-boxen.
Får se hur det blir.

Och jo jag ska ju köpa en hel drös kul Arrow av någon inkl en del balla utgångna som Knightriders, Zardoz, Kill Baby Kill, Forbidden Zone, Raising Cain LEn osv..

Ja så nu har jag snart SadEyes som i en liten ask tänker jag och snart är vi värsta bästisarna.

Jag vill starkt avråda ifrån ett köp av Female Prisoner Scorpion-boxen. Ingen av filmerna är något vidare helt ärligt. Är man ett Meiko Kaji fan och vill ha allt, så visst, men annars inte. På det hela taget, ganska grå och oinspirerande filmer utan den flärd som många av Meikos andra filmer har. Det finns ett par sköna scener där man mixar teaterkulisser med "live action" på ett finurligt sätt, men inte mycket mer. Filmerna är också väldigt lika varandra, där känslan av upprepning ligger nära tillhanda.

Köp istället Takashi Miike boxen Black Society trilogy, alla tre filmer i den boxen är överjävligt bra.

Vi har alltid varit bästisar.
Citera
2022-08-18, 18:11
Medlem
SadEyess avatar
Vinegar Syndrome drar igång sin SummerFest sale imorgon fredag, håller på t.o.m. söndag. 50% på över 200 titlar.

Jag kommer nog köpa på mig en box iaf.
Citera
2022-08-18, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Vinegar Syndrome drar igång sin SummerFest sale imorgon fredag, håller på t.o.m. söndag. 50% på över 200 titlar.

Litegrann sugen(no pun intended)
på att beställa Stiff Competition 4K
blir man ju men känns tveksamt om det blir en mindre beställning nu i helgen
eller att vänta till BF.

Kul att VS börjar köra en sommar-REA
också nu då alltså.
Förut har dom väl bara kört stor REA 2 ggr om året på BF respektive "Halfway To BF" och en Valentines Day Sale(sistnämnda en REA på bara sina "vuxenfilmer")?
Håller dom på att bli liknande som Arrow nu då som länge har kört en stor REA på varje Påsk/Sommar/Halloween/Vinter?
Känns alltid roligast att beställa direkt från labelsen själva och VS är ju en av dem som har vett nog att packa grejerna ordentligt.
Senast redigerad av GoneForever 2022-08-19 kl. 00:00.
Citera
2022-08-19, 01:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes

Var någon rea även förra veckan. De verkar satsa på något som hette något i stil med partner week där de highlightar ett specifikt bolag. Tyckte dock filmerna som reades såg skit ut, de var för få titlar, samt de flesta filmerna verkar ha varit ifrån i år eller förra året. Köpa ny film är väl aldrig aktuellt? Vad är grejen med deras paketering av fyra nya filmer? Priset är väl detsamma så undrar vad för löjlig gimmick de sysslar med. Såg att de släppt en uppföljare till Fåglarna med Tippi medverkande (tvfilm). Jag ska inget ha, ville bara tjattra lite.
Citera
2022-08-19, 14:23
Medlem
Undra om inte förbokningen av DVD med Terminator 3 kan vara den senaste filmen jag köpte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in