Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-01-17, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KletTvek
Hej Flashback.

Jag har länge forskat kring en viss speciell rökteknik, självfallet talar jag om hur man röker med cigaretten stationär i munnen.

Anledningen till att jag behöver denna gåta löst är för att jag vill kunna röka medans jag spelar. Men problemet tillkommer då det skapas irritation i både näsa när jag råkar andas in och ögon när de kommer i kontakt med röken.

Jag är väldigt allvarlig, jag har till och med testat att vidta desperata åtgärder som att exempelvis bära cyklop. Ja, ni hörde mig rätt, jag har burit cyklop för att lösa denna svårlösta gåta, men fann genast att detta var för otympligt och fick även reducerad synförmåga.

Snälla, hjälp den som hjälp behöver. Mig.

Va? Du röker cigaretter men vill inte "råka andas in" röken?

Hur fasen röker du cigaretten då? Det är ju meningen att man ska andas in det.
Citera
2015-01-17, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RatosPipa
Va? Du röker cigaretter men vill inte "råka andas in" röken?

Hur fasen röker du cigaretten då? Det är ju meningen att man ska andas in det.
Brukar du röka genom näsan och ögonen?
Citera
2015-01-17, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XenapZ
Brukar du röka genom näsan och ögonen?

När jag rökte cigarretter (och samma sak nu när jag röker pipa) tog jag sällan ut cigaretten ur munnen och det gick alldeles utmärkt. Drar man ner röken i lungorna är det ju i högsta grad oväsentligt om en liten puff letar sig in genom näsan; det går ju åt samma håll ändå. Ögonen vet jag inte för fem öre vad TS snackar om; man måste nog ha väldigt överkänsliga ögon om man blir störd av ens egen cigarettrök. Om inte annat så vänjer man sig eftersom.

Mycket märkligt fall om jag får säga det själv. Ingen som jag känner som betraktar sig själv som rökare har då någonsin klagat på dessa saker; allra minst att näsan är "känslig".
Citera
2015-01-20, 06:08
Medlem
När jag var i tonåren lärde jag mig av alla häftiga moppepojkar med händerna fulla av moppedelar att man skulle sätta ciggen i mungipan och vinkla den neråt liksom. För att motverka rök i näsa och ögon.
Citera
2015-01-20, 10:19
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RatosPipa
När jag rökte cigarretter (och samma sak nu när jag röker pipa) tog jag sällan ut cigaretten ur munnen och det gick alldeles utmärkt. Drar man ner röken i lungorna är det ju i högsta grad oväsentligt om en liten puff letar sig in genom näsan; det går ju åt samma håll ändå. Ögonen vet jag inte för fem öre vad TS snackar om; man måste nog ha väldigt överkänsliga ögon om man blir störd av ens egen cigarettrök. Om inte annat så vänjer man sig eftersom.

Mycket märkligt fall om jag får säga det själv. Ingen som jag känner som betraktar sig själv som rökare har då någonsin klagat på dessa saker; allra minst att näsan är "känslig".

Jag tror det är du som är speciell och inte TS. De flesta rökare måste nog ta ut rökdonet ur munnen ibland, en rökpelare i ögat eller näsan är ju ganska irriterande. Men visst är det som du säger, man vänjer sig nog efterhand. Själv har jag bara lyckats röka en hel cigarett "hands-free" genom att utnyttja vindstyrka och -riktning strategiskt, för att röken ska blåsa bort från ansiktet.
Nu framgår det ju inte riktigt vad det är som TS spelar (musikinstrument? Datorspel? Schack?), men en strategiskt placerad fläkt är mitt tips i alla fall.
Citera
2015-01-28, 20:32
Medlem
Jellohs avatar
Rullcigg brinner inte lika mycket mellan blossen...
Citera
2015-01-28, 20:47
Medlem
ts.nows avatar
Har man den i mungipan riktad utåt från ansiktet och blåser röken snett uppåt är det inte problem. På fester när jag röker tar jag aldrig i ciggen med händerna. Kör alltid john silver utan filter och därmed mjukpack, slår med en snärt på undersidan av paketet och tar den sedan med munnen.

För att kunna prata normalt så håller jag fast ciggen med tänderna, som en gammal cowboy film/50-60 talare. Anledningen är att kunna hålla i ölen och det ser helt enkelt lite fränare ut när man står och pratar med ett ragg.
Citera
2015-01-28, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ts.now
Har man den i mungipan riktad utåt från ansiktet och blåser röken snett uppåt är det inte problem. På fester när jag röker tar jag aldrig i ciggen med händerna. Kör alltid john silver utan filter och därmed mjukpack, slår med en snärt på undersidan av paketet och tar den sedan med munnen.

För att kunna prata normalt så håller jag fast ciggen med tänderna, som en gammal cowboy film/50-60 talare. Anledningen är att kunna hålla i ölen och det ser helt enkelt lite fränare ut när man står och pratar med ett ragg.

Så är det!
Även om jag oftast behåller ciggen i mungipan för att det är kallt ute och jag vill ha händerna i fickorna.

Jag har inte märkt av TS problem men det har kanske att göra med att jag nästan alltid röker utomhus. Som någon annan skrev, testa en liten fläkt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in