Citat:
Ursprungligen postat av
RatosPipa
När jag rökte cigarretter (och samma sak nu när jag röker pipa) tog jag sällan ut cigaretten ur munnen och det gick alldeles utmärkt. Drar man ner röken i lungorna är det ju i högsta grad oväsentligt om en liten puff letar sig in genom näsan; det går ju åt samma håll ändå. Ögonen vet jag inte för fem öre vad TS snackar om; man måste nog ha väldigt överkänsliga ögon om man blir störd av ens egen cigarettrök. Om inte annat så vänjer man sig eftersom.
Mycket märkligt fall om jag får säga det själv. Ingen som jag känner som betraktar sig själv som rökare har då någonsin klagat på dessa saker; allra minst att näsan är "känslig".
Jag tror det är du som är speciell och inte TS. De flesta rökare måste nog ta ut rökdonet ur munnen ibland, en rökpelare i ögat eller näsan är ju ganska irriterande. Men visst är det som du säger, man vänjer sig nog efterhand. Själv har jag bara lyckats röka en hel cigarett "hands-free" genom att utnyttja vindstyrka och -riktning strategiskt, för att röken ska blåsa bort från ansiktet.
Nu framgår det ju inte riktigt vad det är som TS spelar (musikinstrument? Datorspel? Schack?), men en strategiskt placerad fläkt är mitt tips i alla fall.