2005-09-23, 00:35
Medlem
Hej, jag undrar lite om storlekarna på Lacoste, speciellt deras tröjor. Är deras tröjor "stora" eller "små" i storlekarna? Jämför med t.ex Diesel, Armani, Hugo Boss, you pick! Funderar på att beställa en tröja i small över internet, frågan är om det är en "stor" small eller "liten". Måtten litar jag inte på riktigt, då passformen varierar rejält med måtten ibland.

Tack på förhand!
Citera
2005-09-23, 00:58
Medlem
broderdebs avatar
Jag vet inte exakt men vet att storlekarna är rejält konstiga. En lacoste-small kan motsvara kanske en vanlig xl. Jag kan som sagt inte svara på din fråga men råder dig att kolla upp det ordentligt innan du beställer eller vad du har tänkt att göra. Jag bl.ev skitförvånad första gången jag köpte en lacoste-piké och då cisste jag ändå innan att storlekarna var annorlunda hos dem.
Citera
2005-09-23, 09:37
Medlem
HungalaBungalas avatar
Använder inte tröjorna också 1-7skalan?
om så är fallet så vore det ju underligt om du har olika nummer på piké och tröja.
Citera
2005-09-23, 10:39
Medlem
broderdebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HungalaBungala
Använder inte tröjorna också 1-7skalan?
om så är fallet så vore det ju underligt om du har olika nummer på piké och tröja.

Ebay-lacoste använder ofta Amerikansk small/large som i sin tur skiljer sig från den Europeiska small/large. Skitkrångligt är det.
Citera
2005-09-23, 16:19
Medlem
Corazons avatar
Äkta Lacoste-Piké kör med sifferstorlek. Dvs, inte Large etc.
Citera
2005-09-23, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av broderdeb
Ebay-lacoste använder ofta Amerikansk small/large som i sin tur skiljer sig från den Europeiska small/large. Skitkrångligt är det.

Ebay-lacoste är fejk. Billiga värdelösa kopior.
riktiga lacoste har storlek 1-7.
Citera
2005-09-23, 16:34
Medlem
Gå in i en butik och testa!
Kan inte vara svårare.
Citera
2005-09-23, 22:34
Bannlyst
kan original-lacoste levereas i en plastpåse?
eller är det endast kopior?
Citera
2005-09-24, 03:45
Medlem
Okay, danke. Ser att många andra också är lite smått förvirrade..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in