2015-01-11, 13:50
Bannlyst
Hej vi skall anställa en kille som har en utbildning men betyget ser konstigt ut, kan man kolla i Ladok om han har motsvarande utbildning? Om ja vilken organisation skall jag kontakta?
Citera
2015-01-11, 13:59
Medlem
Brokenbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kahled
Hej vi skall anställa en kille som har en utbildning men betyget ser konstigt ut, kan man kolla i Ladok om han har motsvarande utbildning? Om ja vilken organisation skall jag kontakta?

Du kan kontakta aktuell institution.
Citera
2015-01-11, 13:59
Medlem
Man-of-Jazzs avatar
Borde gå att kontakta universitetet och se.
Citera
2015-01-11, 14:08
Medlem
Vilken skola har han examen från enl. betygen?

Om betygen är ett utdrag från Ladok går det att verifiera dess riktighet mha en kontrollkod som finns i slutet av betygsdokumentet.
Citera
2015-01-11, 14:22
Bannlyst
ok man maste veta skolan? Pa den ena vi intervjuat vet vi men den andra har ej uppgett lärosäte? Gar det kolla utan att veta skolan?
Citera
2015-01-11, 14:36
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
ok man maste veta skolan? Pa den ena vi intervjuat vet vi men den andra har ej uppgett lärosäte? Gar det kolla utan att veta skolan?

Maila personen och fråga? Eller bara skippa honom, det är ju helknäppt att inte berätta vilken skola man pluggat på.
Citera
2015-01-11, 18:39
Medlem
I Ladok hittar du studiemeritförteckningar från samtliga lärosäten.
Citera
2015-01-11, 18:58
Medlem
Tradens avatar
Citat:

I en annan tråd skriver du så här:

"Hahaha jag tror jag maste skratta, har mött sa manga darar i mitt liv med examen fran högskola, för mig är det inte bevis pa nagonting."

Så varför inte gå på andra meriter än vilken högskola han har examen från om han nu ens har någon examen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in