Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-01-10, 20:49
Medlem
Bloodhoofs avatar
Hej,

Förra vintern så köpte jag en gaming laptop MSI GE70, och sedan dess så har datorn hängt sig var 2-3 timme jättekort, ca 1 sec bara. O nu har det ju pågått ett tag så skulle gärna veta vad det kan bero på, vet inte varför jag inte kollat upp det tidigare.. Det är alltså bara bilden som fastnar, ljudet fungerar hela tiden. Detta är något som sker ständigt, på rutin har jag märkt, så ni inte tror att det bara råka hända då o då

Något annat ni behöver veta för att dra er slutsats?

Tips?
Senast redigerad av Bloodhoof 2015-01-10 kl. 20:55.
Citera
2015-01-11, 13:45
Medlem
EckiEckis avatar
Hårdvara - PC --> Programvara - Windows
/Moderator
Citera
2015-01-11, 14:31
Medlem
swebarbs avatar
Kan det va fläktarna är igendammage och den blir för varm? borde rengöra tycker jag å köpa en kylplatta till den.
Citera
2015-01-13, 17:07
Medlem
Bloodhoofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Kan det va fläktarna är igendammage och den blir för varm? borde rengöra tycker jag å köpa en kylplatta till den.

Jag har alltid använt en kylplatta till den så beror nog på något annat, hur exakt rengör jag en laptop då? Spruta lite luft där det finns hål?
Citera
2015-01-13, 17:11
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodhoof
Jag har alltid använt en kylplatta till den så beror nog på något annat, hur exakt rengör jag en laptop då? Spruta lite luft där det finns hål?

Ta bort batteriet först. Fast det visste du ju redan. Sen är det bara att spruta på. Det har jag fått lära mig i alla fall.
Citera
2015-01-14, 22:07
Medlem
Bloodhoofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Ta bort batteriet först. Fast det visste du ju redan. Sen är det bara att spruta på. Det har jag fått lära mig i alla fall.

Absolut Har testat blåsa nu i alla hål samt tagit loss batteriet och blåst där med tryckluft. Jag såg inte damm alls, men hoppas på det bästa
Citera
2015-01-15, 18:05
Medlem
FTRs avatar
Har du konmtrollerat RAM med t.ex. memtest?
Installerat om grafikdrivrutinerna?
Citera
2015-01-15, 18:11
Medlem
hakro807s avatar
Händer det oavsett vad du håller på med kan vi utesluta överhettning. Kan det handla om någon process som körs just då? Har du kollat vad loggboken säger?
Citera
2015-01-15, 18:32
Medlem
Bloodhoofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FTR
Har du konmtrollerat RAM med t.ex. memtest?
Installerat om grafikdrivrutinerna?

Nä har inte kollat det. Har en inbyggd "återställning till fabriksinställningar" i datorn, den funkar va?

Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Händer det oavsett vad du håller på med kan vi utesluta överhettning. Kan det handla om någon process som körs just då? Har du kollat vad loggboken säger?

Ja jag tror att det är sker hela tiden. Hur kollar jag loggboken?
Citera
2015-01-15, 19:12
Medlem
FTRs avatar
Citat:
Nä har inte kollat det. Har en inbyggd "återställning till fabriksinställningar" i datorn, den funkar va?

Ja jag tror att det är sker hela tiden. Hur kollar jag loggboken?

Googla på memdisk och använd de intruktionerna. Skulle inte köra fabriksåterställning. Avinstallera dina grafikdrivrutiner och ladda hem nya från tillverkaren.

Utgår från att du har Windows 7:
http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/what-information-event-logs-event-viewer#1TC=windows-7
Citera
2015-01-15, 19:23
Medlem
Bloodhoofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FTR
Googla på memdisk och använd de intruktionerna. Skulle inte köra fabriksåterställning. Avinstallera dina grafikdrivrutiner och ladda hem nya från tillverkaren.

Utgår från att du har Windows 7:
http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/what-information-event-logs-event-viewer#1TC=windows-7

Har Windows 8, men har "Start8" som gör alla menyer så att de ser ut som Win7
Citera
2015-01-15, 19:28
Medlem
FTRs avatar
Citat:
Har Windows 8, men har "Start8" som gör alla menyer så att de ser ut som Win7

Sök i kontrollpanelen på event viewer eller motsvarande svenskt alterantiv.
Enklast är att kolla direkt efter en lagg-incident så kan du sortera på tid och se vad som hände.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in