• 1
  • 2
2015-01-10, 17:51
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Drick direkt ur flaskan som vanligt folk och du slipper bekymra dig.
Javisst, man kan äta med fingrarna ur en Dafgårds färdigrätt också, men om man vill leva som en någorlunda civiliserad människa så äter eller dricker man inte ur förpackningen mer än i nödfall.
Vissa av oss har också den egenheten att vi inte dricker öl endast för att bli berusade utan vill faktiskt ha en smakupplevelse också.
Citera
2015-01-10, 19:11
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Ja, som sagt, diska eller inte diska det är frågan. Själv så har jag ett antal olika glas som diskas separat för hand och som sköljs noggrant i riktigt varmt vatten. Självklart så dricks det bara öl i dessa glas och aldrig grogg eller, Gud förbjude, mjölk.

Ett glas diskas inte särskilt ofta utan sköljs bara med varmt vatten, men ska jag vara riktigt ärlig så märker inte jag någon skillnad på det glaset och ett som är diskat i maskin.

Så hur noga är det egentligen med ölglas? Vad är en rimlig nivå på diskningen tycker ni?

En annan fråga. Om någon illvillig terrorist och ogärningsman haft mjök i ett glas, hur "restaurerar" man det bäst?

Någon mjölk dricker vi inte i vår familj eftersom våra barn är i körkortsåldern.

Öl dricker vi i speciella ölglas som inte används till något annat. Vi sköljer alltid ölglasen i hett vatten efter användning och huttar sen in dom i diskmaskinen. Dom allra mest renläriga kommer sannolikt att protestera genom att kräva handtvätt men så noga är vi inte.

Om olyckan skulle vara framme (det är osannolikt) så finns det, som nämnts i tråden redan, recept på hur man åtgärdar ett mjölkkontaminerat ölglas.
Citera
2015-01-10, 19:19
Medlem
Tullamores avatar
I diskmaskinen. Allt annat är bara snobberi.
Citera
2015-01-10, 21:09
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tullamore
I diskmaskinen. Allt annat är bara snobberi.
Håller med. Diskar alltid mina ölglas i diskmaskinen och har aldrig märkt att det skulle fastna några rester av diskmedel i glasen.
Citera
2015-01-10, 22:48
Medlem
Kan enbart diska för hand, har tyvärr ingen diskmaskin.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in