Hej,
Jag har ett LG HB954PB hemmabiosystem sedan tre r tillbaka som jag har anvnt som mediaspelare. Jag kopplar den till TVn via en HDMI-kabel (HDMI-out frn LG till HDMI 2 TV). Till min HDMI 1 har jag min digitalbox med internet TV inkopplad. Jag vill nu erstta TVns inbyggda hgtalare med mitt LG-system (allts ven vid HDMI 1) och har sttt p ngra frgestllningar.
Det jag har gjort r att jag har frgrenat utgngen frn LGsystemet med en vanlig 3,5 mm ljudkabel och kopplat en 3,5mm till min airport (s att jag kan kra via iphone och ipad) och en andra 3,5mm till TVn (utgngen som har tecknet fr hrlurar). Ljudet funkar nu och LGsystemet erstter TVns hgtalare, men det blir vldigt lgt i jmfrelse med nr jag tittar p min HDMI 2 och hgtalarnas riktiga kapacitet.
Mina frgor r: Kan jag gra p ngot annat stt fr att f liknande ljud fr bde HDMI 1 och 2? r det fr att jag har kopplat med en 3,5mm ljudkabel det blir s? Isf, finns det andra kablar som r att fredra fr att f bttre kvalitet vid ersttandet av TV-hgtalarna? Mitt LG-system har endast en HDMI-out utgng, gr det att frgrena HDMI-out och anvnda tv olika HDMI-kablar till TVn fr att f detta att funka?
Tack p frhand!