Hej,
Jag har ett LG HB954PB hemmabiosystem sedan tre år tillbaka som jag har använt som mediaspelare. Jag kopplar den till TVn via en HDMI-kabel (HDMI-out från LG till HDMI 2 TV). Till min HDMI 1 har jag min digitalbox med internet TV inkopplad. Jag vill nu ersätta TVns inbyggda högtalare med mitt LG-system (alltså även vid HDMI 1) och har stött på några frågeställningar.
Det jag har gjort är att jag har förgrenat utgången från LGsystemet med en vanlig 3,5 mm ljudkabel och kopplat en 3,5mm till min airport (så att jag kan köra via iphone och ipad) och en andra 3,5mm till TVn (utgången som har tecknet för hörlurar). Ljudet funkar nu och LGsystemet ersätter TVns högtalare, men det blir väldigt lågt i jämförelse med när jag tittar på min HDMI 2 och högtalarnas riktiga kapacitet.
Mina frågor är: Kan jag göra på något annat sätt för att få liknande ljud för både HDMI 1 och 2? Är det för att jag har kopplat med en 3,5mm ljudkabel det blir så? Isf, finns det andra kablar som är att föredra för att få bättre kvalitet vid ersättandet av TV-högtalarna? Mitt LG-system har endast en HDMI-out utgång, går det att förgrena HDMI-out och använda två olika HDMI-kablar till TVn för att få detta att funka?
Tack på förhand!