Citat:
Ursprungligen postat av
SD-Kalle
Som SDare som är väldigt skeptisk till religionen känner jag mig lite oroad för denna utveckling. Jag vill inte ha ett samhälle som är byggt på vidskepligheter eller föreställningar av vad någon gud säger är rätt och fel. Etik, moral, empati, rätt och fel ska komma inifrån. Grundtanken som religionen vilar på, dvs att vetenskap och realism inte spelar någon roll, ligger även till grund för dagens katastrofala politik när det gäller den fortsatta massinvandringen och den fortsatta utvecklingen av Sverige till ett mångkulturellt samhälle. Som SDare tycker jag därför att man ska vara kritisk mot alla sorters föreställningar som åsidosätter fakta och realism.
Diskussion:
Håller SD på att bli mycket mer kristet parti där religionen får större plats? I så fall, varför? Är detta en dålig utveckling? Hur ser kristna SDare respektive ateistiska SDare på saken?
Den svenska kulturen bygger nästan helt på kristendomen. Våra värderingar och moral kommer helt från kristendomen. Så är det, även om många vägrar att inse det.
Så som det funkar nu i landet, har vi haft två spår av moral och värderingar. Det ateistiska eller "vetenskapstroende". De är inte riktigt samma sak, men kan sägas vara ett spår. Samt det kristna. Där du har samtliga kristna under samma tak. Dvs svenska kyrkan och frikyrkorna.
Då den kristna tro, är en ganska svag, förlåtande, samt enkelt och lätt kan existera sida vid sida med ateism i ett land. Utan att påverka landet så mycket. Så är tex Islam raka motsatsen. Där påverkar islam totalt landets moral och kultur. Så att de som blir muslimer, kommer, samt har en skyldighet att förändra landets lagar så att det passar koranen.
Så om du gillar den moral och etik vi har här nu. Så är det baserat på kristendom. Dvs du kan vara ickekristen, men anhängare av "den kristna moralen". Det är ok.
Det är också så att du får acceptera att SD är ett parti som företräder den ursprungligt svenska. Dvs båda dessa två grupper, ateister och kristna.
Att säga att man vill ha ett SD som är ateistiskt, vore korkat och nativt. För övrigt är inte bara Sverige ett extremt land, när det kommer till invandring, utan också till religion. Vi är extremt mycket ateister, något som andra länder inte är. Samt att religion inte är minskande, utan tom ökar i världen.
En artikel i tidningen i dag. Säger att av vår stads 1500 invandrare så är det 500 st som är så muslimskt troende att de besöker mosken minst en gång varje vecka.
Det är är vad framtiden kommer att ge oss. Islam som bossar över våra lagar och moral. Samt en skola som har 90% elever med invandrarbakgrund.