• 1
  • 2
2015-01-10, 11:30
Medlem
SoulAmazins avatar
Skaffa dig Absolut Torr från apoteket, kommer vara det bästa köpet du gör under året.
Citera
2015-01-10, 13:24
Medlem
Absolut torr är bra men jag har hört att anti-perspirant inte ska vara bra om den förhindrar dig från att svettas men kroppen kanske kompenserar med att svettas av det på ett annat ställe?
Citera
2015-01-10, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anton89
Hej!

Jag har märkt att jag luktar illa under armarna på senaste tiden, jag duschar med tvål och schampo och tar deodorant men sen efter en timme ungefär börjar det att lukta, och jag är inte speciellt blöt under armarna.

Snälla hjälp!
Dricker du tillräckligt mycket vatten? Svettas gör alla mer eller mindre men det ska inte lukta jätteilla för då beror det troligen på något sjukdomstillstånd. Mår du bra i övrigt? Om inte så gör en hälsokontroll hos läkare.
Citera
2015-01-10, 13:40
Medlem
Ansa lite i armhålorna och använd antiperspirant kan rekommendera Bats.
Citera
2015-01-13, 16:48
Medlem
ollapadubaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rekat
Ansa lite i armhålorna och använd antiperspirant kan rekommendera Bats.

Mitt förslag också! Rensa bort ganska mycket hår och rulla på med den gröna Bats'en (för män). Se till att du är helt torr under armarna innan du tar på den och gå runt med armarna i vädret tills den har torkat. Sedan är du som en öken under armarna hela dagen - kanske lite varm, men i alla fall torr.
Citera
2015-01-14, 17:23
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anton89
Det har ju inte varit så här innan, då hade jag kunnat ha deodorant utan att det börjat lukta. Men varför kommer det nu?
Hur tvättar du dig? Att bara smörja in sig med tvål och sen skölja får nog inte bort all lukt. Använd en tvättsvamp och scrubba dig så du verkligen får bort all olja/svett etc som fastnat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in