2015-01-09, 16:44
Bannlyst
Jag letade runt på flashback efter en Exodus tråd men lyckades inte hitta någon. Så jag tänkte jag startar en egen!

Vilken är eran favorit låt samt album?

När det kommer till album är det skit svårt att svara på men på sistone har min favoritlåt varit Funeral Hymn!!!
Citera
2015-01-10, 03:52
Bannlyst
Fan är jag enda Exodus 'fanet' på Flashback? Dom är ju för fan det bästa trash-metal bandet som finns efter slayer!
Citera
2015-01-10, 06:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kukfittaballesnopp
Fan är jag enda Exodus 'fanet' på Flashback? Dom är ju för fan det bästa trash-metal bandet som finns efter slayer!
Har bonded by blood på vinyl men låter som nån hällt sand på den (köpt begagnad) så har bara vågat lyssna en gång då man inte vill paja spelaren, får lyssna in mig igen, tar en youtube lyssning bums :-D
Citera
2015-01-10, 11:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smakabanan
Har bonded by blood på vinyl men låter som nån hällt sand på den (köpt begagnad) så har bara vågat lyssna en gång då man inte vill paja spelaren, får lyssna in mig igen, tar en youtube lyssning bums :-D
Nu har jag lyssnat och upptäkte att det var en sån där pratsångare som verkar rätt vanligt vilket jag inte gillar. Ska det vara pratigt ska det vara snabbare och utblandat med lite skrik, typ Tom i Slayer :-B Tom i Sodom sjunger ochså fint :-)
Citera
2015-01-10, 11:35
Medlem
flaess avatar
Bonded by blood är mitt favoritalbum. En klassiker. Full attack från början till slut, och galningen Paul Bostaph i högform. Yeah!
Citera
2015-01-10, 19:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flaes
Bonded by blood är mitt favoritalbum. En klassiker. Full attack från början till slut, och galningen Paul Bostaph i högform. Yeah!

Jag måste nog säga att för mig är det mellan Exhibit A och Bounded by blood. Riktigt svårt att välja. Men Riot act och funeral hymn är ju tveklöst bland mina absoluta favorit Exodus låtar.
Citera
2015-01-10, 20:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smakabanan

Fan va coolt ! Vill också börja köpa gamla vinyler förfan! Har inte någon spelare för det haha men ändå.
Citera
2015-01-10, 20:03
Medlem
styyvs avatar
Bonded by blood och låten Metal Command.
flaes du menar Paul Baloff.
Citera
2015-01-10, 20:06
Medlem
styyvs avatar
Och du kukballen, det stavas Thrash metal inte Trash metal
Citera
2015-01-10, 20:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av styyv
Bonded by blood och låten Metal Command.
flaes du menar Paul Baloff.

Jag föredrar faktiskt 'Let there be blood' över 'Bounded by blood'. Tycker Rob Dukes låter mycket bättre. Dessutom är det högre tempo i 'Let there be blood'. Låter mer brutalt liksom!
Citera
2015-01-10, 20:12
Medlem
styyvs avatar
Citat:
Jag föredrar faktiskt 'Let there be blood' över 'Bounded by blood'. Tycker Rob Dukes låter mycket bättre. Dessutom är det högre tempo i 'Let there be blood'. Låter mer brutalt liksom!

Jag måste ärligt säga att jag har inte lyssnat på Exodus sen Fabulous Disaster kom ut -89 så jag kan inte
uttala mej om dom nyare skivorna som Exodus gjort, kanske ja borde lyssna på lite nyare stufff.
Citera
2015-01-10, 20:42
Bannlyst
Citat:
Fan va coolt ! Vill också börja köpa gamla vinyler förfan! Har inte någon spelare för det haha men ändå.
Köp nån billig spelare på typ tradera :-D metal låter mycket goare på vinyl speciellt thrash och black metal, inte mer hifi men mysigare sound.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in