2015-01-09, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Övriga poliser som står vid sidorna pepprar sönder gärningsmannen när han kutar ut väl och stormar sedan in verkar det som.
Tydligt att GM dog innan de stormade in om man ser på filmerna. Dessa grabbar vet hur man prickar rätt.
Citera
2015-01-09, 22:53
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Mannen som bärs ut vid mellan två bilar vid 1:17 är jag ganska säker på är terroristen. Han som skjuts ihjäl. Springer direkt fram ett antal poliser kring kroppen som för att visitera honom.

Klantig terrorist. En riktig fanatiker/galning hade ju haft hela kroppen invirad i sprängmedel för att ta med sig så många poliser i döden som möjligt.
Citera
2015-01-09, 22:53
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Vad är det som händer innan han springer ut? Man ser en smäll, ser ut som typ en lite granat (handgranat, chockgranat å allt vad det heter) men ingen verkar ta skada av detta. Sen springer GM rakt ut, måste fattat att han var körd då. Men försöker han spränga något innan eller vad är det för nåt?

Vilken Leeroy Jenkins det är som springer in först av poliserna. Hoppas ingen gisslan dog då.

Citat:
Mannen som bärs ut vid mellan två bilar vid 1:17 är jag ganska säker på är terroristen. Han som skjuts ihjäl. Springer direkt fram ett antal poliser kring kroppen som för att visitera honom.
Nja ser ju klart ut som en polis som får ett skott och sen faller i backen?

Edit: Ja kolla videon från andra vinkeln. Det är en polis som får ett skott av antagligen en annan polis och faller ihop. Med den kravallutrustningen lär han överleva iaf.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2015-01-09 kl. 22:57.
Citera
2015-01-09, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoEk
Bisarrt att poliserna i frontlinjen bara har pistoler som vapen!?

Nja, dom går med sköld i vänster hand, då är det svårt med ett gevär och enklare med en picka i andra.
Citera
2015-01-09, 22:55
Medlem
Citat:

Tveksam...
Kolla 15 sek in här: https://www.youtube.com/watch?v=Y8MJzS5Sxqw
Ser det inte ut som en polis?
Citera
Medlem
Deferos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Har kollat flera ggr på bägge filmerna och du har helt rätt!
Man får en helt annan uppfattning nu hur det gick till.
Självklart är det gärningsmannen som kommer rusande ni har helt rätt.
Kan väl tillägga att man i första filmen ser någon ligga i hörnet med poliser runt sig, i sista filmen ser man att det troligen är gärningsmannen man har släpat dit, man ser flera poliser böja sig ner och kolla, en verka stå och "vakta" kanske är dom inte helt säkra på att han är borta.

Helvete vad han pepprades

Riktigt fint att se polis X titta igenom fönsterrutan på bilen för att se att terroristen håller på att springa mot dem, för att sedan ta ett steg åt vänster och sedan avlossa skott.

Frågan som jag fortfarande ställer mig är hur poliserna kunde veta att det inte fanns några gisslan bakom terroristen. De skjuter ju uppenbarligen in mot honom innan (gissar att han står längre in i butiken bakom någon hylla). Och dessutom konstigt att man inte placerat ut personer bakom bilen innan.
Citera
Medlem
Citat:
Hittat en annan jävligt intressant grej.

Titta i klippet, http://www.liveleak.com/view?i=869_1420833044, 0:53 in. Samma man som vi för några sidor sedan spekulerade ifall han hade handfängsel på sig blir tillbaka dragen av två poliser när han försöker springa med gisslan.

Kvinnorna springer igenom, mannen som följer efter blir tillbakadragen.

Du, det har du ju rätt i. Men jag tror inte han blev tillbakadragen utan mer bortdragen, med tanke på att de ju inte kunde vara helt säkra på att det inte var två terrorister från början?

Det såg mer ut som att de tog honom åt sidan lite. Kanske för att dubbelkolla.
Citera
2015-01-09, 22:57
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Vad är det som händer innan han springer ut? Man ser en smäll, ser ut som typ en lite granat (handgranat, chockgranat å allt vad det heter) men ingen verkar ta skada av detta. .........?

Troligen polisen som försöker kasta in en chockgrant men denna träffar ruta eller något och studsar ut igen mot dom.
Citera
2015-01-09, 22:57
Medlem
Citat:
Riktigt fint att se polis X titta igenom fönsterrutan på bilen för att se att terroristen håller på att springa mot dem, för att sedan ta ett steg åt vänster och sedan avlossa skott.

Frågan som jag fortfarande ställer mig är hur poliserna kunde veta att det inte fanns några gisslan bakom terroristen. De skjuter ju uppenbarligen in mot honom innan (gissar att han står längre in i butiken bakom någon hylla). Och dessutom konstigt att man inte placerat ut personer bakom bilen innan.

Det har gått rykten om att dom hackat in sig på butikens CCTV innan men jag vet inte hurvida det stämmer eller inte.
Citera
2015-01-09, 22:58
Medlem
Citat:
Hittat en annan jävligt intressant grej.

Titta i klippet, http://www.liveleak.com/view?i=869_1420833044, 0:53 in. Samma man som vi för några sidor sedan spekulerade ifall han hade handfängsel på sig blir tillbaka dragen av två poliser när han försöker springa med gisslan.

Kvinnorna springer igenom, mannen som följer efter blir tillbakadragen.
Bra iakttagelse!
Dom tog nog det säkra före det osäkra, skäggig är han ju...
Citera
Medlem
Deferos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmtw
Tveksam...
Kolla 15 sek in här: https://www.youtube.com/watch?v=Y8MJzS5Sxqw
Ser det inte ut som en polis?

Möjligtvis. Ser ju ut att ha någon slag hjälm på sig. Men å andra sidan talar allt annat för att det är terroristen. Terroristen skjuts ju precis i samma läge. Han bärs ut från samma ställe. Och dessutom så ser det ut som att polisen visiterar honom. Vi vet ju också genom de andra bilderna att terroristen var klädd i svart.
Citera
Medlem
Citat:

Det ser faktiskt ut som att (majoriteten av) gisslan har ställt sig och är redo till vänster om entrén - som om de fått order om detta tidigare, kanske genom kontakt med styrkan utifrån.
Man verkar vara relativt säker på att gisslan är i säkerhet när man sätter igång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in