Citat:
Ursprungligen postat av
mmtw
Första gången jag såg det klippet undrade jag lite vad polisen till vänster som står i skydd bakom bilen och skjuter sysslade med, först ser det ut som att han skjuter rakt in i massan av poliser, gisslan osv. Men återigen ger LiveLeak-klippet en annan bild av situationen. Verkar vara han som knäpper terroristen först... Även om övriga utanför inte är sena att säkerställa att han är död.
Precis. Såg i det första klippet ut som om polisen bakom bilen bara sköt in mot en folkmassa. Nu ser man istället att det är ett stort utrymme framför öppningen och att övriga poliser inte alls står i en hög utan i två led på var sin sida.
Saker som jag fortfarande tycker känns oproffsiga är dock först att en polis sonika går in själv. Brukar man göra så, tror ni andra att det är bestämt eller får han bara ett infall? Känns ju nämligen farligt ifall han skulle gå tillbaka och då hamna mellan övriga poliser och terroristen. Det andra jag tycker känns konstigt är att man inte innan ställt upp poliser bakom bilarna som kan skjuta in mot butiken åt ett annat håll. På bilderna ser det ut som om polisen själv tar initiativ att ställa sig där, han som troligtvis sedan skjuter ihjäl terroristen.