Citat:
Ursprungligen postat av
julagranar
Det är slut snusat för min del, kanske köper någon dosa i framtiden om jag blir sugen men jag klarar mig nu faktiskt utan.
Det jobbigaste är de första dagarna sen går allting bättre.
Ersätt det tomma med något annat! det kan vara allting från tuggummi till ett äpple.
Ta lite frisk luft när du behöver snuset
Okej starkt! Kul att du lyckats hålla sålänge och att du känner dig helt säker på ditt val.
Ja alltså jag har aldrig varit beroende direkt, även fast jag snusade under gymnasiet i något år så har jag aldrig blivit speciellt fast. Jag slutade rätt lätt, om inte väldigt lätt faktiskt.
Har redan ett tuggummi beroende hehe
Jadu jag får väl ta mig en funderare.
Citat:
Ursprungligen postat av
RonnyRask
Fast snusandet har väl en ganska så negativ effekt på aptiten? Om du nu lider av ätstörningar kommer snuset inte göra saken ett dugg bättre.
Nja alltså, aptiten hade jag problem med när jag var överstressad/utarbetat och led av orkeslöshet etc. Men den är det absolut inga problem med nu när jag väl tagit mig ur dom mentala svårigheterna. Nästa steg är bara att tackla min ätstörning i form utav nyttighets/kaloriräknandet samt att jag alltid "håller tillbaka" känner inte efter med mat etc. Men även det har börjat bli mycket bättre nu. Skiter i hur nyttigt/onyttigt och överdriver med mat etc för att gå upp fort i vikt nu! Är väldigt motiverad och peppad.
Snuset har väl mestadels blivit en "livsnjutning" under min tuffa period. Måste varit en grej jag saknat. Men samtidigt är jag ju en funderande person och undrar om jag tycker det är värt det.
För jag trivs så jävligt med att snusa, och ibland önskar jag att jag var en icke tänkare och bara gjorde som jag ville. Tror jag har någon kärlek till det.