2015-01-08, 22:01
Medlem
Hej!

Jag är en kille på 21 år som gjorde illa mitt knä rejält för lite mer än två år sedan. Jag drog av mitt korsband, krossade en del av brosket i knät och gjorde dessutom illa båda meniskerna i knät. Jag har fått opererat mig tre gånger, en korsbandsoperation och två titthålsoperation(en mikrofakturering), men mitt knä är ännu inte återgäldat. Jag har fortfarande en känsla av att någon sticker en kniv i mitt knä emellanåt(framförallt när jag springer) och troligtvis är mitt brosk fortfarande inte helt bra. Dessutom har jag tänjt mitt nya korsband något, så knät är något överrörligt. Om jag kan kalla det så.

Nu till min fråga. Jag har en kompis som gjorde illa ett ledband(!) i knät och därefter fick ut 30k. Det på grund av att han betraktades ha 2% invaliditet i knät. Han kan idrotta. Jag i min tur kan verkligen inte idrotta, jag kan istället knappt springa. Knät är dessutom fortfarande ostabilt i vardagen trots rehabilitering i två år nu. Hur ska jag då göra för att få ut pengar för mitt knä?

MVH
Citera
2015-01-08, 22:05
Medlem
-defekt-s avatar
Har du en försäkring?
Om ja, då vänder du dig dit och gör en skadeanmälan.
Om inte, shit happens.
Citera
2015-01-08, 22:10
Medlem
Worgxors avatar
Var du försäkrad innan olyckan så SKA den täcka det.

Du är trots allt mer invalid i knät än fjuttiga 2%. Så om du inte får ut mer än 30k så får du nog börja tänka om hur du prioriterar dina försäkringar samt hos vilket försäkrings bolag.

Alla dessa operationer, ska ju egentligen försäkringen täcka. Samt tror jag det är lite mer i "kompensation" för du blivit handikappad i knäet för resten av livet.
Citera
2015-01-08, 23:20
Medlem
Alright. Jag var försäkrad och min mor har behållit alla plåtar från röntgen/operationerna, läkarintyg etc etc.

Ska nämligen knäppa bilder på mina ärr nu i dagarna och skicka in. Så därför kom denna fråga upp i skallen på mig. Låter jävligt girig, jag vet. Men är så förbannat less på mitt knä samtidigt som min polare, med en betydligt mindre skada, smackar in 30 loppor.. Det blir ingen vidare kombination.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in