2015-01-08, 19:03
Medlem
Klev in på AF när jag vart arbetslös, dom körde upp 2 nummer i nyllet på mig som jag skulle ringa till och söka jobb.

Visst, tänkte inte så jävla mycket.. jobb är ju jobb och jag ville ju ha jobb, så jag ringde ett av numren, som var till ett norskt företag vid namn H-trans.

Vi pratade på telefonen och kom fram till att jag skulle få xxx kr i timmen i lön och dom skulle stå för boendet och så for jag dit.

H-trans är ett jävla horföretag som lurar folk, jag har arbetat 2 månader åt dem och inte fått 5 öre. Bara haft en massa jävla utlägg, då boendet inte ens hade ett jävla kök.

När jag väl säger att nu får det fan vara nog, betala ut lönjäveln innan du säger att jag ska komma tillbaka och jobba mer.

Så blir det en massa jävla strul med min a-kassa så jag måste intyga på heder och samvete att jag inte har ersättning från Norge, dom ska ha nått jävla intyg från arbetsgivaren som skiter i allt och fan inte ens kan erkänna att jag har jobbat åt honom.

Nä fy fan.... jag blir så jävla förbannad så jag har lust att slå in grisnyllet på nån, spelar ingen roll om det är horan som körde upp numret till företaget i ansiktet på mig, och sedan har mage att skylla på mig att jag skulle kolla upp dom innan jag åkte dit.

Eller grisfittan som bara ljuger och inte gör rätt för sig och betalar ut min jävla lön jävel. HELVEEEETE!!!! jag tror fan jag håller på explodera.
Citera
2015-01-08, 19:23
Medlem
sasos avatar
Har man ingen rätt till norskt akassa om man har jobbat där?
Citera
2015-01-08, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saso
Har man ingen rätt till norskt akassa om man har jobbat där?

kärringen på AF sa att man hade rätt till svensk A-kassa i ett år, om man jobbar i norge.

Alltså jobbar jag 6 månader i Norge så kan jag ändå om jag blir arbetslös stämpla a-kassa i sverige efter den tiden. Men jobbar jag 1 år så kan jag inte, men då har man ju fått norsk a-kassa istället..

Men nu jobbade jag i 2 månader och har varken fått lön, och dom håller på fittar sig på A-kassan om massa intyg som arbetsgivarn inte kan fixa för han verkar vara i förnekelse om att jag har jobbat åt honom.

så löser jag har inte fått ett piss i ersättning sedan oktober. ROOOLIGT!!! ska aldrig mer ta ett jobb genom AF. Ska fan aldrig ta ett jobb igen.. Ska starta eget när jag drivit in skulden från honom.
Citera
2015-01-08, 20:06
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveknox
kärringen på AF sa att man hade rätt till svensk A-kassa i ett år, om man jobbar i norge.

Alltså jobbar jag 6 månader i Norge så kan jag ändå om jag blir arbetslös stämpla a-kassa i sverige efter den tiden. Men jobbar jag 1 år så kan jag inte, men då har man ju fått norsk a-kassa istället..

Men nu jobbade jag i 2 månader och har varken fått lön, och dom håller på fittar sig på A-kassan om massa intyg som arbetsgivarn inte kan fixa för han verkar vara i förnekelse om att jag har jobbat åt honom.

så löser jag har inte fått ett piss i ersättning sedan oktober. ROOOLIGT!!! ska aldrig mer ta ett jobb genom AF. Ska fan aldrig ta ett jobb igen.. Ska starta eget när jag drivit in skulden från honom.

Var du volontär då? Fattar inte hur man kan skaffa gratis arbetskraft på det viset? Finns det inga lagar i Norge?
Citera
2015-01-08, 20:22
Medlem
VonKnorrhanes avatar
Skriver du inte på avtal får du skylla dig själv.
Citera
2015-01-08, 20:23
Medlem
Citat:
Var du volontär då? Fattar inte hur man kan skaffa gratis arbetskraft på det viset? Finns det inga lagar i Norge?

Nä jag var ingen jävla volontär.. vi hade kommit överens om min lön och han betalar inte trots att han är 2 månader sen med att betala mig.
Citera
2015-01-08, 20:25
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveknox
Nä jag var ingen jävla volontär.. vi hade kommit överens om min lön och han betalar inte trots att han är 2 månader sen med att betala mig.

jaha svartjobb
Citera
2015-01-08, 20:30
Medlem
Citat:
jaha svartjobb

Det skulle vara vitt.. fixade norskt skattekort och allt sådant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in