2015-01-15, 11:23
Medlem
Spännande att det till och med blir moralpanik på Flashback! Ni kanske ska kolla upp vad det handlar om innan ni blir lika förfärade som tant Agda.
Låten kommer från ett program som heter bacillakuten och handlar om kroppen. Varje avsnitt har ett nytt tema,så som matsmältning, snor, muskler mm. Och i varje avsnitt skrivs en låt som handlar om det programmet tagit upp.
Den här låten Kommer från avsnittet om snoppar och snippor, en naturlig del av kroppen och inget konstigt att prata med barn om.
Citera
2015-01-21, 20:52
Medlem
Saltys avatar
Skön, barnvänlig video. Jag asgarvade.
Låten är helt genital;-)
Citera
2015-01-21, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80taggare
Spännande att det till och med blir moralpanik på Flashback! Ni kanske ska kolla upp vad det handlar om innan ni blir lika förfärade som tant Agda.
Låten kommer från ett program som heter bacillakuten och handlar om kroppen. Varje avsnitt har ett nytt tema,så som matsmältning, snor, muskler mm. Och i varje avsnitt skrivs en låt som handlar om det programmet tagit upp.
Den här låten Kommer från avsnittet om snoppar och snippor, en naturlig del av kroppen och inget konstigt att prata med barn om.

Ståkukar är inte normalt. Men veva med styv balle du inför en liten flicka så får du se.
Citera
2015-01-22, 10:12
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Ståkukar är inte normalt. Men veva med styv balle du inför en liten flicka så får du se.
Är inte ståkuk normalt?
Citera
2015-01-22, 22:30
Medlem
Citat:
Finns väl inget onormalt med en "ståkuk" som du så fint uttrycker det. Själv har jag ingen balle att veva med men ser ändå en skillnad på en tecknad informationsfilm och att en vuxen karl går omkring och viftar med könet bland folk.
Citera
2015-02-05, 22:15
Medlem
paperboy85s avatar
Sången har blivit uppmärksammad av Conan O'Brien:

https://www.youtube.com/watch?v=yo_kW2jp63Q
Citera
2015-02-06, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80taggare
Finns väl inget onormalt med en "ståkuk" som du så fint uttrycker det. Själv har jag ingen balle att veva med men ser ändå en skillnad på en tecknad informationsfilm och att en vuxen karl går omkring och viftar med könet bland folk.

Nej, det är inte normalt för barn att se ståkukar. Snoppen för barn har inte det som huvudfunktion. Förstår du eller är det fortsatt svårt?

För mig är det här ett sätt skada barn och ingenting annat. Men vi är så vana med att alltid lägga oss i hur barn ska vara, och vi är vana med vårt sexfixerade samhälle sedan länge.
Citera
2015-02-06, 13:07
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Nej, det är inte normalt för barn att se ståkukar. Snoppen för barn har inte det som huvudfunktion. Förstår du eller är det fortsatt svårt?

För mig är det här ett sätt skada barn och ingenting annat. Men vi är så vana med att alltid lägga oss i hur barn ska vara, och vi är vana med vårt sexfixerade samhälle sedan länge.
Fast vad har detta med sexfixering att göra?
Citera
2015-02-09, 20:49
Medlem
Citat:

Det är väl ingen som sagt att den har det som huvudfunktion men att barn vet att snoppen kan bli hård är väl inget konstigt. Vad har det med sexfixering att göra? Det är bara vuxna som lägger den värderingen i det hela. Barn tycker inte alls det är konstigt hur barn blir till och lägger ingen värdering i det heller.
Är inte värre än Per, Ida och minimum som var poppis när jag var liten.
Citera
2015-03-15, 12:06
Medlem
murmansk3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Är inte ståkuk normalt?

så du menar att du har en konstant erektion
Citera
2016-03-02, 18:34
Medlem
Pcyscss avatar
Har kommit en Kanadensisk version nu "Only if my other lips say yes" gjort av Pixar som är en kampanj för att asylsökande ska förstå att om tjejen inte ger medgivande får man inte knulla tjejen.

https://www.rt.com/viral/334272-animated-genitals-teach-consent/

https://www.youtube.com/watch?v=1NqGqSqNq58
https://www.youtube.com/watch?v=BHkUczVRHSM
https://www.youtube.com/watch?v=GtY7QeI_rCU
Citera
2018-06-12, 17:06
Medlem
Idag när jag hämtade min 4åriga dotter från dagis så sjöng hon den här sången och skrattade och skämtade om att snoppen leker med snippan.

Är det här något man ska bli orolig över?

Min fru tror inte att det är sant. Just nu bråkar vi därför att hon tror att jag hittar på..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in