18 februari 2012.
V75 går på Bergsåker och tidigare samma vecka har jag haft lite flyt och inkasserat runt 4k på bl.a. Milans seger mot Arsenal. Bestämmer mig för att lägga en del av detta på ett större system på V75.
Läser på nåt kopiöst och känner mig hoppfull när klockan slår 14.30, första start. Systemet kostade strax under 3000 att lämna in.
Jobbar just denna lördagen och har ingen möjlighet att se loppen, men växlar mellan Aftonbladets liverapportering och ATGs radio. Värdet är några hundra efter 3 avdelningar och jag är med, 1 spik inne. I fjärde loppet är Rino Dox storfavorit, trots tillägg på kort distans. Han visar sig vara chanslös och en 14%are, Feseth Nils har huvudet först. Värdet upp till runt 2500 och jag är med än.
Femte loppet var på förhand klassat som det svåraste, stolopp och lärlingar i voltstart är ingen bra kombination. Jag har med alla hästar, utom en. Favoriten diskas, och en 1%are, Fortaleza Ås vinner. Värdet nu 86.000 och jag är med. Pulsen något förhöjd..
Sjätte loppet har jag 2 hästar, de båda mest streckade. Den ene, Vincent du Ling, kommer först. Det är du 168,9 system kvar i omgången, jag har ett av dessa. Värdet 127 lax.
I sista har jag en spik, Natural Wonder. Utdelning om den vinner, 150.000 på 7 rätt. Loppet går över lång distans, 3 km. Två av mina arbetskamrater har oväntat hittat till jobb och jag ber dem hålla käft medan jag lyssnar på loppet. Min häst har bra position, men i sista sväng händer något. Min häst blir lite trängd, en annan galopperar, en tredje tröttnar och Conrads Epilog får fritt och tar över täten. Min häst jagar efter, närmar sig, och det är "hårt i mål" som de säger. Det är även snack om att diska den andre hästen för trängning. Efter långt funderande bestämmer sig domarna för att fria, och min häst är slagen med ett underbett efter 3140 meters löpning. En liten tröst är att den som vann var en skräll så värdet blev bra på sexorna, nästan 15.000. Tillsammans med mina femmor fick jag 28.000, mot runt 180.000 som det blivit om min varit först.
TL;DR: Cirka 150.000 i sista avdelningen på V75, hästen förlorade med nån decimeter.
Senast redigerad av Testpelle 2015-01-08 kl. 19:11.