2015-01-10, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyD2
Finns två "aftermath" bilder nedanför klippet som visar kroppen.

http://www.liveleak.com/view?i=869_1420833044
Kan det vara en docka? Man brukar visa respekt för den döde och täcka över med lakan. Ser inte ut som dockan fått 50 skott i sej.
Citera
2015-01-10, 17:26
Medlem
Manuel Valls har nu gått ut officiellt med att Frankrike, som land, är i krig med jihadismen. OK, bra. Men då blir följdfrågan varför stödjer Frankrike jihadister i Syrien mot al-Assad och varför var man med och bombade al-Gaddafis Libyen och hjälpte islamister till den positionen de är i just nu? Kan någon svara på det? Och har "makthavare" haft fel, är de då tillförlitliga makthavare? Kan man lita på dessa "makthavare"? Jag litar fan inte på någon längre och speciellt inte på Manuel Valls. Hur fan kunde en så här liten klick vilseleda miljoner människor rakt ner i avgrunden? För ni förstår väl själva att skadan som är gjord mellan kristna, muslimer och judar blir större och ännu svårare att laga än tidigare. Det går inte längre att laga skadan. Alla kommer misstänka alla i framtiden. Världseliten har verkligen lyckats så det onda fröet. De lyckades och de kommer tjäna på kaoset, som alltid. Det finns tydligen ingen rörelse som kan ställa upp och slåss. Så jag kommer att slåss själv eftersom jag längre inte litar på någon.
Senast redigerad av Ballografpenna 2015-01-10 kl. 17:31.
Citera
2015-01-10, 17:40
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Men herrejävlar!!....
Sitter debunkerlekmössan som mamma tryckt på dig borta i pojkrummet bra?

Jag har fått tillåtelse att publicera den här informationen som vi använder i en sluten Facebookgrupp för att neutralisera nwoarna.

Frankrike var tidigt ute med konspirationer och sänkte ett fredligt skepp på NZ som hette Rainbow Warrior. Allt förnekades precis som här men Frankrike erkände så småningom att dom låg bakom

Dom som inte ser att nuvarande "teroristattentat" är en karbonkopia på den händelsen är blinda och bortom all räddning.
Citat:
The sinking of the Rainbow Warrior, codenamed Opération Satanique,[1] was an operation by the "action" branch of the French foreign intelligence services,

France initially denied responsibility, but two French agents were captured and charged with arson, conspiracy to commit arson, willful damage, and murder. As the truth came out the resulting scandal resulted in the resignation of the French Defence Minister Charles Hernu.

http://en.wikipedia.org/wiki/Sinking_of_the_Rainbow_Warrior
Händelsen med RW uppmärksammas i Frankrike i samband med nu aktuella attentat och man konstaterar att dom som anklagades för att vara foliehttar fick rätt.

Min franska är inte på topp men google translate är
Citat:
Le doute est toutefois légitime quand il s'appuie sur des éléments factuels. À l'époque, ceux qui dénonçaient le sabotage du Rainbow Warrior par les services français étaient accusés d'affabulateurs, et pourtant, c'est bien ce qu'il s'est passé...

http://www.lefigaro.fr/vox/societe/2015/01/09/31003-20150109ARTFIG00222--charlie-hebdo-les-theories-conspirationnistes-naissent-desormais-avant-me me-la-version-officielle.php
Senast redigerad av Lao Tzu 2015-01-10 kl. 17:49.
Citera
2015-01-10, 17:52
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borick
Kan det vara en docka? Man brukar visa respekt för den döde och täcka över med lakan. Ser inte ut som dockan fått 50 skott i sej.

Tittar vissa bara på hollywood film och skapar sin verklighet utifrån det?

Nej man täcker inte det första man gör utan låter kriminaltekniker säkra eventuella bevis först, poliserna ska inte springa fram och smutsa ner en brottsplats.
Citera
2015-01-10, 18:05
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu

Jag har fått tillåtelse att publicera den här informationen som vi använder i en sluten Facebookgrupp för att neutralisera nwoarna.

Frankrike var tidigt ute med konspirationer och sänkte ett fredligt skepp på NZ som hette Rainbow Warrior. Allt förnekades precis som här men Frankrike erkände så småningom att dom låg bakom

Dom som inte ser att nuvarande "teroristattentat" är en karbonkopia på den händelsen är blinda och bortom all räddning.
Händelsen med RW uppmärksammas i Frankrike i samband med nu aktuella attentat och man konstaterar att dom som anklagades för att vara foliehttar fick rätt.

Karbonkopia????

En sprängladdning sätts på en båt och sänker båten med en explotion, franska regeringen nekar.

Ett gäng skjuter ihjäl ett antal människor, erkänner via radiointervju att de bekänner sig till extremistorganisationer och skjuts ihjäl av polisen, var i din förvirrade hjärna är detta lika på något sätt.

Slukhålen verkar tagit över din tankeförmåga!
Citera
2015-01-10, 18:21
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Varför finns det inga såna där smileys som skrattar så de gråter när man behöver dem?? Och ändå är det här fantastiskt långsökta svamlet inte ens i närheten lika kul som när du inte förstod att DN var ironiska i sin artikel om rysk media igår då hade man behövt en smiley som exploderar eller nåt...
https://www.flashback.org/sp51813689
Citera
2015-01-10, 18:54
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Tack för dagens stora skratt!

Citat:
Det var Greenpeace som hade det skeppet, har inget och noll att göra med islamistiska attacker och det hände 1985!

Citat:
Oj, nu ser jag! "Rainbow" regnbåge... massa färger, och dessa islamister var olikfärgade färgade! Som kämpade mot regnbågens färger, dvs HBTQ.

Citat:
Ja verkligen, 30 år och många foliehattar senare så fick någon rätt, på något. Har du länk till vem som fick rätt och om vad?

Citat:
Vi vet alla vilken säkerhetstjänst som beställer via CIA. Ledtråd 6 bokstäver börjar på M och slutar på D
MacDonalds har inte 6 bokstäver, och du menar väl att CIA beställer hos dom??
Senast redigerad av Xelious 2015-01-10 kl. 18:57.
Citera
2015-01-10, 20:49
Medlem
SmokeOns avatar
Var är det tredje videoklippet från taket ovanför Charlie Hebdo? Dessa två är de enda jag hittar:

Klipp 1 - https://www.youtube.com/watch?v=ZjI7ZYHvWn8 <- (börjar 00:14)
Klipp 2 - https://www.youtube.com/watch?v=87a-SaLGniQ

Dessa två videoklipp är tagna samtidigt. Kamerman till klipp 1 står till vänster om kamerman till klipp 2. På båda videoklippen syns en man längra fram som lutar sig över räcket på taket (00:30 på i klipp 1 och 00:20 i klipp 2). I klipp 2 ser man kameraman 1 som precis avslutat sin video och tittar ner på sin telefon (tidsintervallet mellan mannen som lutar sig över och när klipp 1 avslutas samt när nr 2 filmar kameraman 1 stämmer precis).

Tittar man på rörelserna hos de två terroristerna så stämmer de överens i båda videoklippen.

Men det fanns ett filmklipp till, alternativt en oklippt version, där man ser tre figurer som ser ut att vara poliser och som går mot korsningen där terroristerna har sin bil. Hittar inte det längre, men det är det klipp som används i detta klipp: https://www.youtube.com/watch?v=rfnbTwb20AU
Citera
2015-01-10, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Var är det tredje videoklippet från taket ovanför Charlie Hebdo? Dessa två är de enda jag hittar:

Klipp 1 - https://www.youtube.com/watch?v=ZjI7ZYHvWn8 <- (börjar 00:14)
Klipp 2 - https://www.youtube.com/watch?v=87a-SaLGniQ

Dessa två videoklipp är tagna samtidigt. Kamerman till klipp 1 står till vänster om kamerman till klipp 2. På båda videoklippen syns en man längra fram som lutar sig över räcket på taket (00:30 på i klipp 1 och 00:20 i klipp 2). I klipp 2 ser man kameraman 1 som precis avslutat sin video och tittar ner på sin telefon (tidsintervallet mellan mannen som lutar sig över och när klipp 1 avslutas samt när nr 2 filmar kameraman 1 stämmer precis).

Tittar man på rörelserna hos de två terroristerna så stämmer de överens i båda videoklippen.

Men det fanns ett filmklipp till, alternativt en oklippt version, där man ser tre figurer som ser ut att vara poliser och som går mot korsningen där terroristerna har sin bil. Hittar inte det längre, men det är det klipp som används i detta klipp: https://www.youtube.com/watch?v=rfnbTwb20AU

Klipp 2 ser ju exakt ut som klippet du söker, samma position och bredvid personen som bär skottsäker väst.
Hm, kollade lite till och insåg även att den som filmar Klipp 1 är ju personen med skottsäker väst, samma skor. Så ja, Klipp 2 är måste ju då vara det klippet du söker, men man har av någon anledning valt att ta bort början på det?
Citera
2015-01-10, 22:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det är ju bra om du sätter dig in i det du kommenterar... Om Lao Tzu anser att DN har "erkänt från officiellt håll" att Lao Tzu själv är en foliehatt så har väl inte det med mina åsikter om västerländsk media att göra.. m.a.o. Läs vad du kommenterar innan du kommenterar. Men det är ju uppenbart att du är mer ute efter att "ge igen" än att komma med några åsikter..
nu har du precis idiotförklarat dig själv, är du schizofren dessutom?
ge igen för vadå? att du blir konstant ägd?

och hur vore det att hålla sig till ämnet istället för att komma med osammanhängande utläggningar?
Citera
2015-01-10, 22:02
Medlem
Efter attackerna – judar vill fly Frankrike

Helt sinnessjukt skrattretande För det första är väl knappast "attackerna" riktade specifikt mot judar? (om vi bortser från det faktum att muslimer, till skillnad från västvärlden, insett att judarna är skiten under skorna?)
Och att vår kära jude-media kör hårt på jude-kortet känns jävligt WW2. snyft snyft.
Hur länge ska dom hålla på med det här "tycka-synd-om"-köret? ...mig veterligen har judar inte blivit dåligt behandlade nånstans världen över de senaste 70 åren, förutom möjligtvis i trådinlägg som detta.

"– Jag är arg, ledsen och rädd. Jätterädd. Rädd för min fru och mina barns skull. Det var jag redan innan. Det är mycket antisemitism i Frankrike, säger Sami Davila."

Ähh, snack. Antisemitism har väl knappt existerat över huvud taget efter WW2 som sagt.

Ett stort jävla hat mot muslimer och araber däremot, här snackar vi rasism på hög nivå.

Här sitter jag som ursvensk svensk och irriteras över vilket jävla skådespel som bedrivs, där muslimer är måltavla nummer ETT.
Hade jag varit muslim hade jag varit PISSED på riktigt!

Jävla daltande.

...och till alla er "debunkers". Kan ni inte bara lämna tråden? Så kanske kanske vi andra, tänkande varelser, kan slå våra huvuden samma och klura ut va faan som försigår i världen??!

Exempelvis är en STOOOR jävla fråga hur dessa FF's ens kan genomföras?? Vi snackar massivt antal inblandade, media osv...rent praktiskt, hur går det till?? Jag tänker inte smutsa ner frågan genom att säga löjliga namn som "illuminati", men jag säger ILLUMINATI?? wtf is it?

Låt kloka hjärnor ta vid.
Debunkers med lön lär väl fortsätta, ni andra kan väl bara dra?
Själv säger jag tack och hej. Jag har varit med allt för många gånger i detta jagande efter sanningen i händelser som denna utan resultat, det tjänar inget till.

Keep swimming over and out.
Senast redigerad av eyecreate 2015-01-10 kl. 22:07.
Citera
2015-01-10, 22:06
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Klippet du söker är troligen det här:
https://www.youtube.com/watch?v=MgqiFz3-v98&bpctr=1420924299

Jag tyckte personligen det var det var roligare när han som kommenterar klippet i din länk ägnade sig åt att filma dubbla regnbågar istället för att kommentera 3 filmklipp som (nästan) vem som helst begriper att dom visas i felaktig ordning.

Kronan på verket är när han inte begriper att killen i skyddsvästen på det sista klippet är samma person som han redan har gjort en stor sak av i första klippet. "Waaaaait one secooond! This guy over here also have body armor!"

Edit: Vid närmare eftertanke... Jag kanske precis har snubblat på bevis på en meta-meta-konspiration... Double rainbow guy avslöjar konspiration... Vad är oddsen för det?? Lätt att alltihop är riktigt välplanerat!
Senast redigerad av kurrekotte 2015-01-10 kl. 22:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in