Flashback bygger pepparkakshus!
2015-01-07, 09:27
Bannlyst
För mig tar en dosa snus slut på en dag lite drygt om det är 30 snusar i min dosa LD Vit. Jag vill hemskt gärna minska på mitt snusande och betéende angående mitt snusande nu när jag vill ha min ekonomi fixad och då kan man inte handla en dosa snus varje dag.

Jag kan dock stoppa in över 6 snusar samtidigt, men jag har inne dem i någon timme och vet jag att halva dosan har gått åt så minskar jag så att jag har 2 snusar inne samtidigt. Jag tycker en snus under läppen är för lite.

Så hur mycket snusar ni under en dag?
Stoppar ni också in fler snusar samtidigt?
Citera
2015-01-07, 09:51
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Nu snusar jag löst och försöker själv sluta. Men en dosa räcker nu i drygt 3 dagar. Innan dess så gick det en dosa varannan dag och ibland en dosa om dagen.

Små portioner och livslängden för prillan ca 3-4 timmar.
Citera
2015-01-07, 10:00
Medlem
LegioVIIs avatar
Lägger tre stycken på rad som ett tåg med vagnar och kör upp. Räcker länge.
Citera
2015-01-07, 11:45
Medlem
Köper en dosa för 20kr.
Kaliber

Smaken är okej men dom varar ju tyvärr bara i 30 minuter innan dom blir helt blöta och glider runt.
Gillar inte det så brukar köra 2 snus i timme ungefär.
Citera
2015-01-07, 13:36
Medlem
canadianresourcess avatar
Kör knox white. Dom smakar inte speciellt mycket men räcker lätt 2 tim, dom blir häller inte slajmiga utan torkar snarare ut. Förr körde jag också med fler än en åt gången men kom på att det är bara jävla dumheter. Det är ju inte så att de räcker längre bara för att man har fler. Dessutom som ni säger att när man börjar med flera är det svårt att gå tillbaka till en igen.
Citera
2015-01-07, 13:54
Medlem
Mr.Nesss avatar
Beror väl på.. Jag snusar ofta när jag konsumerar alkohol och då varar dom ju inte speciellt länge, men annars så varar dom väl en timme eller en och en halv.

Jag snusar white
Citera
2015-01-07, 14:22
Medlem
orkoLovers avatar
Snusar enbart påse, General X-stra STRONG då jag fastnar rent psykologiskt på dessa, då de innehåller hela 0,4% mer nikotin (general påse orgi inh 0,8%) och jag känner mej ej lika tillfredsställd på andra sorter Jag förbrukar en dosa på max 9 dygn om jag är helt nykter från diverse medel och inre välmående. Och under influenser av stress, berusning så går en dosa på max 3 dygn då intaget bara är helt överdrivet men ack så jävla gott att ha övre- & under tandraden fylld med påsar

OT kanske men förklaring (w-o-t o poänglöst skrivande) på min konsumtion

Mitt snus användande/intag beror helt på min dagsform i första hand. Exempelvis om jag har sovit dåligt, stressigt på jobbet etc. Sen beror det på vilka situationer jag befinner mig i t.ex. ska jag göra en massa fysiskt i jobbet eller i mitt hem, så kan jag avstå då annat blockerar suget.
Försöker alltid planera in i förväg när lämpligaste är att få ut så mycket snus (nikotin)/per prilla. Slänger ju inte in en plutt under läppen om jag vet att fruntimmet har middagen färdig på bordet om 30 minuter.

Tar jag min första snus efter frukost ex. klockan 06:30 så kan jag ha den snusen fram tills lunch även fast smak ej kvarstår men nikotinhalten finns där långt många timmar efter att smaken har försvunnit.

Snusandet är fan dyrt och onödigt, ångrar att jag började men varje gång försök till att sluta har påbörjats så påverkas jag överdrivet psykiskt av att inte ha en dosa i min närhet. Använder som sagt så lite som möjligt både för min egen hälsa och i respekt för min sambo som ej uppskattar "skarp" snussmak vid spontana kyssar. Slutar skriva nu...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in