Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-09-22, 12:40
  #1
Medlem
Deca7000s avatar
Någon som vet vart man kan få tag i Goltuppen på DVD eller liknande?
även Sökarna 2, Blodsbröder och andra svenska filmer som är svåra att få tag i i samma kategori..
mvh
Citera
2005-09-22, 17:48
  #2
Medlem
Bruce Waynes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deca7000
Någon som vet vart man kan få tag i Goltuppen på DVD eller liknande?
även Sökarna 2, Blodsbröder och andra svenska filmer som är svåra att få tag i i samma kategori..
mvh
Goltuppen finns inte utgiven på DVD än, har själv letat.

Sökarna 2 har ju inte ens haft premiär än, den kommer väl på DVD om ett halvår.

Det blir ju allt fler TV-serier som släpps på DVD så Goltuppen kommer nog snart skulle jag gissa.. det finns säkert rätt stor efterfrågan.

Ginza och Discshop är välsorterade på svensk film och TV-serier.
Citera
2005-09-22, 18:18
  #3
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce Wayne
Goltuppen finns inte utgiven på DVD än, har själv letat.

Sökarna 2 har ju inte ens haft premiär än, den kommer väl på DVD om ett halvår.

Det blir ju allt fler TV-serier som släpps på DVD så Goltuppen kommer nog snart skulle jag gissa.. det finns säkert rätt stor efterfrågan.
Ginza och Discshop är välsorterade på svensk film och TV-serier.
Få butiker kan matcha somligas samlingar av svenska filmer och tv-serier.

Just Goltuppen vet jag inte om Svt kommer ge ut. Jag har varit i kontakt med dem flera gånger angående ett flertal serier och de har aldrig visat något som helst intresse av att ge ut den (eller något annat utav det jag har frågat om). Särskilt inte som den repriserades i tv bara för något år sedan. Men man ska aldrig säga aldrig.
Citera
2005-09-22, 22:32
  #4
Medlem
Deca7000s avatar
vet någon mer om blodsbröder med Liam? eller några andra filmer med Liam Norberg med som finns på DVD eller kommer komma ut?

Jag tycker det e så fel av SVT att säga att dom körde Goltuppen för något årsen.. det var fan sommaren 2001 dom körde den..5 år sen.. sen så kör dom skit serier 2-3 ggr varje år.. men dom som är bra får man aldrig se..
och sen ska man betala en TV licens på drygt 2300kr för varje år för att inte få se det man vill så sjukt..

men åter till ämnet.. vore så kul o ha Goltuppen eller andra filmer på DVD med Liam Norberg..
Citera
2005-09-22, 23:15
  #5
Medlem
Bruce Waynes avatar
Sökarna 2 var tänkt att ha premiär nu den 30:e september, men jag vet inte hur det blir...

Det finns en del bra TV-serier utgivna på DVD, tror att det kommer bli allt fler i framtiden, Sverige ligger lite efter England och USA där TV-serier görs tillgängliga i lyxiga boxar och med mängder av extramaterial hela tiden.

Hassel, Trenter-serien, Någonstans i Sverige och de stora påkostade serierna finns ju utgivna på DVD, men det finns oerhört mycket kvar. SVT sitter på en enorm guldgruva med sitt arkiv, ibland ger dom oss i TV-publiken lite pärlor men alltför sällan...

Vi vill ju ha nostalgi! Vi vill se fler temanätter, gärna med kompletta program och inte bara ihopklippta snuttar på 10-20 sekunder. Men antagligen kommer det skapas en digital kanal med gamla godbitar när digitaliseringen är fullbordad, Sveriges Radio har ju en digitalkanal som bara sänder äldre radioteater, program och liknande.
Citera
2005-09-23, 02:23
  #6
Medlem
Företagarsvinets avatar
SVT har också ett annat problem - dom har ett speciellt avtal med STIM som innebär att dom får använda sig av all världens stora artister utan att behöva köpa loss rättigheterna - mycket orättvist. Staten ser om sitt eget hus, såklart.

Men när dom sedan ska ge ut skiten på hemvideo så stöter dom på problem eftersom då måste dom köpa loss rättigheterna precis som alla andra, vad jag har förstått. Jag skulle gissa att det bl.a. är därför många filmer som t.ex. briljanta En Liten Film Om Kärlek från Killinggänget inte finns att få tag på eftersom Bruce Springsteen-låtar figurerar ymnigt i den som ett tema.
Citera
2005-09-23, 18:49
  #7
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Hassel, Trenter-serien, Någonstans i Sverige och de stora påkostade serierna finns ju utgivna på DVD, men det finns oerhört mycket kvar. SVT sitter på en enorm guldgruva med sitt arkiv, ibland ger dom oss i TV-publiken lite pärlor men alltför sällan...

De finns ju men utgåvorna är inte särskilt bra och exttamaterialet är obefintligt eller åtminstone riktigt uselt. I övrigt håller jag med dig. Som tur är har jag spelat in en hel del utav Svts produktioner.

Citat:
Jag skulle gissa att det bl.a. är därför många filmer som t.ex. briljanta En Liten Film Om Kärlek från Killinggänget inte finns att få tag på eftersom Bruce Springsteen-låtar figurerar ymnigt i den som ett tema.

Kul att fler gillar den. Den är riktigt bra faktiskt.
"I vars fi**a man får in ett matsalsbord"
Citera
2005-09-23, 19:50
  #8
Medlem
Bruce Waynes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
De finns ju men utgåvorna är inte särskilt bra och exttamaterialet är obefintligt eller åtminstone riktigt uselt. I övrigt håller jag med dig. Som tur är har jag spelat in en hel del utav Svts produktioner.
Jo, extramaterialet är inte mycket att hurra för... Jag har just därför inte köpt några svenska TV-serier på DVD alls utan köper billiga VHS som har nästan lika bra bildkvalitét då jag har en bra video. Har också mycket inspelat.
Citera
2005-09-24, 22:58
  #9
Medlem
Deca7000s avatar
Japp det är sant.. men tycker det är skönt med DVD i alla fall man kan se vilken scen man vill utan att behöva spola.. men som Tusenbröder en skit bra serie.. men dom borde lagt in lite extra matrial tycker jag.. känns billigt att det bara är serien o inget mer..när det var en sån kanon serie och även ny..
Citera
2005-09-25, 23:33
  #10
Medlem
Pillevickens avatar
Sökarna 2 e väl inte färdig inspelad va jag vill minnas?

Han som har huvudrollen åkte väl in när de höll på att spela in den.. Bara va jag har hört men ändå..
Citera
2008-04-11, 21:18
  #11
Medlem
"TV"s avatar
Borde vara nån som vet hur man får tag på Goltuppen!

Vart går det att ladda hem den? Någon borde ju veta hur man får tag på denna klassiker!
Citera
2008-04-11, 22:30
  #12
Medlem
Cineastens avatar
Så var vi där igen. Vi diskuterar INTE fildelning här. Goltuppen är f.ö. en tv-serie och bör alltså diskuteras i Tv-forumet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback