2015-01-07, 03:50
Medlem
Nivovics avatar
Jag skriver detta inlägg som en vädjan efter stöd och hjälp.
Jag är så pass ny inom "drog-området" att jag inte längre vet vad som är normalt eller inte.
Problemet är att jag - sedan jag kanske var 13 år gammal - har en irrationell och stor längtan efter att vara påverkad av droger.

Observera att jag är över 18 år idag!

Denna önskan efter knark har skrämt mig länge, jag har alltid konstaterat att i framtiden kommer jag att vara en pundare som antagligen kommer att dö av en överdos i en container eller något liknande.
Det är en hemsk tanke som jag fortfarande inte kan få ut ur huvudet.
Men det är inte förrän de senaste åren jag har blivit väldigt paranoid efter min önskan efter knark.
Detta beror på att jag testat en del droger:

- Lustgas.
- Benso.
- Datura (änglatrumpet).
- Alkohol (självklart, jag vet).

Det började med Datura - och ja, jag visste om riskerna allt för väl. Trots detta bestämde jag mig för att testa denna dödsplanta. I desperation efter en adrenalinkick svalde jag blad efter blad, bara för att få bli påverkad. Nu i efterhand förstår jag hur dumt det var, man jag hade inget val som tonåring, jag hade varken kontakter eller andra mindre farligare droger till hands.
Sedan gick det över till alkohol rätt så naturligt och jag började bruka denna drog med jämna mellanrum, tills jag blev trött på bakfyllan.

Nu var det dags för benso och lustgas, första gången jag skulle begå ett brott mot svensk lag och adrenalinet flödade genom mig!
Blott spänningen räckte för kicken, men den känsla jag fick från lustgasen blandat med benso var obeskrivlig.
Idag har jag extremt stor ångest för vad jag gjort, jag har ångest eftersom jag vet att jag kommer att göra det igen.

Det värsta är att efter denna benso/lustgas-tripp så är inte alkohol som det en gång varit. Den har blivit tråkig, och det är absolut inte värt bakfyllan.
Sålunda söker jag nya droger, mer tyngre och farligare droger - och jag är livrädd.
Jag måste också erkänna att alla dessa droger (förutom alkohol) har jag brukat i min ensamhet, eftersom jag saknar vänner och jag gillar att vara ensam.
Jag vill inte bli en missbrukare, men allt pekar på detta.

Jag vädjar efter hjälp, är detta normalt?
Kommer jag att bli en missbrukare om jag inte botar min extrema längtan efter knark?
Är mitt knarkande i ensamheten och längtan efter adrenalinkickar ett tydligt tecken på missbruk?

Jag ber om ursäkt om jag inte är tydlig nog eller om jag postat detta i fel forumdel.
Senast redigerad av Nivovic 2015-01-07 kl. 04:09.
Citera
2015-01-07, 04:11
Medlem
macdress avatar
Ja, du är missbrukare. Det är bara du som kan ändra på ditt liv, men det vet du. Har du inga vänner blir det svårt. Ingen du kan snacka med över internet?

Vad knarkar du nu? Benzo? Har du någon diagnos framställd?

Knark är nice till en viss grens. Hoppas du tar dig upp. Höga toppar, djupa dalar. Livet för en luffare
Citera
2015-01-07, 04:18
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macdres
Ja, du är missbrukare. Det är bara du som kan ändra på ditt liv, men det vet du. Har du inga vänner blir det svårt. Ingen du kan snacka med över internet?

Vad knarkar du nu? Benzo? Har du någon diagnos framställd?

Knark är nice till en viss grens. Hoppas du tar dig upp. Höga toppar, djupa dalar. Livet för en luffare

Jag har vänner, men inga som jag egentligen tycker om så mycket.
Jag har inte sagt detta till någon, inte ens till min psykolog. Har inte tagit några droger på kanske 4 månader. Notera dock jag bara ha tagit benso en gång.
Citera
2015-01-07, 05:02
Medlem
... Du är över 18 va?

Väldigt skumt att flika in det bara från ingenstans. "Över 18" också bara... Ingen specifik ålder?

Är "vädja" ett vuxet ord?

Aja, skitsamma. Du må vara en missbrukare men du befinner dig inte i ett missbruk om du inte har tagit nåt på 4 månader. Du behöver en sysselsättning för att distrahera dig från suget. Eller en hobby, rättare sagt. Nåt som du ger dig mening och glädje. Det är endast med hjälp av en passion, man kan känna att knark är meningslöst. Om du redan har en hobby, gör allt för att fokusera på den. Oavsett om den inte är lika rolig utan knark. Skaffa en ny hobby ovanpå den andra hobbyn. Har heller inte vänner, har lyckats balansera mitt bruk ändå. Ha inte ångest över att du HAR tagit droger heller, förfan! Sånt som händer ibland.
Citera
2015-01-07, 05:09
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PoisonedTea
... Du är över 18 va?

Väldigt skumt att flika in det bara från ingenstans. "Över 18" också bara... Ingen specifik ålder?

Är "vädja" ett vuxet ord?

Aja, skitsamma. Du må vara en missbrukare men du befinner dig inte i ett missbruk om du inte har tagit nåt på 4 månader. Du behöver en sysselsättning för att distrahera dig från suget. Eller en hobby, rättare sagt. Nåt som du ger dig mening och glädje. Det är endast med hjälp av en passion, man kan känna att knark är meningslöst. Om du redan har en hobby, gör allt för att fokusera på den. Oavsett om den inte är lika rolig utan knark. Skaffa en ny hobby ovanpå den andra hobbyn. Har heller inte vänner, har lyckats balansera mitt bruk ändå. Ha inte ångest över att du HAR tagit droger heller, förfan! Sånt som händer ibland.
Jag skrev att jag var över 18 år eftersom jag tidigare i mitt inlägg nämnde att suget efter droger började vid 13 års åldern.

Angående den andra delen av ditt inlägg så kan jag inte göra annat än att säga tack för dina konstruktiva tips!
Citera
2015-01-12, 02:31
Medlem
davvos avatar

Om jag förstår dig rätt så har du käkat änglatrumpet en gång, benso en gång, testat lustgas och druckit alkohol.

Förstår inte vad du oroar dig över? Du är ju ingen missbrukare. Dessutom tror jag inte att du har en "extrem längtan efter knark", utan jag tror att det där är nån fixidé som du gör bäst att göra dig av med illa kvickt.

Skaffa ett liv istället, att fastna i droger är värdelöst.
Citera
2015-01-22, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davvo

Om jag förstår dig rätt så har du käkat änglatrumpet en gång, benso en gång, testat lustgas och druckit alkohol.

Förstår inte vad du oroar dig över? Du är ju ingen missbrukare. Dessutom tror jag inte att du har en "extrem längtan efter knark", utan jag tror att det där är nån fixidé som du gör bäst att göra dig av med illa kvickt.

Skaffa ett liv istället, att fastna i droger är värdelöst.

Fortfarande ingen "laughing-matter". Om det är så att han har en fixidé för att testa på tyngre droger låter det ju väldigt oroligt.

Min vän, droger är fascinerande, det kan jag ge dig. Men att vara fast i ett missbruk går aldrig att förklara för en som ej har varit där. Jag tänker inte ens hosta upp nån form av metaforisk förklaring.
Man förlorar sig själv, helt enkelt. Bara håll dig borta!!
Citera
2015-01-25, 10:54
Medlem
davvos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PoisonedTea
Fortfarande ingen "laughing-matter". Om det är så att han har en fixidé för att testa på tyngre droger låter det ju väldigt oroligt.

Nej klart det inte är något att skratta åt. Vad jag menade va att droger i dagsläget är ett ickeproblem för TS. Jag skulle dessutom vilja påstå (och här kommer hobbypsykologin in) att en extrem längtan efter tunga droger man inte ens provat, bottnar i en slags tomhet eller en saknad av mening i tillvaron om man så vill.

Dessutom känns det givet att adderar man dessutom grov oro inför hela situationen så spär man på "nyfikenheten", och vice versa.

Men jag ska kanske inte snacka, knarkar fortfarande mot min vilja i tron om att jag aldrig kommer låta det bli som det va förr. Men jag gillar att predika för andra, det är enklare så

Skämt o sido, TS skippa drogerna. Du kommer garanterat ångra dig kraftigt om du fastnar. Det blir bara sämre, och det mycket.
Citera
2015-01-26, 01:17
Medlem
Håll dig till cannabis så är du, någorlunda, safe.
Citera
2015-01-26, 16:42
Medlem
Du måste verkligen sluta och för att lyckas behöver du hjälp! sök vård, omedelbart
Citera
2015-01-26, 16:57
Medlem
Uroys avatar
Hej
Jag började knarka som 12-13åring, hasch framförallt men allt jag kom över. Det blev hela resan och slutade med amfetamin, herion och en jävla blandning tabletter/lösningsmedel/butangas etc några år senare. Allt som gav ett rus med andra ord.
Eftersom du är orolig och känner ett sug så tycker jag du klampar in på lokala beroendemottagningen och talar om det. Krydda gärna din historia om suget (inte om att du tagit mer eller annat än vad som är sant) så kommer du få hjälp. Var glad att du inte börjat än!!
Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in