2015-01-07, 00:50
Medlem
swedishroyaltys avatar
Pyramidspel är olagligt för att det lär alltid finnas folk som förlorar pengar på det i slutändan,
Är det därför det är olagligt, el?

Men om du startar ngt liknande och garanterar att man inte kan förlora sina pengar,
Då blir det väl lagligt? el?
Citera
2015-01-07, 00:53
Bannlyst
Pyramidspel är olagliga för att det är just en form av bedrägeri. Toppen kammar vinsterna medan de längre ned på stegen försöker täcka sina förluster efter att ha köpt varor för ocker-priser. Pyramidspel bygger även på exponentiell tillväxt vilket är ohållbart, du kan garantera hur mycket du vill.
Citera
2015-01-07, 01:04
Medlem
swedishroyaltys avatar
Med min ide är den hållbar. Har du ngn anning om det gör gör det lagligt då?
Citera
2015-01-07, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedishroyalty
Pyramidspel är olagligt för att det lär alltid finnas folk som förlorar pengar på det i slutändan,
Är det därför det är olagligt, el?

Men om du startar ngt liknande och garanterar att man inte kan förlora sina pengar,
Då blir det väl lagligt? el?

Är som sagt bedrägeri.
Om du startar igång ett pyramidspel så tvivlar jag på att du har en idé där ingen kommer att gå minus!

De nyare pyramidspelen som finns nu ansluter sig till en produkt, om den finns är oklart men genom att lägga till en produkt så blir det inte olagligt?
Tänkte på pyramidsspelet med guld, man värvar medlemmar och får lite guld osv.
Citera
2015-01-07, 01:42
Bannlyst
Är inte pyramidsspel de här matrix cyclers? Fyfan vad jag hatar att alla arbetslösa negrer ska gå på det där.
Citera
2015-01-07, 02:03
Medlem
swedishroyaltys avatar
Devis:

Det jag fortfarande undrar, om det hela blir lagligt om ingen förlorar pengar?

Jag ställer inte dena frågan om jag inte hade haft en vattentät plan om att ingen går i minus. INGEN.
Citera
2015-01-07, 02:10
Bannlyst
Citat:
Devis:

Det jag fortfarande undrar, om det hela blir lagligt om ingen förlorar pengar?

Jag ställer inte dena frågan om jag inte hade haft en vattentät plan om att ingen går i minus. INGEN.
Det kommer ju falla förr eller senare eftersom det inte finns fräscha pengar i den lägre delen av pyramiden. Alltså måste ni lita på att få in fräscha pengar utifrån. När då matrixen "stallar" så är det till följd av att det inte finns fräscha pengar i omlopp och systemet stannar helt. Vinnandes går de som var med från början och de som kom in lite sent går hem tomhämta. Du kan göra det lagligt genom att "sälja" t.ex. ebooks. Dessa ebooks blir då i själva verket till positioner men för att vara i lagens sida finns en försäljningsverksamhet där pyramidspelet finns som "möjlighet att tjäna pengar" när detta pyramidsspel är själva anledningen till att man är med.
Citera
2015-01-07, 02:13
Bannlyst
Som sagt, sikta på arbetslösa amerikanska negrer från Harlem vid namn "shaneequa", dessa är så jävla lättlurade så det inte finns. Fyfan för dessa negrer. Tycker synd om dem att de inte fattar hur pyramidspelet tillslut kommer att falla.
Citera
2015-01-07, 02:19
Medlem
swedishroyaltys avatar
noggerien:

Tack för ditt svar och hjälp.

Men jag undrar fortfarande vad som gör det till olagligt? Är det för att dom längst ner i pyramiden lär inte tjäna pengar och förlorar det dom gått in med?
I mitt fall garanterar jag deras pengar tillbacks om dom inte gör någon vinst.
Då kan det väl inte vara olagligt, el?

Hoppas på mer svar av alla möjliga, god natt.
Citera
2015-01-07, 02:21
Bannlyst
Citat:
noggerien:

Tack för ditt svar och hjälp.

Men jag undrar fortfarande vad som gör det till olagligt? Är det för att dom längst ner i pyramiden lär inte tjäna pengar och förlorar det dom gått in med?
I mitt fall garanterar jag deras pengar tillbacks om dom inte gör någon vinst.
Då kan det väl inte vara olagligt, el?

Hoppas på mer svar av alla möjliga, god natt.
Det är ju bedrägeri enligt lotterilagen. All form av pyramidspel är förbjudna så länge du inte garanterar de en inkomst på skiten. Men då ska de också ha sina pengar. Sedan är det så det fungerar, det är alltid någon som vinner på någon annan. Vissa kommer att vinna och andra kommer att förlora. Vill du som admin gå segrandes ur pyramiden så måste de där nere ta skiten. Annars kan du lägga ner skiten. Tipset är att dina kunder köper en position i pyramidspelet genom att t.ex. sälja de E-böcker på någon sida. När de gjort det så får de både boken samt plats i pyramidspelet. Då frångår du alla lagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in