2015-01-06, 22:51
Medlem
Tänkte spela lite CS:GO men behöver verkligen en ny dator.

Ska ut o handla till helgen och har tillgång till de flesta fysiska affärer som säljer någorlunda gaminglaptop (får jag tips snarast hinner jag beställa en imorgon via nätet). Varför det ska vara en laptop? Smidigheten enbart. Vet att det är dyrare, sämre etc. etc. Men ska vara en laptop.

Prisklass: 5-11k.

Mitt krav är att spelet ska flyta på mycket bra, grafiken får gärna vara hög också. Som sagt är jag skitdålig på det här med dator, därför jag har mina Einsteinflashbackare till hjälp

Mvh
Citera
2015-01-06, 23:01
Medlem
Vad ska du ha för fiberminne?
Citera
2015-01-06, 23:03
Medlem
Termosins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saaskii

Ska ut o handla till helgen och har tillgång till de flesta fysiska affärer som säljer någorlunda gaminglaptop (får jag tips snarast hinner jag beställa en imorgon via nätet). Varför det ska vara en laptop? Smidigheten enbart. Vet att det är dyrare, sämre etc. etc. Men ska vara en laptop.

Mitt krav är att spelet ska flyta på mycket bra, grafiken får gärna vara hög också. Som sagt är jag skitdålig på det här med dator, därför jag har mina Einsteinflashbackare till hjälp

Mvh
http://www.inet.se/produkt/1972451/lenovo-y50-70-i7-8gb-1tb-ssh-gtx-860m

Något likt detta kanske? GTX 860M ligger rakt i prisklassen, 870m dyker inte upp före 12k vad jag sett. RAM så det räcker och gott om lagring.
Citera
2015-01-07, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback.rascal
Vad ska du ha för fiberminne?

Que?? Kan inget sånt :/
Citera
2015-01-07, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termosin
http://www.inet.se/produkt/1972451/lenovo-y50-70-i7-8gb-1tb-ssh-gtx-860m

Något likt detta kanske? GTX 860M ligger rakt i prisklassen, 870m dyker inte upp före 12k vad jag sett. RAM så det räcker och gott om lagring.

Ser bra ut!! Tror du den klara cs:go runt medium/high? Om du har tid&lust får du görna hitta fler

Kollade lite på olika sidor, fanns någon Asus ROG? Är det något kanske?
Citera
2015-01-07, 14:02
Medlem
Termosins avatar
Citat:
Ser bra ut!! Tror du den klara cs:go runt medium/high? Om du har tid&lust får du görna hitta fler

Kollade lite på olika sidor, fanns någon Asus ROG? Är det något kanske?
De flesta ser ut precis som den jag länkade sett till speccsen, kanske lagringen som varierar lite men denna ligger bra till där. De Asus som finns i din budget har samma speccs även de men kostar mer pga märket. Upp till var och en om märket på de dyrare bärbara är värt de när priset ligger såpass.
Citera
2015-01-07, 14:14
Medlem
TheOxides avatar
Citat:

Mvh
CS är verkligen inget krävande spel, du lär kunna köra det på åtminstone mid-settings med någonting i 6000kronorsklassen. Kanske denna? http://www.inet.se/produkt/1972383/acer-aspire-v3-371-13-3-fullhd-128gb-ssd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in