2015-01-27, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilDurk
Har det lösts sig för dig nu? Min syster har hamnat i samma situation..
Jag har varit i kontakt med konsumentverket som sa att jag borde bestrid fakturan, men eftersom att wakefield finance inte har kontaktuppgifter, skulle jag göra det mot quizonaut. Jag skrev till quizonaut som bad mig kontakta wakefieldfinance, men jag gjorde inte det.. då hade jag blivit tvungen att ge dom mina uppgifter osv.

Det slutade med att quizonaut tog bort mitt konto, vilket jag inte ens bad om. Och jag har inte fått några fler fakturor eller liknande. Dock har jag sparat alla mail och printscreenat allt, utifall jag behöver kontakta konsument europa.

Citat:
Ursprungligen postat av anghare
Jag råkade ut för samma sak, mailade både quizonaut och wakefirs finance. Och efter att de inte hittade att jag skapat ett premium konto på quizonaut så var det lugnt därifrån. Jag fick få till mig att maila wakefield angående att jag bestred fakturan. Det gick förhållandevis smidigt och de svarade fort. Man måste dock logga in med de uppgifter man fick mailat till sig och sedan klicka sig vidare via "help" gör att maila dem.
De strök fakturan och dubbelkollar så att allt var borta och struket framöver också. Man måste ju som sagt gå in och aktivt avsluta framtida prenumeration på quizonaut, annars binder du dig till 399kr /månad framöver....

Ett jävla strul med mycket ångest!!!

Skönt att det löste sig för dig! ja, sjukt ångestframkallande det där.
Citera
2015-02-01, 09:47
Medlem
haj69s avatar
Har också fått fakturor från Wakefield Finance där dom påstår att jag har startat rullande månads abonnemang på Point World!? Har även fått påminnelser med påminnelseavgifter mm. Har aldrig varit inne och loggat in på Point World, men misstänker att det skett via Facebook. Då min mail är en yahoo adress där jag angett min bostadsadress så stod således denna adress på fakturorna. Det roliga med detta är att adressen jag angett är en fake adress. Jag skrev ett mail, på svenska till Point World där jag hotade med polisanmälan och framtida juridiska processer mot deras bluff fakturor. Jag gjorde detta via ett formulär på deras hemsida och angav namn och adress.

Fick då detta svar via automail: "Hi XXX XXXXXX, A new PointWorld A/S account has been created for you"

Skickade ytterligare ett mail till dom att jag nu tar detta vidare juridiskt och att mina advokater snart kommer kontakta dom. Skrev även denna gång på svenska!

Fick då detta svar: "I confirm that you do not have a Premium account but a regular, free account which I have now deleted. You don't have to pay if you are not interested to become a Premium member"

Betala ALDRIG någon av dessa fakturor om ni får några. Om ni betalar bekräftar ni att ni vill abonnera på tjänsten och kommer få fler fakturor i framtiden.
Citera
2015-02-01, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anghare
Jag råkade ut för samma sak, mailade både quizonaut och wakefirs finance. Och efter att de inte hittade att jag skapat ett premium konto på quizonaut så var det lugnt därifrån. Jag fick få till mig att maila wakefield angående att jag bestred fakturan. Det gick förhållandevis smidigt och de svarade fort. Man måste dock logga in med de uppgifter man fick mailat till sig och sedan klicka sig vidare via "help" gör att maila dem.
De strök fakturan och dubbelkollar så att allt var borta och struket framöver också. Man måste ju som sagt gå in och aktivt avsluta framtida prenumeration på quizonaut, annars binder du dig till 399kr /månad framöver....

Ett jävla strul med mycket ångest!!!

Ångest över vad? Har du inte ingått avtal så är det bara att ignorera. Negativ avtalsbindning är inte tillåtet.

Förövrigt låter det som bedrägeri så varför upprättar du inte en polisanmälan?
Citera
2015-02-11, 09:37
Medlem
LilDurks avatar
tack vare en person i tråden så har jag nu fixat problemet åt min syster. bara att logga in på wakefields hemsida, mejla dom att du vägrar betala och att dom ska ta bort alla uppgifter samt fakturor.
Citera
2015-02-12, 02:01
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haj69
Har också fått fakturor från Wakefield Finance där dom påstår att jag har startat rullande månads abonnemang på Point World!? Har även fått påminnelser med påminnelseavgifter mm. Har aldrig varit inne och loggat in på Point World, men misstänker att det skett via Facebook. Då min mail är en yahoo adress där jag angett min bostadsadress så stod således denna adress på fakturorna. Det roliga med detta är att adressen jag angett är en fake adress. Jag skrev ett mail, på svenska till Point World där jag hotade med polisanmälan och framtida juridiska processer mot deras bluff fakturor. Jag gjorde detta via ett formulär på deras hemsida och angav namn och adress.

Fick då detta svar via automail: "Hi XXX XXXXXX, A new PointWorld A/S account has been created for you"

Skickade ytterligare ett mail till dom att jag nu tar detta vidare juridiskt och att mina advokater snart kommer kontakta dom. Skrev även denna gång på svenska!

Fick då detta svar: "I confirm that you do not have a Premium account but a regular, free account which I have now deleted. You don't have to pay if you are not interested to become a Premium member"

Betala ALDRIG någon av dessa fakturor om ni får några. Om ni betalar bekräftar ni att ni vill abonnera på tjänsten och kommer få fler fakturor i framtiden.

Skönt att läsa vad du skriver!

Jag fick exakt samma sak, idioterna verkar ha seriösa bilder och så på sin sida vilket kan ge uttryck av att man är ett seriöst företag.

Dem hänvisar till någon PointWorld fastän jag själv ALDRIG någonsin lämnar ut uppgifter om ens kreditkort eller liknande på sådana sidor, har aldrig ens hört talas om sidan. Ska tilläggas att jag inte ens använder mig av Facebook!

Trodde egentligen aldrig att detta var seriöst men ändå trevligt att se bekräftelser här på Flashback!
Citera
2015-03-28, 02:45
Medlem
Fick förra veckan på email en faktura från ovanstående bolag på 7,- € (har aldrig beställt något). Inatt har jag fått två email och summan är nu uppe i 39,-€.
Högst troligt "Nigerianska email". Vilket seriöst bolag i England skulle skriva att de vill ha betalningen "imiddiate"? 😆
Citera
2015-03-28, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sumprunkarn
Ångest över vad? Har du inte ingått avtal så är det bara att ignorera. Negativ avtalsbindning är inte tillåtet.

Förövrigt låter det som bedrägeri så varför upprättar du inte en polisanmälan?
Exakt, förstår inte varför man borde kontakta bolaget som skickar ut fejkade räkningar. Språkbruket säger vad det är fråga om. Läste på några sidor där svenska "experter" ger sitt svar i frågan. Underlig "rådgivning". 😧 I mina ögon är det en version av de ökända "Nigerianska" breven. I mina email (fakturor) står det att jag måste "imiddiate" betala min räkning...... De kunde ens ha lärt sig att skriva korrekt engelska....

Och jag har aldrig beställt något därifrån.....😣
Citera
2015-03-28, 03:27
Medlem
fp
Senast redigerad av Tummelin 2015-03-28 kl. 03:49.
Citera
2015-04-12, 16:42
Medlem
Hej! Imorse hände precis det här mig med, men att jag skulle vilja bli medlem på "Jobform" men Wakenfield hanterar invoicen.

Jag har mailat både Wakenfield och Jobform att ta bort min faktura då jag inte beställt något.

Mitt namn, min adress och min e-mail fanns på fakturan.

HELT SJUKT!

Vad har hänt med dig nu? Vad gjorde du sen och hur har det gått?

Fakturan ligger på 5:- på Wakenfield som vill länka vidare till PayPal.
Borde jag betala den?
Jag har även klickat på "help / unsubscribe".

MVH
Citera
2015-04-12, 17:57
Medlem
Ville dela med mig av vad jag skrev till dom och vad dom svarat.

http://i.imgur.com/9Js3fbY.jpg?1
Citera
2015-04-15, 00:40
Medlem
Jag har också råkat ut för dessa skojare. De hävdar att "tjänsterna" beställts via facebook.

Det här ser ut som en klassisk bluff. Om man tittar på kontakt uppgifterna och annat i den bilaga de skickade med, ser det sannerligen oseriöst ut. Tror inte att de kommer någon vart om de skulle gå vidare. Ett typiskt företag som hoppas skrämma så många som möjligt. Obehagligt är det.
Citera
2015-04-15, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tummelin
Exakt, förstår inte varför man borde kontakta bolaget som skickar ut fejkade räkningar. Språkbruket säger vad det är fråga om. Läste på några sidor där svenska "experter" ger sitt svar i frågan. Underlig "rådgivning". 😧 I mina ögon är det en version av de ökända "Nigerianska" breven. I mina email (fakturor) står det att jag måste "imiddiate" betala min räkning...... De kunde ens ha lärt sig att skriva korrekt engelska....

Och jag har aldrig beställt något därifrån.....😣

Ja. Verkligen. Det går förmodligen utmärkt att strunta i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in