• 1
  • 2
2015-01-07, 14:39
Medlem
sericss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamqueensblvd
Varför det?

ja de är ju inte direkt ovanligt med mc olyckor där
Citera
2015-01-07, 18:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av serics
ja de är ju inte direkt ovanligt med mc olyckor där
Tack för det målande svaret. Det är inte ovanligt med MC-olyckor här i Sverige heller.
Citera
2015-01-08, 07:34
Medlem
Citat:
Tack för det målande svaret. Det är inte ovanligt med MC-olyckor här i Sverige heller.
Går inte att jämföra trafiken här i Sverige med den i Manila, det är helt vansinnigt där, skulle aldrig köra varken bil, eller mc där.. Det finns säkert trafikregler, men jag tror de ses mer som rekommendationer snarare än regler, det är mest tuut tuut här kommer jag ..
Citera
2015-01-08, 10:26
Medlem
Busstations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av royalcoach
Går inte att jämföra trafiken här i Sverige med den i Manila, det är helt vansinnigt där, skulle aldrig köra varken bil, eller mc där.. Det finns säkert trafikregler, men jag tror de ses mer som rekommendationer snarare än regler, det är mest tuut tuut här kommer jag ..
Det var inte i Manila han krockade, vilket du skulle ha sett om du läst artikeln.
Citera
2015-01-08, 10:48
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:

Utan att ha några siffror så skulle jag tro att det dör runt 1000 gånger fler i trafiken per år i Filippinerna än det gör i Sverige. Har man någon gång varit där så behöver man inte ställa frågan varför det antagligen är en av de sämsta platserna i världen att åka mc på, eller överhuvudtaget vistas i trafiken för den delen. Och det är inte bara i Manila eller andra större städer, trafiken är fullständigt livsfarlig precis överallt. Alla kör som om de satt i radiobilarna på Liseberg och när som helst, helt utan förvarning, så kan halva eller hela vägen saknas oavsett om du kör på motorväg eller landsväg.
Citera
2015-01-08, 19:38
Medlem
Tycker ni kan ju fundera på hurvida man kan prata trafik i en stad där det bor 9 milj. Lika många som i hela sverige. Kan säga att jag ser inga problem med trafiken flyter på ganska bra i manila.

Problemet är att de inte är så noga med alkohol o körning. Så där är det stora problemet. Men tror inte det är farligare att köra där än här om man räknar antal olyckor per invånare.
Citera
2015-01-09, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Det var inte i Manila han krockade, vilket du skulle ha sett om du läst artikeln.
Nä jag skulle ha skrivit Filippinerna, men det blev Manila. Skulle inte tro att dom kör på nåt annat sätt i Dumaguete City .. Om än trafiken inte är lika tung..
Citera
2015-01-09, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindo
Tycker ni kan ju fundera på hurvida man kan prata trafik i en stad där det bor 9 milj. Lika många som i hela Sverige. Kan säga att jag ser inga problem med trafiken flyter på ganska bra i Manila.

Problemet är att de inte är så noga med alkohol o körning. Så där är det stora problemet. Men tror inte det är farligare att köra där än här om man räknar antal olyckor per invånare.
Faktiskt, trafiken flyter på bra i Manila, vilket iof är helt otroligt, med tanke på hur alla kör. Om man ska tro denna statistik : http://www.worldlifeexpectancy.com/c...ts/by-country/ dör 10,6/100 000 invånare i trafiken, i Sverige 4,1. Så nog är det farligare att ge sig ut på äventyr där ..
Citera
2015-01-09, 19:44
Medlem
jag har kört mc i detta land.. det är livsfarligt !
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in