Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-01-06, 15:39
  #1
Medlem
Vad tycker ni är godast ljus eller mörk?
Och har ni någon favorit sort?
Själv har jag börjat gilla mörk choklad mer och mer och en favorit är anthon bergs guldask med några mörka praliner.
Citera
2015-01-06, 15:54
  #2
Medlem
rumpgass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avenged93
Vad tycker ni är godast ljus eller mörk?
Och har ni någon favorit sort?
Själv har jag börjat gilla mörk choklad mer och mer och en favorit är anthon bergs guldask med några mörka praliner.
Mina smaklökar tycker bäst om ljus choklad och gärna då en som inte är för hård, ibland är det också jäkligt gott med vit choklad. Har egentligen inget direkt favoritmärke utom då kanske Dukat, tycker om allt som är gott och äter det gärna tillsammans och samtidigt med ostbågar och sköljer ner det med en kall Dr Pepper. Mums..
Citera
2015-01-06, 15:55
  #3
Medlem
MartinStLouiss avatar
Jag föredrar ljus choklad, jag kan inte direkt namnge något speciellt märke jag föredrar. Men Fazer är rätt goda.
Citera
2015-01-06, 15:56
  #4
Medlem
Samtalarens avatar
Jag föredrar ljus, främst för att mörk ibland får mig att nysa. Förmodligen är det något för starkt då jag inte får samma reaktion av ljus.

Ljus smakar dessutom godare än vit choklad.
Citera
2015-01-06, 16:44
  #5
Medlem
Vit choklad är gott
Citera
2015-01-06, 19:13
  #6
Moderator
rotadents avatar
Jag gillar både ljus och mörk choklad, båda varianterna har sina tillfällen. Ljus choklad känns mer som godis, sötare och ätbart i större mängder. Mörk choklad känns tyngre och jag äter helst inte så mycket av den. Men båda är goda.

Vit choklad tycker jag är rätt äckligt dock, det äter jag aldrig förutom i vit chokladmousse och liknande desserter.
Citera
2015-01-07, 02:03
  #7
Medlem
AIKforever94s avatar
Tycker vanlig ljus(mjölk) är godast. Bästa sorten: Måste vara lindor( röda) eller med nån annan gå fyllning som yougurt. Apelsinkronat är heller inget fel på.

Vitchoklad :är gott, men man tröttnar på det fort. När det kommer till mörk: så kan jag äta det, men bara om jag blir bjuden på det.
Citera
2015-01-07, 14:48
  #8
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Ljus chocklad är snäppet godare och känns lyxigare.
Citera
2015-01-09, 00:26
  #9
Medlem
TheGruzzas avatar
Ljus choklad är godast, helt klart.
Citera
2015-01-09, 07:40
  #10
Medlem
supermassives avatar
Ljus choklad funkar bäst för mig. Jag kan äta mörk choklad men då måste det vara med någon smak av minst. Enbart ren mörk choklad funkar inte. Samma gäller vit choklad. Kan inte äta endast det, utan det får gärna ha en fyllning i som exempelvis frystorkade jordgubbar eller blåbär.
Citera
2015-01-10, 00:57
  #11
Medlem
flaess avatar
Jag gillar både mörk (dock max 70% kakaohalt) och ljus choklad. Riktigt fin mörk choklad är en obeskrivlig njutning. Att punga ut med 50 kronor för en chokladkaka på 70 gram från exempelvis Michel Cluizel tycker vissa i min bekantskapskrets är knäppt, men det är värt pengarna anser jag. Men en fin mjölkchoklad är inte heller så dumt. Jag gillar smakbrytningen mellan kakaon, mjölken och sockret.
Citera
2015-01-11, 23:18
  #12
Medlem
Bert-Ljungs avatar
Tycker bäst om ljus choklad. Mörk choklad klarar jag inte av. Har försökt att lära mig att tycka om mörk choklad men det går inte
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback