2015-01-05, 23:52
Medlem
Efter att ha surfat på Spotify och lagt upp lite fler låtar i min spellista med rock/metal slog det mig än en gång hur satans besatta folk i den delen av musiksfären var av just de två första i titeln på den här tråden. I alla fall på 80- och 90-talet.

Deep Purple, Rainbow, Whitesnake, Dio, Cinderella och you fucking name it har alla minst en låt med Babylon eller Gypsy i titel. Nog för att jag gillar musiken och uppskattar banden jag räknat upp men lite patetiskt är det om man tänker efter. Där sitter Whitesnake och Dio 5-10 år senare och knåpar ihop låtar. Mellan kokainsniff och klunk från bärsen klämmer en medlem ur sig:
- Öh, grabbar, borde inte vi också göra en låt där vi nämner Babylon och zigenare?

Winger la jag inte till. Noterade bara att bilden under deras namn på Spotify var modell ny där medlemmarna ser ganska gubbiga ut. Har inte de j-igt tufft på spelningar efter allt hån på Beavis & Butthead?
Citera
2015-01-05, 23:55
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Lägg till GG Allins formidabla "Im a gypsy motherfucker". Och New York Dolls "Babylon".
Citera
2015-01-06, 00:33
Medlem
Black Sabbath har en som heter Gypsy kort och gott.

Var inne och tittade på Winger av ren nyfikenhet. De släppte ett nytt album 2014. Jag orkade inte ens klicka en låt för att lyssna. Särskilt inte när jag såg andra låten. Vad den hette? Queen Babylon. Vad f-n annars!?
Citera
2015-01-06, 11:33
Medlem
Bret-Harts avatar
Lisa Dominique hade en låt på 80-talet som hette Gypsy rider
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in