2015-01-05, 18:06
Medlem
Flickpojkens avatar
Jag ser bara en massa töntar finns de verkligen inga vättiga män som är feminister?

Ok en svag dag skulle väll till och med jag skälv kunna kalla mej feminist.

Jag tänker på aktiva feminster. Alltså i brist på bättre ord ge exempel på "skön" man (en person som besitter positiva egenskapor) som är feminist dom verkar ju inte finnas. jag ser bra en massa gnälliga nollor.

de är konstigt egentligen.
Citera
2015-01-05, 18:19
Medlem
Ass.Parades avatar
Eddie Vedder (sångare i Pearl Jam) ska vara feminist och han är ju rätt cool.

Daniel Craig och Antonio Banderas ska också vara feminister. Alla coola killar (åtminstone på vita duken).
Citera
2015-01-05, 18:22
Medlem
skoltjejs avatar
Finns många svenska "kändisar" som är feminister. Soran Ismail, Magnus Betnér, Jonas Gardell är väl några "sköna" komiker som alla är feminister.
Citera
2015-01-05, 18:25
Medlem
Jellohs avatar
Kjell Bergkvist! Riktig gris som knappast kan stava till vare sig opportunism eller feminism men blev feminist nyss troligen för att få ligga. Är det en "skön" kille?
Citera
2015-01-05, 18:31
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Syntax error! Man kan inte både vara feminist och "skön"...
Citera
2015-01-05, 18:38
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Syntax error! Man kan inte både vara feminist och "skön"...

This

Citat:
Ursprungligen postat av Ass.Parade
Daniel Craig

Vafan då, nu blev jag besviken, det förstörde min bild av James Bond för ett bra tag framöver då... Lite ironiskt, när hans mest kända karaktär är just ett gindrickande, sexistiskt, våldsamt, psykotiskt ärkesvin som ligger med minst fem olika brudar i varje film, oftast bara efter några minuters bekantskaper. Gärna efter att han tagit en sväng med dem i sin lyxiga sportbil så de näpet suttit där och fått håret tillrufsat.

Och inte sällan (iallafall i de äldre filmerna) drar småfräckisar om tjejerna, tänk typ Roger Moore's James Bond. Så långt ifrån dagens feminister man ärligt talat bara kan komma
Citera
2015-01-05, 18:38
Medlem
What?

Är väl en förutsättning för att vara cool och skön kille att man just är feminist!
För ursäkta med vad kan någonsin vara mer oskönt och ocoolt än att vara antifeminist?

Citera
2015-01-05, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoltjej
Finns många svenska "kändisar" som är feminister. Soran Ismail, Magnus Betnér, Jonas Gardell är väl några "sköna" komiker som alla är feminister.

Just precis, "sköna" inom citattecken.
Citera
2015-01-05, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
What?

Är väl en förutsättning för att vara cool och skön kille att man just är feminist!
För ursäkta med vad kan någonsin vara mer oskönt och ocoolt än att vara antifeminist?

Nu är frågan givetvis riktat till män. (Män som inte är feminister.)
Citera
2015-01-05, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adblockage
Nu är frågan givetvis riktat till män. (Män som inte är feminister.)

Jaså du, var läser du in det?
Citera
2015-01-05, 18:58
Bannlyst
Göran Persson påstår sig vara feminist och efter sin avgång höll han föredrag om manlig härskarteknik mot en bra slant.

Fast det är väl ingen som tror att den gamle sossepampen är feminist på riktigt. Jag tror inte ens att Mona Sahlin är feminist, det handlar bara om "rätt" åsikter.

Jag undrar fan om det finns feminism egentligen, allt känns som ett skådespel dvs politik.
Citera
2015-01-05, 18:58
Medlem
Flickpojkens avatar
Vi måste skillja på personer som i media tvingats till en bekännelse. De krävs lite mer än så helt enkelt. Vi måste ha översende med detta och förstå att vi förmodligen också skulle kunna säga att vi va de. Eller att man om man anlayserar conseptet kanke måste medge att man är de. Samtidigt vet vi ju att de de krävs mer för att göra en man till feminist på riktigt!

Ja gillar inte Soran Ismail (men visst de va rätt skoj när han bråkade med nazisterna) där kan vi i och för sej tycka olika. har mycket svårt för Magnus Betnér också definitivt ingen skön kille tvärt om är han ett exempel på en oskön person som jag kan tänka mej är feminist. Är de kanske feminismen som kladdar ner dom och gör dom osköna?

Gardel kan nog inte räknas han är bög (vilket inte nödvändigtvis gör honom oskön).
Att Kjell Bergkvist? De va mer än vad jag visste är han seriös dvs gör han något? eller har han tvingats till bekännelse? Annars kvalificerar han sej faktiskt med råge!

Eddie Vedder skulle också göra de!
Senast redigerad av Flickpojken 2015-01-05 kl. 19:34.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in