• 1
  • 2
2015-01-20, 11:54
Medlem
bdbdbdbds avatar
Blir rejält trött när propavan blandas med alkohol, om man lyckas hålla sig vaken när det börjar verka så brukar det bli dubbelseende och stora koordinationssvårigheter, detta när propavan tas när man är rättså alkoholpåverkad då.

Personligen blir det så iaf, sover riktigt tungt sen, kan bli svårväckt osv, känns som en liten ökning av risk för andningsdepression men det har jag inga belägg för.
2015-01-21, 10:25
Medlem
Jag har inte tänkt ta Imovane när jag går och lägger mig. Utan mitt problem är att jag vaknar väldigt tidigt efter få timmars sömn, och skulle då vilja ta en för att få sova en stund till!

Jag förstår att det fortfarande finns alkohol i kroppen då. Men kommer ju ligga kvar i sängen och försöka somna om. Men jag vill liksom inte slutas andas och dö på kuppen
2015-01-21, 13:20
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungcoopa
Jag har inte tänkt ta Imovane när jag går och lägger mig. Utan mitt problem är att jag vaknar väldigt tidigt efter få timmars sömn, och skulle då vilja ta en för att få sova en stund till!

Jag förstår att det fortfarande finns alkohol i kroppen då. Men kommer ju ligga kvar i sängen och försöka somna om. Men jag vill liksom inte slutas andas och dö på kuppen

Det är lugnt.
2015-01-21, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Det är lugnt.
Jag misstänker också att det är så. Men jag skulle gärna vilja ha det bekräftat på något sätt. Inte för att jag inte tror dig, men det känns lite halvtokigt att lita på någon utan källa som skriver på ett anonymt forum.
2015-01-21, 13:34
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Jag misstänker också att det är så. Men jag skulle gärna vilja ha det bekräftat på något sätt. Inte för att jag inte tror dig, men det känns lite halvtokigt att lita på någon utan källa som skriver på ett anonymt forum.

Du får tro på mitt ord helt enkelt, det är så små doser, krävs rejäla mängder Imovane ihop med alkohol för att kola vippen.

Det enda som kan hända att du får minnesluckor men inte vanligt på sådan låg dos Imovane.
2015-01-22, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Du får tro på mitt ord helt enkelt, det är så små doser, krävs rejäla mängder Imovane ihop med alkohol för att kola vippen.

Det enda som kan hända att du får minnesluckor men inte vanligt på sådan låg dos Imovane.
Ja, jo. Jag är dock inte särskilt intresserad utav att göra skumma grejer och få minnesluckor.
Får väl ta och fråga någon doktor nästa gång jag träffar en. Hittar inget konkret svar på min fråga när jag googlar runt. Bara massa folk som tagit flera imovane samtidigt som de dricker, och därefter får stora minnesluckor.
2015-01-22, 10:43
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ja, jo. Jag är dock inte särskilt intresserad utav att göra skumma grejer och få minnesluckor.
Får väl ta och fråga någon doktor nästa gång jag träffar en. Hittar inget konkret svar på min fråga när jag googlar runt. Bara massa folk som tagit flera imovane samtidigt som de dricker, och därefter får stora minnesluckor.

Som sagt på enbart en ynka Imovane ihop med alkohol är det ingen stor risk för minnesluckor, kör en test o återkom.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in