2015-01-05, 15:38
Medlem
Bizmarcks avatar
Var precis och köpte en sån här adapter:
http://www.kjell.com/sortiment/telef...adapter-p92140

Den skall fungera för att koppla bild och ljud ifrån såväl min Ipad som min Iphone till TV:n.
När jag ansluter allt fladdrar bara bilden på TV:n. Man märker att den speglar, men det är precis som att det är glapp. Dessutom inget ljud. Vad händer? Är det några inställningar på Ipad eller Tv:n som måste göras? TV:n är en hyfsat ny Sony Bravia.
Citera
2015-01-05, 17:21
Bannlyst
Är det likadant på mobilen så kolla med en ny kabel.
Citera
2015-01-05, 20:24
Medlem
GoFuckADucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Var precis och köpte en sån här adapter:
http://www.kjell.com/sortiment/telef...adapter-p92140

Den skall fungera för att koppla bild och ljud ifrån såväl min Ipad som min Iphone till TV:n.
När jag ansluter allt fladdrar bara bilden på TV:n. Man märker att den speglar, men det är precis som att det är glapp. Dessutom inget ljud. Vad händer? Är det några inställningar på Ipad eller Tv:n som måste göras? TV:n är en hyfsat ny Sony Bravia.
Köp Apples orginal hdmi adapter, har hört om en hel del pirat adaptrar som strular.
Citera
2015-01-05, 20:26
Medlem
DIdes avatar
Apple TV, lite dyrare men funkar bra.
Citera
2015-01-06, 00:14
Medlem
Bizmarcks avatar
Jävla KUKSUGARPRYL! Det är då fan att man alltid skall köpa nån skit som inte fungerar. Hur kan man ens få sälja sådant skräp? HDMI in och ut, via adapter...hur JÄVLA svårt skall det vara!! Eller är APPLE DE ENDA som klarar av att tillverka något så simpelt?
Citera
2015-01-06, 00:48
Medlem
Mikessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Jävla KUKSUGARPRYL! Det är då fan att man alltid skall köpa nån skit som inte fungerar. Hur kan man ens få sälja sådant skräp? HDMI in och ut, via adapter...hur JÄVLA svårt skall det vara!! Eller är APPLE DE ENDA som klarar av att tillverka något så simpelt?

Jag har en likadan. Inköpt på samma ställe för nåt årsen. Funkar klockrent. Dock blir bilden inte fullskärm. Men de beror inte på adaptern.
Citera
2015-01-06, 02:52
Medlem
Bizmarcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikesson
Jag har en likadan. Inköpt på samma ställe för nåt årsen. Funkar klockrent. Dock blir bilden inte fullskärm. Men de beror inte på adaptern.

Gör du några speciella inställningar på tv:n eller Paddan? Eller funkar det klockrent bara du sätter in HDMI-kablarna? Nu verkar det för övrigt som att jag fått bild men inte ljud när jag kollar på Youtube, SVTplay m.m.
Citera
2015-01-06, 03:44
Medlem
kitschis avatar
Hade en sån innan jag köpte apple-tv. Funkade bra men jag har för mig att den bara överförde bilden, ljudet fick man dra separat från paddans ljudutgång.

Edit nu ser jag att det står att den ska funka även för ljudet...
Senast redigerad av kitschi 2015-01-06 kl. 03:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in