2015-01-10, 00:37
Medlem
sunny5s avatar
Tack och lov inga barn heller
Citera
2015-01-10, 02:04
Medlem
patrikgbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inter-TARS
Detta är klassisk mytoman-taktik:

"The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one."

Adolf Hitler

Lite OT men det där är felciterat. Det var för det första Goebbles som sa det och för det andra så talade han om de allierades propaganda.
Citera
2015-01-10, 04:31
Medlem
Master63s avatar
Äntligen ! Har följt denna tråd sedan den startade och kan bara förundras över hur "bedräglig" en människa kan vara! Nog om det, har lite funderingar på hur man lyckas att skriva sig på en kontorslokal, man , kvinna och 1 st barn ? Har även MG och barn varit med på Js hotell och restaurang besök? Varför ställdes hennes bil av 20141220? Vem på Alwex av ekonomi/ personal ansvariga har lämnat ut uppgifter på leasing/tjänstebil? Några andra företag i Växjö som lämnat ut varor på faktura
än Helmer Nilsson och Fellessons, ex pc, kopiering mm ? Många frågor finns det.
Tydligen så har han J lyckats snacka sig ur en trafikkontroll och jag tror även att han snackat sig ur detta med det som citerats dvs det har blivit större än vad han trott.. Personligen tror jag att detta sket sig strax innan jul då någon investerare drog sig ur och fick kalla fötter därmed så gick bedrägeriet åt pipsvängen..
Citera
2015-01-10, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
Tack och lov inga barn heller

Inte försent än men Maria kanske inte är så sugen efter detta
Citera
2015-01-10, 07:17
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unbelieveable
Intressant poäng... De verkar dock komma undan brottsmisstankar oavsett vad planen var från början. Verkar inte finnas några bevis på tänkt bedrägeri. Men det borde ändå bli någon form av konsekvens att ha lurat så många tycker man.

Oredligt förfarande nämndes ju i tv-inslaget.

Det som slår mig är att alla har varit så d-j-ä-v-l-a naiva.
Kvinnan han levde med skulle alltså vara personalansvarig. Som sådan kanske man vill ha budget mm klart för sig? Funderade hon aldrig kring hur JUSAB kunde erbjuda bättre betalt mm än konkurrenterna.
Citera
2015-01-10, 08:38
Medlem
Master63s avatar
Kom och tänka på en gammal film med Allan Edvall och Stellan Skarsgård P&B , han kanske har inspiration från den.
Citera
2015-01-10, 10:39
Medlem
zorzes avatar
Förklaring idagens DN till varför det gick som det gick:

http://unvis.it/http://www.dn.se/ekonomi/43-arig-man-erkanner-bluffjobb/

Citat:
Mannen trodde att han fått en briljant affärsidé när han – ryktesvägen – hörde att ett elektronikföretag skulle etablera ett lager i Växjö.

– Planen var att starta ett mindre bemanningsföretag med fyra – fem anställda för att hyra ut personal till lagret. Men det gick överstyr eftersom så många var intresserade, säger Robert Loeffel, informationschef vid polisen i Kronoberg.
Citera
2015-01-10, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cvnm
Enligt ett pm från nyregistrerad användare så är hon minst 20-30 kg tyngre idag. Bilden måste enligt hen vara från innan födseln.

Hen är växjöbo misstänker jag och hade sett MG på "byn" för ett tag sen.

Precis, bilden kan nog vara ännu äldre till och med, kanske 6-7 år. På tal om "kontakt med verkligheten" som någon nämnde tidigare.
Citera
2015-01-10, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vilken bakgrund har denne Jens egentligen, förutom tidigare bedrägerier då. Han är 43 år, måste väl varit anställd någonstans ...? Eller har han helt plötsligt bara dykt upp i Växjö?

Det har jag ingen aning om.
Citera
2015-01-10, 11:01
Medlem
potatisgris1981s avatar
Har läst samtliga inlägg här inne och även alla nyhetsartiklar kring det hela. Det sägs ju att om man upprepar en lögn tillräckligt mycket så blir den sann. För en själv i alla fall.

Dock kan man undra över bilen som man försökte hämta ut. Om allt annat bara handlade om lögner som gick överstyr (anställningar och dylikt) så var bilen rent bedrägeri. Var dessa 130 naiva, vad ska man då säga om hans kvinnliga kumpan? Vidrigt att höra henne på den där inspelningen. Om hon är oskyldig så är det värre än om han hade varit skyldig. Då har hon gått på varenda grej som Jens har sagt till henne och blivit hjärntvättad.

Skyldig eller ej, nu är hon hemlös med ett barn. Mer straff än så behöver man inte. Jens lär få 2-3 år för bedrägerierna men man får hoppas att nån avrättar fanskapet.
Citera
2015-01-10, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raggdoll3
Fick ett PM som kan förklara en del, flickvännen Maria är nog inte så oskyldig trots allt:

Citat:
Hon har vad jag hört genom rykten manipulerat en del pojkvänner och fått dom totalt lindade runt sitt finger. Jag tror inte hon är så oskyldig som hon utger sig för att vara. Kan va så att hon varit med på blåsningen från början men sen på sluttampen blev blåst av Jens och nu vill verka som ett offer.

Bekräftar även detta med att manipulera olika "pojkvänner",har dessutom på ett eller annat sätt lurat eller utnyttjat de flesta. Och är helt inne på samma linje angående hennes inblandnig i härvan. Ingen pålitlig människa öht. Otrevlig också, som går att höras på inspelningen. Har nog inga kompisar kvar i Växjö- definitivt inte efter det här.
Citera
2015-01-10, 14:56
Medlem
Som någon tidigare nämnt är han en fullblodsmytoman. Jag tror att han själv trott stenhårt på idén och njutit av att få leka företagsledare. I hans värld så är detta en sanning så jag tror att han löpt linan ut så långt det bara gått. När han sedan inser att det inte går längre flyr han.
Jag tror inte han sett någon vinning i att blåsa folk utan mer ett enormt bekräftelsebehov.
Senast redigerad av Kattman08 2015-01-10 kl. 15:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in