2015-01-04, 23:23
Medlem
unleash82s avatar
Har börjat dyka upp i Kina,

Någon som vet mer?

Mvh
Citera
2015-01-05, 17:18
Medlem
noobz1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unleash82
Har börjat dyka upp i Kina,

Någon som vet mer?

Mvh
Är den någorlunda lik 4-fmc är det något att hänga i granen.
Citera
2015-02-19, 16:26
Bannlyst
Spanjorerna verkar digga den, 80 kg :-)
Citat:
2-(ethylamino)-1-(4-fluorophenyl)propan-1-one (4-fluoroethcathinone; 4-FEC ) is a synthetic cathinone, structurally related to 4-fluoromethcathinone (flephedrone, 4-FMC), where the ethyl group replaces the methyl group. GC-MS analysis of fluorocathinones, including 4-fluoroethcathinone has been described previously [1]. The substance was identified in a seizure of 80 kilograms of white powder on 29 December 2014 in Barajas Airport (Spain), by the Spanish Customs Surveillance Service. It was a delivery that was en route from China. The substance was analytically confirmed using GC-MS, IR and NMR by the Spanish Customs Surveillance Service Laboratory.
[1]. Westphal, F., & Junge, T. (2012). Ring positional differentiation of isomeric N-alkylated fluorocathinones by gas chromatography/tandem mass spectrometry. Forensic science international, 223(1), 97-105.
Citera
2015-02-19, 18:38
Medlem
jokkolikercs avatar
Någon so e duktig på det här som kan förklara vad detta e för analog hehe? Centralstimulant hajjar jag , men e det tjack eller kola stuk tror ni?

Mvh
Citera
2015-02-19, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jokkolikerc
Någon so e duktig på det här som kan förklara vad detta e för analog hehe? Centralstimulant hajjar jag , men e det tjack eller kola stuk tror ni?

Mvh

Den (4-FEC) är en katinon som på sikt är relaterad till mefedron. Mefedron (och andra katinoner) är i sin tur nära besläktade med amfetamin och metamfetamin. Katinoner precis som amfetaminer är i huvudsak frisättare av signalsubstanser och inte återupptagshämmare så som kokain är.
Citera
2015-02-19, 23:20
Medlem
esants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farenhigh
Den (4-FEC) är en katinon som på sikt är relaterad till mefedron. Mefedron (och andra katinoner) är i sin tur nära besläktade med amfetamin och metamfetamin. Katinoner precis som amfetaminer är i huvudsak frisättare av signalsubstanser och inte återupptagshämmare så som kokain är.

Men pyrolidinerna (MDPV m fl) är väl katinoner och NDRI, alltså återupptagshämmare?
Citera
2015-02-20, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av esant
Men pyrolidinerna (MDPV m fl) är väl katinoner och NDRI, alltså återupptagshämmare?

Ja, de är katinoner men de skiljer sig lite från de traditionella katinonerna på grund av pyrrolidinet. De kallas pyrrolidinofenoner och bör särskiljas helt och hållet från de vanliga katinonerna just för att de får helt andra egenskaper, även om i grund och bottnen är katinoner precis som du säger.
Citera
2015-02-20, 13:22
Medlem
Nåja ingen som har en rapport?
Citera
2015-03-03, 14:32
Medlem
Oj, varför har inte folket fått upp ögonen på denna, kommer att följa tråden med spänning!
Citera
2015-04-06, 14:59
Medlem
jokkolikercs avatar
Jag hörde en fågel viska i mitt öra att denna e på ingång till våra inrikesshoppar inom kort. Jag har blivit lovat ett sampel senast i slutet av nästa vecka . så jag återkommer la dåda . hoppas ni haft en trevlig påskhelg.

Fridens liljor
Jokkolikerc
Citera
2015-04-06, 18:02
Medlem
Xenofluro-Eis avatar
Låter onekligen intressant!
Kommer hålla ögonen vida öppna så snart denna dyker upp
Citera
2016-01-31, 23:22
Medlem
unleash82s avatar