2006-08-23, 14:06
Medlem
embras avatar
Jerry är grym!!!
Jag vill att han ska sjunga "It started with a love affair" på mitt bröllop!
Citera
2007-05-04, 13:17
Medlem
guldkorns avatar
Jerry Williams far – en mördare?

Citat:
Ursprungligen postat av Tomcat_Thai
Vet inte hur mycket sanning det ligger i det, men jag har hört att hans pappa dömdes för mord någon gång på 40- eller 50-talet.

Fick höra av en bekant att Jerry Williams, eller Erik Fernström som han egentligen heter, ska vara son till Hugo Fernström - en ökänd mördare som ska ha mördat en, troligen fler, småtjejer på 50-talet. Tidsmässigt och geografiskt verkar det kunna stämma men är det någon som vet om det verkligen är sant?

Länk till Hugo Fernström
http://sv.wikipedia.org/wiki/Hugo_Fernstr%C3%B6m
samt lite mer i länken om Olle Möller, en som dömdes för ett av brotten som Fernström tros ligga bakom
http://sv.wikipedia.org/wiki/Olle_M%C3%B6ller
Citera
2007-05-06, 19:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Läste i veckans blad om rockräven Jerka Williams, tänkte förära honom en egen tråd. Han är 63 basst, men känner sig 20år yngre. Jerka är ett orginal, inbiten hojåkare och landets egen kung av Rock n roll. Nu har jag läst mycket om Jerka genom åren, men aldrig hört att han haft nån dam vid sin sida Har han barn? Jerka verkar bo i en liten lägenhet i Hägernäs med en jycke som enda sällskap.. Jerka är en tuff snubbe med ett schysst tugg och fräck uppsyn, han borde ju fixat brudar. Är det inte lite Kent Finell-varning på Jerka. Hört att Jerka varit lite för glad i glaset emellanåt, har han tagit några andra droger, det hör ju rocklivet till. -"sex drugs and rocknroll" heter det ju på utrikiska.

Intressant.. Började nästan själv fundera på det och liksom utgå från att det är sant. Att han bor i en lägenhet i Högersnäs med en schäfer som sällskap.. Sen såg jag din teori falsifierad.

Rätt enkelt hur man planterar en myt. Skulle ingen visat att du hade fel skulle ju myten börjat rulla på. Jerka som tragisk smygbög i en liten lägenhet. Man kan faktiskt tänka sig den synen..!!

Tur att vi har ratsit.se och andra kolla-up-din-granne-tjänster så vi kan andas ut. Jerrka bor som sagt i Täby, och tjänade enligt kreditkollen på ratsit 1.5 miljoner förra året...
Citera
2007-05-06, 20:48
Medlem
charlieparkers avatar
Det där med att han är son till Hugo Fernström låter hemskt Jerka son till en sådan vidrig typ!
Fernström var ju i det närmaste en kopia av Olle Möller, elakare ögon dock...
Han var nog skyldig i bägge fallen...
Citera
2007-05-07, 09:41
Medlem
Kan medela att herr Rockstar har en bristande respekt för sin publik.

Jag har med egna ögon sett stjärnan flåsa i väg i bilen sin medans publiken fortfarande ropar "en gång till!" Att detta sker en gång är ju inte så allvarligt, men jag har sett det två gånger med egna ögon.
Andra gången jag såg det var ja beredd och spanade extra, och den gula
850Ren stod parkerad bakom scenen och precis när extranummret var kört sprang han till bilen svettig o jävlig. Fortfarande medans musiken rullar och publiken jublar. Jag garanterar att han inte skrev en ända autograf efter den showen.

Min slutsats är följande. Gärna visa upp sig och hova in cashen men inte mer.
Det är väl hellt i komunismens anda
Citera
2007-05-07, 09:45
Medlem
guldkorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charlieparker
Det där med att han är son till Hugo Fernström låter hemskt Jerka son till en sådan vidrig typ!
Fernström var ju i det närmaste en kopia av Olle Möller, elakare ögon dock...
Han var nog skyldig i bägge fallen...
Grejen är väl att Olle Möller mycket väl kan ha varit helt oskyldig och att Hugo Fernström mördade bägge de två småflickorna.
Citera
2007-05-07, 10:31
Medlem
Kuriosa:

Jerka och Jocke "Joey Tempest" Larsson spelade huvudrollerna i en störtskönt pajjig film från LO på 80-talet om hur viktigt det är att vara medlem i facket.

Storyline: Jocke var den unge killen på fabriken som hamnade i trångmål, och då kom Jerka och styrde upp det hela: "Nääää, de däär skaru snacka me facke om"

Och så tog han med sig Jocke på fackmöte och hela baletten. Klockrent.

Jag vill minnas att Europe fick dra nån låt som soundtrack.

Kuriosa 2:

Jerka kör helst Suzuki. Eller Sucka, som han kallar den.

Hatar amerikanska glidarcustoms.
Citera
2007-05-07, 15:48
Medlem
biljons avatar
Har för mig att jag har sett Jerka i någon gammal Åsa-Nisse rulle där han kör en låt. Det som gör att jag minns det hela är att framträdandet hade en lustig gimmick där alla i bandet helt plötsligt rasade i backen för att sen flyga upp och ösa vidare.
Citera
2007-05-08, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guldkorn
Fick höra av en bekant att Jerry Williams, eller Erik Fernström som han egentligen heter, ska vara son till Hugo Fernström - en ökänd mördare som ska ha mördat en, troligen fler, småtjejer på 50-talet. Tidsmässigt och geografiskt verkar det kunna stämma men är det någon som vet om det verkligen är sant?

Länk till Hugo Fernström
http://sv.wikipedia.org/wiki/Hugo_Fernstr%C3%B6m
samt lite mer i länken om Olle Möller, en som dömdes för ett av brotten som Fernström tros ligga bakom
http://sv.wikipedia.org/wiki/Olle_M%C3%B6ller

Tjena! Det stämmer inte. Jerrys farsa hette Sven Fernström och var ifrån söder i Sthlm och levde 1902-1990.
källa: självbiografin "Jerry"
Citera
2007-05-08, 23:44
Medlem
eastwoods avatar
Jag är mållös över att:
1.Hitta en tråd om Jerry Williams
2. Att den är FYRA sidor lång
3. Att folk skriver i den att han är rockkung utan ett uns av ironi
4. Att den inte är flyttad till alternativa sexualiteter

Har, mot min vilja, sett en krogshow med Jerry för många år sedan där han, med handen för örat, massakrerade A Working Class Hero, svettades ymingt,
gick moonwalk till Did I Tell You och hade hur mycket mellansnack på låtsassöderslang som helst.
Jag duschar fortfarande flera år efteråt och försöker att bli av med skamkänslorna och smutsen.
Citera
2007-05-09, 00:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ollemans
Tjena! Det stämmer inte. Jerrys farsa hette Sven Fernström och var ifrån söder i Sthlm och levde 1902-1990.
källa: självbiografin "Jerry"

Tjena! Har skummat över dina tidigare inlägg på FB och kommit fram till att Du är Jerry. Ny platta snart eller?
Citera
2007-05-09, 00:41
Medlem
Corazons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grinig
Tjena! Har skummat över dina tidigare inlägg på FB och kommit fram till att Du är Jerry. Ny platta snart eller?

Ha ha. Jag håller med. Det måste vara Jerry.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in