2005-09-21, 21:38
Medlem
Jag måste säga att alla "nyheter" på Flashbacks förstasida har varit intressanta och innehållit sånt som man inte kan hitta i våra största tidningars upplagor. Kort sagt; Undergroundnyheter...

Senaste från senast nytt förstår jag dock inte riktigt. Varför berätta om SD:s framgångar i kyrkovalet? Dels så tillför den nog inget nytt till någon som inte bott i en grotta senaste månaderna, även så verkar den lite pro-SD trots att artikeln är formellt skriven och utan något "tyck eller tänk". Jag får som sagt sånna vibbar... Jag har fått uppfattningen att sidan ska vara politisk obunden, rätt eller fel? Artikeln verkar mest vara där för att ge publicitet, ingen kritisk granskning eller dylikt.

Är jag helt ensam om att ifrågasätta artikeln så ska jag självklart hålla tyst
Citera
2005-09-21, 21:58
Medlem
Fet-Everts avatar
Flera av nyheterna på förstasidan har funnits att läsa i bl.a. våra kvällstidningar. Att ett främlingsfientligt parti vinner terräng, även om det bara gäller ett kyrkoval, är nog att betrakta som tillräckligt intressant för att skrivas om på Flashback. Kommer säkert även att skrivas om i deras nyhetsbrev FNA.

Främlingsfientliga partier och grupper släpps oftast inte fram i media. Sverigedemokraterna och Nationaldemokraterna motarbetas av det politiska etablisemanget, bl.a. genom att de förvägras hyra offentliga lokaler i våra kommuner med motiveringen att de är "odemokratiska" partier. Att politiska partier hindras av andra partier att hyra lokaler, i syfte att begränsa deras yttrandefrihet, politiska inflytande samt att sprida sitt budskap, anses tydligen kunna göras i demokratins namn! Att Flashback rapporterar om framgångar från grupper som motarbetas under demokratins fana ska inte ses som något konstigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in