2016-03-11, 12:56
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Påtvingat bögsex har noll med ämnet att göra. Bögar brukar inte våldta kvinnor.
Du kan inte tala för alla världens kvinnor. Det har vi också tagit upp tidigare. Varför tjatar du när du redan fått svar?

1) Men sex med en man känns som påtvingat bögsex. Hur skulle det annars kännas?

2) Men upplevelsen av att bli våldtagen av en man är ungefär lika för både kvinnor och män right?

3) Sure kvinnor brukar ställa upp frivilligt så det känns inte som våldtäkt utan mer som ett övergrepp. Men det är creepy att bli utsatt för sex övergrepp av en man oavsett om man är en man eller kvinna.

4) Därför att ni slingrar er i frågan.

Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Ett par personers åsikter är inget argument för att världens alla kvinnor tycker så.

1) Men de kvinnorna är representativa för alla kvinnor. Det är som att säga "att ett par män har en kuk är inget argument för att alla män i världen har en kuk".

2) Titta på det här,

a) den här kvinnan säger att hon spyr av att suga kuk,

Citat:
Sex has always disgusted me, and performing oral sex makes me throw up.

om du funderar på hur det är att suga kuk på en man kan du förstå varför hon säger så?

b) sen säger hon att penetration känns som att bli gnuggad på armbåden,

Citat:
I don’t feel any different than if someone were rubbing my elbow,

om man vet att kvinnor inte har någon känsel inuti då är det här helt normalt.

3) Så varför skulle den här kvinnan inte vara representativ för alla kvinnor? Att det är äckligt att suga kuk tror jag at ni alla förstår. Att sen bli gnuggad på insidan av kinden (fast insidan av vaginan är mycket mindre känslig än insidan av kinden) är helt meningslöst. Så varför skulle någon kvinna känna annorlunda?
Citera
2016-03-11, 13:22
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Men sex med en man känns som påtvingat bögsex. Hur skulle det annars kännas?

2) Men upplevelsen av att bli våldtagen av en man är ungefär lika för både kvinnor och män right?

3) Sure kvinnor brukar ställa upp frivilligt så det känns inte som våldtäkt utan mer som ett övergrepp. Men det är creepy att bli utsatt för sex övergrepp av en man oavsett om man är en man eller kvinna.

4) Därför att ni slingrar er i frågan.

1) Men de kvinnorna är representativa för alla kvinnor. Det är som att säga "att ett par män har en kuk är inget argument för att alla män i världen har en kuk".

2) Titta på det här,

a) den här kvinnan säger att hon spyr av att suga kuk,

om du funderar på hur det är att suga kuk på en man kan du förstå varför hon säger så?

b) sen säger hon att penetration känns som att bli gnuggad på armbåden,

om man vet att kvinnor inte har någon känsel inuti då är det här helt normalt.

3) Så varför skulle den här kvinnan inte vara representativ för alla kvinnor? Att det är äckligt att suga kuk tror jag at ni alla förstår. Att sen bli gnuggad på insidan av kinden (fast insidan av vaginan är mycket mindre känslig än insidan av kinden) är helt meningslöst. Så varför skulle någon kvinna känna annorlunda?

Fast om du säger att detta är sant för alla kvinnor på grund av att du upplever det så plus några till kvinnor på nätet, då borde ju rimligtvis det omvända också gälla..?
Att det då är sant att kvinnor gillar vaginalt sex, oralsex med en man på grund av att det finns kvinnor i denna tråd plus en mängd ute på nätet som faktiskt njuter av båda delarna..

Vad gör att din och några andras upplevelse blir en allmängiltig sanning medans andras upplevelse betraktas som fel?
Citera
2016-03-11, 13:34
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Fast om du säger att detta är sant för alla kvinnor på grund av att du upplever det så plus några till kvinnor på nätet, då borde ju rimligtvis det omvända också gälla..?
Att det då är sant att kvinnor gillar vaginalt sex, oralsex med en man på grund av att det finns kvinnor i denna tråd plus en mängd ute på nätet som faktiskt njuter av båda delarna..

1) Hur skulle de njuta av det?

2) I princip alla som säger sig vara kvinnor som gillar sex är fulgubbar som e-transar.

Citat:
Vad gör att din och några andras upplevelse blir en allmängiltig sanning medans andras upplevelse betraktas som fel?

1) "Bara för att du tycker att rutten mat är äckligt finns det andra som upplever det som gott". Really?

2) Om det är roligt att ha sex med män varför har du inte sex med män själv?
Citera
2016-03-11, 13:45
Medlem
Babianens avatar
Här är ett till exempel,

Citat:
Im starting to think that something is wrong with me. Sex either feels like nothing, or its irritating.

Having a penis inside me doesnt pleasure me at all, I really dont think I have a G spot. I could fall asleep during sex, im serious. I feel super bad because I so badly want to get into it and enjoy it but im pissed that it doesnt feel good to me. Ive tried concentrating on the feeling, it doesnt work. Ive tried to not think about it, it doesnt work.

Ive only had 1 sexual partner, and we lost our virginity to eachother. I have no idea if its me, or him, or us...whatever. It doesnt seem like hes doing anything wrong yet IT DOESNT FEEL GOOD! I can orgasm during sex....thats if I try super hard to stimulate myself with his penis inside me, which is difficult because I find the feeling of his penis to be distracting from the feeling im trying to get from my clitoris.

Ive stuck my own fingers up there, ive tried all the tricks. Nothing works. I feel absolutley no pleasure inside of my vagina. The only way I can orgasm is through my clitoris.

Läs det här igen,

Citat:
Sex either feels like nothing, or its irritating.

Citat:
Having a penis inside me doesnt pleasure me at all,

Citat:
I could fall asleep during sex, im serious.

Citat:
It doesnt seem like hes doing anything wrong yet IT DOESNT FEEL GOOD! I can orgasm during sex....thats if I try super hard to stimulate myself with his penis inside me,

Citat:
I feel absolutley no pleasure inside of my vagina.

det här är helt normalt det är bara ingen som har sagt det till den här tjejen.

Citat:
Foreplay doesnt change anything. I have a very strong connection with him, I love him, but that doesnt make sex pleasurable. I dont care about orgasming with just sexual intercourse, I know I wont be able to achieve that. What im talking about is how I dont feel ANY pleasure, at ALL. I atleast want SOME pleasure! Even if we use lube..that makes me feel him even LESS. I think hes around 6 inches, he isnt very thick (but not thin either).

I have no idea what to do, it seems like we've tried everything. Even if it doesnt hurt, then it feels like nothing, I cant get into it when it feels like nothing. I grab his ass, pull his hair..ect...it does nothing to the feeling!!!

Citat:
Now after having sex many many times, nothing has changed. I cant exactly say I have a hunger for sex because I know when I have sex that it wont feel good. I know what to expect everytime we do it. We will have sex...I wont feel @$#%^@...and i'll get dissapointed. Its hard to be turned on and do all that foreplay stuff when I know its not going to do any good.

Citat:
Candy101,

I am going through the EXACT same thing you are. Our experiences with sexual intercourse are identical.

I don't know whether or not this is just the way nature made us or if this is a sexual dysfunction. I've browsed other forums and there have been women experiencing the same thing--a small minority of women--who seem to suffer with this problem and there is never a real solution.
Senast redigerad av Babianen 2016-03-11 kl. 13:50.
Citera
2016-03-11, 13:48
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Här är ett till exempel,

Läs det här igen,

det här är helt normalt det är bara ingen som har sagt det till den här tjejen.

Ok. Det kan säkert vara normalt. "Normalt" är ju inte liktydigt med "enda Sanningen", det betyder bara att det är vanligt förekommande.

De kvinnor som får orgasm vid vaginalt samlag då? Vad beror det på då menar du?
Citera
2016-03-11, 13:50
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
1) Hela den här grejen med att kvinnor pratar med varandra om sex kommer från bög-serien Sex And The City. Sen har 1000 tals fulgubbar runkat till det och tror att det är så kvinnor är. Jag har nyheter för er, kvinnorna i serien är egentligen män i drag alltså de representerar homosexuella män.
Nu är jag visserligen kille men jag vet att tjejerna i klassen på högstadiet pratade sex. Jag gick ur nian ett par år innan SATC ens hade producerats. Vidare så bygger det på en bok av en viss Candace Bushnell. Candace = Carrie. Boken handlar om hennes liv. Givetvis är det dramatized for TV med allt vad det innebär men på det stora hela är det sant.

https://en.wikipedia.org/wiki/Candace_Bushnell

Vidare är det verkligen ingen som motsäger sig att vissa kvinnor tycker att det är vidrigt att ha sex med män. Min spontana tanke är ju att dom är flator. Ingen motsäger heller att själva fittan är förhållandevis okänslig. Däremot har jag knullat så pass mycket i mitt liv att jag vet när det går för en tjej. Eftersom jag är intresserad av det centrala nervsystemet så har jag fått lite ytlig kunskap i ämnet. Autonoma reaktioner är intressanta. Det går inte att fejka det ögonblicket då hjärnan töms på lite blod för att sedan rusa tillbaka och vara fulltankat med serotonin och dopamin i mängder.
Citera
2016-03-11, 13:51
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:

Dom fejkar ju fattur du väl?
Citera
2016-03-11, 13:55
Medlem
Vad jag vet är tjejer deffinitvt intresserade utav sex, sen att ts blivit nekad beror väl på att dom inte vill ha sex med just han.
Citera
2016-03-11, 13:55
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ok. Det kan säkert vara normalt. "Normalt" är ju inte liktydigt med "enda Sanningen", det betyder bara att det är vanligt förekommande.

1) Om jag petar dig på ryggen med ett finger kommer du att få sexuell njutning av det då? Hur är det om jag petar på insidan av din kind? Gnuggar på armen?

2) Bara för att du inte får sexuell njutning av det kan det finnas andra män som njuter av det?

3) Alla kvinnor får orgasm av vaginal penetration om du bara håller på tillräckligt länge, jag har beskrivit hur det funkar här,

Citat:

Du ligger på rygg och tittar upp i taket medan Ron Jeremy petar dig med ett finger på magen. Efter 10 minuter känner du plötsligt att du börjar komma, sen kommer du (det är skönt), sen är det lite skönt ett litet tag till, sen går det tillbaka till att kännas som att bli petad på magen, och Ron Jeremy fortsätter i 10 minuter till, du kommer igen, sen kör han 10 minuter till. Efter det får du suga av honom och han kommer i din mun (du sväljer allt).

2) Så om vi sammanfattar upplevelsen, du har blivit petad på magen av Ron Jeremy i 30 minuter, kommit 2 gånger, och fått svälja sperma.
Citera
2016-03-11, 14:02
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
1) Om jag petar dig på ryggen med ett finger kommer du att få sexuell njutning av det då? Hur är det om jag petar på insidan av din kind? Gnuggar på armen?

2) Bara för att du inte får sexuell njutning av det kan det finnas andra män som njuter av det?

3) Alla kvinnor får orgasm av vaginal penetration om du bara håller på tillräckligt länge, jag har beskrivit hur det funkar här,

Okej.. Så ditt påstående om att kvinnor inte njuter vid vaginal penetration betyder alltså "kvinnor får inte orgasm hela tiden vid vaginal penetration".. Det är ju två ganska olika saker.

Om det INTE var skönt, njutningsfullt innan orgasmen, vad är det då som gör att de får orgasm? Det är väl knappast så att en kvinna ligger och känner absolut inget alls, inga sköna känslor, och så helt plötsligt som en blixt från klar himmel så får hon orgasm..
Citera
2016-03-11, 14:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
du har ju grävt fram grejer som styrker din tes. Det finns självfallet både kvinnor och män som inte får ut så mycket av sex. Sexlust varierar från individ till individ, hur livssituationen i övrigt ser ut, ålder, hormoner, et c (läs gärna det Saftmaja har skrivit här senast). Att kvinnor generellt inte skulle vilja ha sex eller njuta av sex med män kan du på intet sätt få ut av dina "bevis". Jag är kvinna och rimligtvis är jag inte unik i att
1) tala om sex med vänner, både manliga och kvinnliga, åter, där har man olika sorters öppenhet.
2) Uppskatta sex med män
3)Ta ansvar för min sexualitet och se det som en rolig del av livet

Det finns alltid extrema exempel men dessa är inte så intressanta.

Sedan kan det vara så att man finner "njutning" i en sak av helt andra anledningar. Självskadande tjejer kan ibland ha sex med massor av gubbar bara för att döva smärtan, tror inte de tänker på hur skönt det är att bli penetrerade av svettiga gubbar. De använder det mer som domnande medel så att säga.
Citera
2016-03-11, 14:12
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Nu är jag visserligen kille men jag vet att tjejerna i klassen på högstadiet pratade sex. Jag gick ur nian ett par år innan SATC ens hade producerats.

1) OK. Du har rätt. Om man är tonåring då finns det en del tjejer som pratar om sex, kuk-storlek och så vidare för att de tror att det är coolt och vill verka vuxna.

2) Men jag talar om att man är vuxen, har jobb, är gift, har villa, volvo, vovve, då är det enda sex man pratar om hur mycket man hatar sex och försöker att komma undan från att ha det.

Citat:
Vidare så bygger det på en bok av en viss Candace Bushnell. Candace = Carrie. Boken handlar om hennes liv. Givetvis är det dramatized for TV med allt vad det innebär men på det stora hela är det sant.

https://en.wikipedia.org/wiki/Candace_Bushnell

Here you go,

Citat:
Dipping into the series over the years, I was always reminded of an old American theory about writing comedy - you write black and cast white. In other words, you add style and cool to your white characters by writing as though they were black. A variation is writing Jewish and casting gentile to add personality and humour.

For Sex and the City, it seemed the formula was to write gay male and cast straight female. Its (gay) creator, Darren Star (pictured), devised one of the gayest hit series featuring straight characters in television history. The lives of the glamorous central characters - and apologies here to gay readers who dislike the stereotyping as much as anyone - revolve around sex, shopping, gossip and bawdy humour.

Citat:
Vidare är det verkligen ingen som motsäger sig att vissa kvinnor tycker att det är vidrigt att ha sex med män. Min spontana tanke är ju att dom är flator. Ingen motsäger heller att själva fittan är förhållandevis okänslig. Däremot har jag knullat så pass mycket i mitt liv att jag vet när det går för en tjej. Eftersom jag är intresserad av det centrala nervsystemet så har jag fått lite ytlig kunskap i ämnet. Autonoma reaktioner är intressanta. Det går inte att fejka det ögonblicket då hjärnan töms på lite blod för att sedan rusa tillbaka och vara fulltankat med serotonin och dopamin i mängder.

1) Men tänk om alla kvinnor tycker att sex med män är vidrigt? Skulle det kunna förklara varför alla kvinnor (typ) tackar nej till sex hela tiden?

2) Ja att en kvinna får orgasm är inget konstigt. Men om du fick orgasm av att ha sex med en annan man hur skulle det kännas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in