2015-01-03, 00:48
Medlem
Är det ens möjligt att efter så lång tid sluta? Jag hade ett uppehåll på ca 40 timmar och rastlösheten och spring i benen gjorde mig nästan galen. Jag gav upp mentalt och började igen efter ca 40 timmar, hade då trappat ner från 8mg till 2mg per dag .. Hade ätit 2mg i 2 veckor innan mitt uppehåll.
Hur länge behöver jag trappa ner och till hur liten dos för att ha så lite at som möjligt?!

Vad tar bort spring i benen? Rastlösheten höll på att ta kål på mig. Kan man dö av Sub-At efter så många år? Kan man få men för livet? Vem vet hur hjärnan påverkas av Sub efter alla dessa år.
Känner mig hopplös o vore tacksam för lite råd o tips...
Citera
2015-01-03, 01:15
Medlem
Akilles-själs avatar
Ingen drog är kontinuerlig i uppträdande efter åratal av missbruk på en individuell nivå från person till person och ingen reagerar exakt som en annan, men att trappa ut istället för att gå cold turkey är ju ändå det bästa även om det känns långdraget..
Det jag menar är att du behöver ju inte bryta tvärt och utan hjälpmedel, Lyrica är tex bra vid opiatavtändningar under en period.
Även Psykadeliska substanser kan få ett djävla skjut ur ett opiatmissbruk (tex Ibogain eller Ayahuasca).
Sen vill jag inte skrämma dig eller något men om man "kört" på något (heroin tror jag) "för länge" brukar det kunna fucka upp de receptorerna i hjärnan som överbelastats år ut och år in att man blir "kroniskt" beroende av drogen livet ut (eller iaf avtändning i åratal typ).
För kroppen har ställt om sig efter drogen till nya normal läget, med drogen i kroppen på en fundamentala nivå.
Med det sagt är ju ändå Sub inte den starkaste av opioder, men samtidigt rätt "ny", men samtidigt inte så ny heller, så det borde ju finnas mer svar på nätet angående hur andra reagerat kan man tycka och ha i åtanke

Må väl!
Citera
2015-01-03, 01:16
Medlem
Framtiden-Cs avatar
Med rätt hjälp och stöd kommer du klara dig igenom det.
Citera
2015-01-03, 01:25
Medlem
Xaltor89s avatar
Bra att du slutar,droger är aldrig bra! Behöver du stöd använd oss på flashback som bollplank.
Citera
2015-01-03, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akilles-själ
Ingen drog är kontinuerlig i uppträdande efter åratal av missbruk på en individuell nivå från person till person och ingen reagerar exakt som en annan, men att trappa ut istället för att gå cold turkey är ju ändå det bästa även om det känns långdraget..
Det jag menar är att du behöver ju inte bryta tvärt och utan hjälpmedel, Lyrica är tex bra vid opiatavtändningar under en period.
Även Psykadeliska substanser kan få ett djävla skjut ur ett opiatmissbruk (tex Ibogain eller Ayahuasca).
Sen vill jag inte skrämma dig eller något men om man "kört" på något (heroin tror jag) "för länge" brukar det kunna fucka upp de receptorerna i hjärnan som överbelastats år ut och år in att man blir "kroniskt" beroende av drogen livet ut (eller iaf avtändning i åratal typ).
För kroppen har ställt om sig efter drogen till nya normal läget, med drogen i kroppen på en fundamentala nivå.
Med det sagt är ju ändå Sub inte den starkaste av opioder, men samtidigt rätt "ny", men samtidigt inte så ny heller, så det borde ju finnas mer svar på nätet angående hur andra reagerat kan man tycka och ha i åtanke

Må väl!
Har inte hört någon som klarat sig efter så många års missbruk, jag har dock inte använt något annat än Sub på nio år. Innan var jag torsk på heroin och kokain men jag har inte rört något av dessa sedan 2006 och kommer heller inte att göra det men Sub känns nästan värre än heroin eftersom a t är så himla utdraget och vidrig på sitt eget sätt. Jag ber att få styrkan och klara av detta helvete snart!

Citat:
Ursprungligen postat av Framtiden-C
Med rätt hjälp och stöd kommer du klara dig igenom det.
Måste klara detta, kommer att göra det med rätt hjälp.

Citat:
Ursprungligen postat av Xaltor89
Bra att du slutar,droger är aldrig bra! Behöver du stöd använd oss på flashback som bollplank.
schysst
Citera
2015-01-03, 02:59
Medlem
Du trappar för snabbt. Gå ner till 2 mg på 6 veckor. Sen håll dig på 2 mg under minst 2 månader. Därefter 1 mg 1 månad. 0,4 mg under 2 veckor. Sen sluta. Du kommer känna dig smått rastlös och känna av kall/varm svett under Max en månad. Sen är du fri som en fågel
Citera
2015-01-03, 10:51
Medlem
habilgerbils avatar
Är man klar nog i huvudet under en AT med symtom som rastlösa ben eller skakningar kan jag rekommendera att man testar progressiv muskelavslappning, det finns olika varianter men den jag tänker på innebär att man tar kroppens muskelgrupper i tur och ordning och spänner så hårt man nånsin kan i typ 30 sekunder innan man släpper. Är rastlösa ben ens främsta problem tar man benen i flera omgångar likt ben - hela kroppen - ben - hela kroppen - ben - hela kroppen. Själv använder jag det vid panikångest och generell ångest nu, men det är även en stor hjälp vid abstinens för vissa. Vid abstinens kommer ju besvären tillbaka efter en stund men det kan åtminstone vara en riktigt bra lösning när man ska sova, lugnar kroppen en stund så man får en chans att somna in. Med en stor dos av nån lättillgänglig knockande antihistamin som lergigan eller theralen kan man sen få sova många timmar utan att väckas av att kroppen spritter.

Att Lyrica kan vara en bra krycka vid opiatavtändning är också allmänt känt vid det här laget, men tänk på att Lyrica är ett totalt helvete att sluta med så var vaksam så du inte bara byter ut ett missbruk mot ett annat. Om inte annat blir du helt ruinerad om du fastnar på Lyrica utan att ha recept eftersom det är så jävla dyrt svart. Ja, det är dyrt på apoteket också förvisso, men där kommer man ju upp i högkostnadsskydd snabbt.
Citera
2015-01-03, 11:40
Medlem
Isets avatar
Om du kan, rör på dig, typ promenad.

Mot rastlösa ben, prova att skölja dom i iskallt vatten en stund. Det ger dock bara en mindre paus, så räkna med att upprepa. Ska dock funka jättebra. Isomslag kan vara värt att prova. Så förhoppningsvis får du sova en stund då så du orkar kämpa vidare.

Lycka till!
Citera
2015-01-03, 14:36
Medlem
Har efter 4år med 8mg IV om dagen klivit av utan ngt annat inne på dag 6 nu helt utan och mår faktiskt bra, mode skitsnygg dag 4 med hjärtat utanför kroppen iskall och svettades om vart annat sov inte bra alls. Och dag 5 med Matthew och orkeslöshet ca 50min uppe på benen sen tillbaks till sängen sov hela natten sen och dag 6 lite matt lätt frusen men pigg. Ska nämna också att sista året kombinerat opiat bruket med tjack dagligen klev av det för 4 dagar sen och inte känt av AT från det heller som jag brukar med 3 dagar i sängen då jag fortfarande tog sub. Ska det vara så här eller går jag bara och väntar på en STOR SLÄGGA i nacken. Har klivit av tidigare från tungt amfetamin, cannabis missbruk med mindre plågor och ett tungt kokain/Crack missbruk med 6månader i lägenheten med riktigt tung ångest mest pga sveket mot nära och kära och de 500 000kr man rökt upp. Någon som har liknande erfarenheter. Har inte hört så mycket annat än att det ska vara så jävla jobbigt att kliva av från subutex. Har klivit av 1 gång tidigare innan dessa 4åren men då var det inte ett dagligt intag och inte IV eller samma mängder ca 4dagar i veckan med 4mg, då gick det utan problem i 8veckor utan men 5 första veckorna var då i varmare klimat med sol och vind.
Citera
2015-01-05, 16:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stony79
Har efter 4år med 8mg IV om dagen klivit av utan ngt annat inne på dag 6 nu helt utan och mår faktiskt bra, mode skitsnygg dag 4 med hjärtat utanför kroppen iskall och svettades om vart annat sov inte bra alls. Och dag 5 med Matthew och orkeslöshet ca 50min uppe på benen sen tillbaks till sängen sov hela natten sen och dag 6 lite matt lätt frusen men pigg. Ska nämna också att sista året kombinerat opiat bruket med tjack dagligen klev av det för 4 dagar sen och inte känt av AT från det heller som jag brukar med 3 dagar i sängen då jag fortfarande tog sub. Ska det vara så här eller går jag bara och väntar på en STOR SLÄGGA i nacken. Har klivit av tidigare från tungt amfetamin, cannabis missbruk med mindre plågor och ett tungt kokain/Crack missbruk med 6månader i lägenheten med riktigt tung ångest mest pga sveket mot nära och kära och de 500 000kr man rökt upp. Någon som har liknande erfarenheter. Har inte hört så mycket annat än att det ska vara så jävla jobbigt att kliva av från subutex. Har klivit av 1 gång tidigare innan dessa 4åren men då var det inte ett dagligt intag och inte IV eller samma mängder ca 4dagar i veckan med 4mg, då gick det utan problem i 8veckor utan men 5 första veckorna var då i varmare klimat med sol och vind.

Det har jag aldrig hört av mina bekanta, att det är så här lätt. Dag 6 då är man mitt uppe i det värsta och man har minst halva av "det värsta kvar". Det är katastrof de två första veckorna. Det är inte möjligt att göra något av dignitet. Man får leva på det som finns i sericebutiken nära. Efter 2 veckor kan man handla i en vanlig affär - den nivån är det på. Åtminstone inte under första månaden kan man en enda gång ens säga "Jag mår bra". Det kommer sådana tillfällen man kan säga det först efter runt 3 månader, men bara under stundom. Sakta så växer dessa tillfällen till att blir fler. Men även vid 6 månader är det fortarande helt klart "dåligt" - om man ser det som ett medelvärde.

Men jag tror dig. Vi är olika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in