Ingen drog är kontinuerlig i uppträdande efter åratal av missbruk på en individuell nivå från person till person och ingen reagerar exakt som en annan, men att trappa ut istället för att gå cold turkey är ju ändå det bästa även om det känns långdraget..
Det jag menar är att du behöver ju inte bryta tvärt och utan hjälpmedel, Lyrica är tex bra vid opiatavtändningar under en period.
Även Psykadeliska substanser kan få ett djävla skjut ur ett opiatmissbruk (tex Ibogain eller Ayahuasca).
Sen vill jag inte skrämma dig eller något men om man "kört" på något (heroin tror jag) "för länge" brukar det kunna fucka upp de receptorerna i hjärnan som överbelastats år ut och år in att man blir "kroniskt" beroende av drogen livet ut (eller iaf avtändning i åratal typ).
För kroppen har ställt om sig efter drogen till nya normal läget, med drogen i kroppen på en fundamentala nivå.
Med det sagt är ju ändå Sub inte den starkaste av opioder, men samtidigt rätt "ny", men samtidigt inte så ny heller, så det borde ju finnas mer svar på nätet angående hur andra reagerat kan man tycka och ha i åtanke
Må väl!