2003-06-26, 13:18
äldre konto (old)
Ej medlem
läste en artikel om urban exploration, det verkade både coolt och intressant. Så därför letar jag nu efter övergivna byggnader i stockholm med förorter. det kan vara byggnader som skall rivas, eller ett avstannat byggjobb, eller helt enkelt ett hus som inte används längre. Än så länge har jag bara hittat ett sådant hus, ett rivingshus i starrängsringen. skall dit och kolla in det nån gång snart, ta lite sjysta bilder osv. Så, har ni några tips?
Citera
2003-06-26, 18:38
äldre konto (old)
Ej medlem
Lövsta sopstation

Lövsta sopstation i Hässelby Villastad:
Stor övergiven byggnad. Inga problem att ta sig in obemärkt.
Citera
2003-06-26, 20:37
Medlem
Re: Lövsta sopstation

Citat:
Ursprungligen postat av r1ckardd
Lövsta sopstation i Hässelby Villastad:
Stor övergiven byggnad. Inga problem att ta sig in obemärkt.

hehe.. ja fy fan.. där va man i lumpen en hel del och krigade...sjukt stor byggnad.
Citera
2003-06-26, 21:36
äldre konto (old)
Ej medlem
Finns alltid byggnader att ta sig in i, nästan överallt (dock inte i innerstäderna, där de tjänar för mycket på att bygga något), gäller bara att leta noga. Om du är lite ambitiös kan du ringa byggnadsnämnden och fråga vart de senaste byggena pågått och om de finns några som inte blev färdiga.

Poängen, precis som med all upptäcksfärd är att upptäcka saker som ingen annan gjort, eller som är sedan länge bortglömda så det gäller ju att leta lite extra...
Citera
2003-06-26, 22:00
äldre konto (old)
Ej medlem
Någon som vet något om psyksjukhuset i älvsjö?

Hette typ långbro eller något, nedlagt sedan några år tillbaka.

Göring blev behandlad mot narkotika missbruk där strax innan ww2 :twisted:
Citera
2003-06-26, 22:49
Medlem
Hylands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bat_782
Någon som vet något om psyksjukhuset i älvsjö?

Hette typ långbro eller något, nedlagt sedan några år tillbaka.

Göring blev behandlad mot narkotika missbruk där strax innan ww2 :twisted:
Där finns idag en muslimskola, dock inte i alla byggnader såklart! Gick själv i skola precis bredvid området och då fanns även ungdomspsyk kvar där, vet dock inte hur det ligger till nu.
Citera
2003-06-26, 23:07
äldre konto (old)
Ej medlem
Skönt att höra att inte bara jag blev biten av UE.
Har redan format en grupp och vi har besökt två ställen. Men vi kunde kanske lista övergivna byggnader här så att alla kan ta del av informationen?

Våran sida kommer upp inom de närmsta dagarna...
Citera
2003-06-27, 00:00
äldre konto (old)
Ej medlem
www.sbk.stockholm.se/ D21/l%C3%A5ngbro.htm
Någon som vet hur det ser ut nu?

Vi kanske borde bilda ett nätverk av UE-grupper i Sverige. Och skapa en databas över övergivna platser. Så vitt jag vet finns endast två so far. Min egen och en "kass?" grupp som kallar sig Rook och verkar vara ganska inaktiva.
Citera
2003-06-27, 19:22
Medlem
vad är det roliga med att utforska övergivna hus?
Citera
2003-06-27, 19:50
äldre konto (old)
Ej medlem
Vad är det för roligt med något?

Roligt är subjektivt och alla tycker att olika saker är roliga...

Ungefär som att hitta ett gammalt slott ute i skogen, så blir man nyfiken på hur det såg ut där inne och så.. fast i modern tappning

Sen om man har lite tur så blir det lite action också.. klättra och bryta sig in något rum som fortfarande står låst eller få ett bunt säkerhetsvakter efter sig
Citera
2003-06-28, 00:14
äldre konto (old)
Ej medlem
/me hänvisar till trådarna under phreakingdelen av forumet.. där snackas det en massa om övergivna byggnader, tunnlar och trevliga ställen.
Citera
2003-06-28, 19:48
äldre konto (old)
Ej medlem
Jag kan ju rekommendera den svenska thrillern "råttornas vinter" som till stor del utspelas i stockholms underjord, tunnlar etc. cool bok

Själv har jag alltid varit intresserad av underjordiska passager av allehanda slag
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in