2015-01-02, 20:45
Medlem
Jag har betalt min hyresavi genom autogiro i flera år på Sölvesborgshem (som ägs av Sölvesborgs kommun), och det har dragits normalt hela tiden. Fram tills nu. För sist det drogs så var det 754 kronor mindre än vad det brukar göra. Är det bara att behålla det fram tills man får en påminnelse, eller måste man rapportera det på något sätt? Eller kan det betyda att hyran sänkts?
Citera
2015-01-02, 20:47
Medlem
sjpatriks avatar
Du kan inte ha fått en tillfällig reducerad hyra pga. underhållning av huset/lägenheten då? Om inte så är fallet bör du kontakta din hyresvärd och fråga om ett misstag har skett.
Senast redigerad av sjpatrik 2015-01-02 kl. 20:49.
Citera
2015-01-02, 20:55
Medlem
Jag hade ringt direkt för att slippa framtida problem. Fick en gång 10.000 kr insatt på mitt konto från föreningen och visade sig att jag var skyldig att anmäla, då dessa pengar skickats fel.
Citera
2015-01-02, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vaultkeeper
Jag har betalt min hyresavi genom autogiro i flera år på Sölvesborgshem (som ägs av Sölvesborgs kommun), och det har dragits normalt hela tiden. Fram tills nu. För sist det drogs så var det 754 kronor mindre än vad det brukar göra. Är det bara att behålla det fram tills man får en påminnelse, eller måste man rapportera det på något sätt? Eller kan det betyda att hyran sänkts?

Det lättaste är väl att du kontrollerar den dragna summan mot din hyresavi? Även om du har autogiro så får du ju ändå en avisering varje månad eller kvartal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in