2015-01-02, 14:58
Medlem
Hej, har ett konto med lite mer n 9,5k fljare p instagram dr jag lgger ut ngot s roligt som vad jag ter. Har sett det som en kul grej men mnniskor runt mig har brjat frga om jag tjnar pengar p det, och jag har brjat fundera p om det finns mjlighet att faktiskt gra det. Har ftt ngra erbjudanden av fretag men mest mrkliga som jag knner att jag inte riktigt str fr. Ngon som har tips p hur man kan g tillvga fr att tjna pengar eller f vettiga sponsorer?
(Heter frokenfalk1 p instagram om ngon vnlig mnniska vill titta in fr att frst vad jag rikar in mig p)
Tack fr svar och tid!
/Hanna
Citera
2015-01-02, 15:25
Medlem
.Chloes avatar
r du redo fr att publicera bilder som din sponsor ber dig att lgga ut? Ha i tanke att om du redan har en stabil och god fanbase s kan ett sponsorskap frstra rtt mycket d du kan tvingas att publicera tvlingar, giveaways och material som inte alls matchar din stil vilket majoriteten av dina fljare inte vill se.

Jag ser att du har en relativt lg ratio p dina bilder, men kommentarerna r vldigt bra vilket r superviktigt. Jag tror absolut att en del sponsorer r intresserade av dig, man ser klart och tydligt att produktplaceringar skulle ha en bra effekt d du sprider positiv gldje med tillit.

Det finns absolut vettiga sponsorer men du behver nog googla p deras namn fr att f mer information kring hur de arbetar. Sedan r det viktigt att du stller frgor innan du skriver p ett kontrakt. Tnk efter noggrant om du verkligen vill bli sponsrad, r det vrt det egentligen? Om du trivs med att lgga ut bilder s gr det fr dig sjlv och dina fans och inte fr ngra pengar.
Citera
2015-01-02, 15:25
Medlem
Struisvogels avatar
Hur lyckades du f s pass mnga fljare?

Ganska skralt med uppdateringar + vldigt enformigt.
Citera
2015-01-02, 15:27
Medlem
Qweasd123s avatar
Kan inte direkt svara p din frga men hur orkar du hlla ut en halv burk med brsmoothie p ett papper? Dina bilder ser rtt s proffsiga ut men fan vad jobbigt det mste vara att gra dem.
Citera
2015-01-02, 16:13
Medlem
xposures avatar
Rakt och rligt:
"Dassiga" bilder med trkigt och platt/ojmnt ljus i mitt tycke.
Knepigt att du lyckats f en spass stor fanbase med detta.

Fr du sponsorer s finns alltid risken fr att folk blir irriterade av att du sljer ut dig.
Tycker du ska vnta och bygga nnu fler fljare s att du har rd att frlora ett par tusen om de inte uppskattar det.
Citera
2015-01-02, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Struisvogel
vldigt enformigt.
Tror det r en vldigt viktig del ifall man vill ha fljare, att lgga upp bilder som en grupp mnniskor r intresserade utav, vill man ha fljare s kan man ju inte lgga ut foton p bde snygga bilar och mat, man fr ju hlla sig till ett tema
Citera
2015-01-02, 17:09
Medlem
Struisvogels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwagYolo1337cool
Tror det r en vldigt viktig del ifall man vill ha fljare, att lgga upp bilder som en grupp mnniskor r intresserade utav, vill man ha fljare s kan man ju inte lgga ut foton p bde snygga bilar och mat, man fr ju hlla sig till ett tema

Jo det r ju klart man inte ska blanda fr mycket. Tnkte mer p att alla bilder ser typ likadana ut. Kan vara av intresse att hitta nya stt att ta bilder om man vill tjna pengar p det.
Citera
2015-01-02, 20:49
Moderator
MondoBizarros avatar
vriga dator- och IT-diskussioner --> Privatekonomi
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem