Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-01-02, 10:49
Medlem
Har en gammal mac och kör oftast chrome eller firefox men när jag kommer upp i runt 15 tabbar går datorn extremt långsamt. Tyvärr är datorn för gammal för att uppgradera och överväger om det finns någon webbläsare som är minnessnål men ändå väldigt kompetent/modern.
Citera
2015-01-02, 11:22
Medlem
Opera kännetecknas av sin litenhet
Citera
2015-01-02, 12:33
Medlem
Svinhudens avatar
Chrome eller opera.
Citera
2015-01-02, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svinhuden
Chrome eller opera.
Måste säga opera då chrome drar en jävla massa minne
Citera
2015-01-02, 15:10
Bannlyst
Citat:
Chrome eller opera.
Chrome är helt fel ute grabben.
Citera
2015-01-02, 15:50
Medlem
Svinhudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sipofa
Måste säga opera då chrome drar en jävla massa minne
Citat:
Ursprungligen postat av Helliano
Chrome är helt fel ute grabben.
Japp, helt fel ute med chrome. Fast vid många flikar(30+) drar opera mer ram än chrome.

TS, hur mycket ram har du?
Citera
2015-01-02, 16:02
Medlem
Citat:
Japp, helt fel ute med chrome. Fast vid många flikar(30+) drar opera mer ram än chrome.

TS, hur mycket ram har du?
Kan inte fatta hur chrome kan dra så mycket ram för ingenting, själva designen på den är hur lätt som helst, det finns inte direkt några speciella funktioner som är igång osv, den bör dra ram när den behöver och inte alltid... Jävla fucking programmerare, om jag var i samma rum som dem och finansiärerna nu skulle jag slå alla medvedtslösa, binda fast dem och vänta tills de vaknade då jag våldtog alla i röven (jag är straight kille och hoppas att de även är det med så de får en jävla traumatisk upplevelse) sedan ska jag spela in detta och endast skicka det till deras familjer med en mask över mitt huvud så att de är de enda som tar skada utav detta!!!
Citera
2015-01-02, 17:42
Medlem
Svinhudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sipofa
Kan inte fatta hur chrome kan dra så mycket ram för ingenting, själva designen på den är hur lätt som helst, det finns inte direkt några speciella funktioner som är igång osv, den bör dra ram när den behöver och inte alltid... Jävla fucking programmerare, om jag var i samma rum som dem och finansiärerna nu skulle jag slå alla medvedtslösa, binda fast dem och vänta tills de vaknade då jag våldtog alla i röven (jag är straight kille och hoppas att de även är det med så de får en jävla traumatisk upplevelse) sedan ska jag spela in detta och endast skicka det till deras familjer med en mask över mitt huvud så att de är de enda som tar skada utav detta!!!

Eller hur!
Fast googlar man "chrome memory leak" får man upp en hel dröse resultat.

Innan jag bytte till ie körde jag chrome och då var det inga minnesläckor vad jag kan minnas(på tal om minnesläcka). Inte var det så tungdrivet att förrförra burken med bara 4gb ram inte orkade med utan strul heller. Därför jag föreslog chrome från början.

Hur som helst är programmerarna värda staffet du planerat
Citera
2015-01-03, 15:09
Medlem
Lolitasyndromes avatar
Jag tänker att om du har en Mac som är så gammal att den inte går att uppgradera så kanske det inte är en god idé att köra 15 tabs på en och samma gång.

Jag skulle gärna vilja veta mer om din Mac, vilken modell det är, hur mycket minne den har och vilken version av MacOs den kör.

//Lolitasyndrome
Citera
2015-01-07, 05:31
Medlem
Littons avatar
Vanliga Opera är okej, men Opera Beta (tidigare Opera Next) är den webbläsare med lägst CPU-last som jag använt hittills, inkluderat uppspelning av video. Och jag hoppas även att den är tillräckligt minnessnål för dina krav. Notera att du måste installera "Download Chrome Extension" för att använda Chromes extensions i Opera Beta.

Opera har även en fin mejlklient.

Och det finns flera snabba alternativ till Firefox, vilka är baserade på samma Mozilla-projekt. Två av de största är Pale Moon och Waterfox.
Senast redigerad av Litton 2015-01-07 kl. 05:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in