Citat:
Ursprungligen postat av
udon
Har du några trovärdiga källor som pekar på att det endast förekom åt ena hållet? Hur utbrett var det är problemet?
Det där är ju helt enkelt inte sant. Antar att du syftar på intervjun med Gina Rodriguez? Alla människor med en gnutta intelligens förstår att Obama inte uppmanar till något sådant.
Dålig säkerhet i valstugorna, men systematiskt
valfusk!?
Tyder ju inte heller på systematiskt valfusk......

Facepalm på dig själv, idiot.
Det är givetvis din, inte min, uppgift att försöka hitta exempel på felkalibrerade maskiner som istället gynnade Trump, om du hävdar att det finns sådana. Jag har dock inte läst något om det.
Jag utgår från vad Obama faktiskt säger och inte din tolkning.
Ja, säkerheten är mycket låg och beror delvis på att det inte finns någon federal lagstiftning för att hantera val i USA. Bara en sådan sak som att man inte behöver visa id. Demokraterna ogillar idén för att de tror att svarta är för lata för att fixa ett id-kort och svarta röstar till ungefär 80-90 % på demokraterna. Andra punkter är att röstningsmaskiner används istället för pappersröstsedlar på många platser och att hanteringen av förtidsröster är undermålig.
Jag har arbetat som valförrättare i Sverige vid ett flertal val och kan konstatera att det amerikanska systemet inte håller måttet. Det finns många tveksamheter och möjligheterna till valfusk är ganska stora.