2016-02-02, 20:12
Medlem
Socialkonservativs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixt
Iowa är en extremt konservativ stat. Att Bernie Sanders fick ett så bra resultat där är en skräll. Dessutom leder Sanders stort i New Hampshire, och han kommer garanterat vinna där. Sanders har stor chans att vinna över Clinton i flera delstater och nattens resultat är knappast något som minskar den chansen.

Du har helt fel. Iowas republikaner är extremt konservativa. Men Iowas demokrater, som alltså är de som röstar i demokratiska primärval, är tvärtom mycket mer vänster än landets övriga demokrater.
Citera
2016-02-02, 21:23
Medlem
Ostrobothnias avatar
Har storyn om att Cruzkampanjen lurat i Carsonanhängare att doktorna hoppat av uppmärksammats i tråden? Kanske det vinnande draget
Citera
2016-02-02, 21:59
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
Har storyn om att Cruzkampanjen lurat i Carsonanhängare att doktorna hoppat av uppmärksammats i tråden? Kanske det vinnande draget
Inte vad jag sett, men läste om det på Breitbart.
Citera
2016-02-02, 22:08
Medlem
Hogdals avatar
TV4:s initierade politiska analytiker beskriver Rubio som teapartyrörelsens kandidat.

Varför försöker de ens...
Citera
2016-02-02, 23:16
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
TV4:s initierade politiska analytiker beskriver Rubio som teapartyrörelsens kandidat.

Varför försöker de ens...
Vem var det som sa det? Om det var en journalist så behöver du inte svara men om det var en statsvetare så kan det var kul att se vilket lärosäte i Sverige som producerar den här typen av tänkare.
Citera
2016-02-02, 23:49
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Vem var det som sa det? Om det var en journalist så behöver du inte svara men om det var en statsvetare så kan det var kul att se vilket lärosäte i Sverige som producerar den här typen av tänkare.
Haha, nej det var faktiskt en av deras "vanliga" journalister som jag inte kan namnet på. Men hon var uppenbarligen deras dedikerade "valkännare" då ankaret gick över till henne för att få en analys över det politiska läget i USA.

Expressen i morse var på samma analysdjup ungefär, en tjej bakom en skärm som tyckte att Trump "är heeeelt sjuuuuk".
Citera
2016-02-03, 05:06
Bannlyst
.
Citera
2016-02-04, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Det där passade nästan bättre i din dagbok där hemma. Vad du tittar på tv är din ensak. Lycka till i år med tvtittandet.

Vad alla tycker härinne är väl deras ensaker, fjöl. Jag påstår att amerikanska presidentvalet tar för mycket resurser från Svt och Sr.
Citera
2016-02-04, 14:32
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Vad alla tycker härinne är väl deras ensaker, fjöl. Jag påstår att amerikanska presidentvalet tar för mycket resurser från Svt och Sr.

Då får du diskutera detta i en tråd om SVT, här fokuseras på valet. /Mod
Citera
2016-02-04, 14:55
Medlem
geir44s avatar
Jeb Bush burde trekke seg. Han er en svak kandidat som bygde sin guvernør "suksess" på boligboblen i Florida. Han gikk av på riktig tidspunkt....2007
Citera
2016-02-04, 17:56
Medlem
geir44s avatar
Ted Cruz tabber seg ut og påstår at Trump plutselig ville ha atombombet Danmark.......

http://jyllands-posten.dk/international/usa/ECE8417386/her-naevner-ted-cruz-danmark-og-atomvaaben-i-samme-saetning/

Nei, Donald Trump er storfavoritt og det rette valget for USA. Han vil dessuten vinne stort i NH.
Citera
2016-02-04, 18:09
Medlem
Nu har Rand Paul droppat. Lite synd eftersom han enligt mig är den främsta kandidaten tillsammans med Trump som vill sätta käppar i hjulen på globalisterna och federal reserve.

Cruz seger i Iowa är på inget sätt överraskande, men sen så har han inte så mycket mer.Tror att Trump enkelt tar NH och sedan har han momentum och tar resten. Väntar mig att etablissemanget dumpar Senor Bush för att stå bakom Rubio.

Har aldrig varit så exalterad över ett val i USA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in