2015-06-30, 18:24
Medlem
Lewis-Blacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Att msm vänder sig mot Trump tyder på att han gör någonting rätt.

Eller att det republikanska etablissemanget vill bli av med Trump så fort som möjligt innan han hunnit skada de andra kandidaterna? Republikanska primärvalet är redan en freakshow och med Trump är den på sterioder. Knappast hälsosamt om man vill vinna val och få näringslivets förtroende.
Citera
2015-06-30, 18:29
Medlem
freeriderXIIs avatar
Hur ser du själv på den illegala invandringen till USA Lewis-Black?
Citera
2015-06-30, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lewis-Black
Eller att det republikanska etablissemanget vill bli av med Trump så fort som möjligt innan han hunnit skada de andra kandidaterna? Republikanska primärvalet är redan en freakshow och med Trump är den på sterioder. Knappast hälsosamt om man vill vinna val och få näringslivets förtroende.

Skada de andra kandidaterna? Som om det gick bra i de två senaste presidentvalen?

Näringslivets förtroende ja. I meningen kampanjpengar. Pengar som republikanska konsulter blir rika på. Och de vet att de inte kan lura i Trump rena lögner. Lögner som att mexikanska väljare är de viktigaste i nordliga delstater.
Citera
2015-06-30, 18:38
Medlem
Lewis-Blacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Skada de andra kandidaterna? Som om det gick bra i de två senaste presidentvalen?
Jag gissar på att du missade förra valet? Hela Obamas kampanj byggde i princip på Romneys primärval.
Han blev karaktärsmördad innan han ens började sin kampanj om presidentskapet tackvare den freakshow som var GOPs primärval. Trump kommer kan komma göra enorm skada om han blir långvarig. Av den enkla anledningen vill gop bli av med han så snabbt som möjligt. Demokraterna skakar bara på huvudet och tror att det är för bra för att vara sant.

Näringslivets förtroende ja. I meningen kampanjpengar. Pengar som republikanska konsulter blir rika på. Och de vet att de inte kan lura i Trump rena lögner. Lögner som att mexikanska väljare är de viktigaste i nordliga delstater.[/quote]
Lycka till att vinna presidentvalet utan en stor del av latinos röster. Trump är inte så populär blan dlatinos av uppenbara anledningar.
Senast redigerad av Lewis-Black 2015-06-30 kl. 18:40.
Citera
2015-06-30, 18:48
Medlem
Citat:
Jag gissar på att du missade förra valet? Hela Obamas kampanj byggde i princip på Romneys primärval.
Han blev karaktärsmördad innan han ens började sin kampanj om presidentskapet tackvare den freakshow som var GOPs primärval. Trump kommer kan komma göra enorm skada om han blir långvarig. Av den enkla anledningen vill gop bli av med han så snabbt som möjligt. Demokraterna skakar bara på huvudet och tror att det är för bra för att vara sant.

Lycka till att vinna presidentvalet utan en stor del av latinos röster. Trump är inte så populär blan dlatinos av uppenbara anledningar.

Du är kul du. Jag tror inte att du själv vet vad du försöker säga. Menar du att de andra kandidaterna blottare Romneys svagheter medan Obama kampanjen lät bli? Jag tycker att Obama kampanjen mot Romney var rätt bra.

Så demokraterna har vunnit två val ganska enkelt mot en viss typ av kandidat. Sunt förnuft borde säga att demokraterna föredrar en motkandidat de vet att de kommer vinna mot. Men inte enligt dig?

Självklart vinner man utan stort latino stöd. Vita väljare är mycket mer lättrörliga vilket Reagan och Perot visat oss.

Du har inte ens den blekaste aning om 1) hur stor andel mexikanska väljare är 2) vilka stater de finns i och vilka stater som är swing staten.

Du är, om inte ett troll, så en pajas.
Citera
2015-06-30, 18:54
Medlem
freeriderXIIs avatar
Ett citat från Trump.

Citat:
March 13, 2013: “Now I say to myself, why aren’t we letting people in from Europe?
Nobody wants to say it, but I have many many friends from Europe, and
they want to come in. Tremendous people, hard-working people. They
can’t come in."
Citera
2015-06-30, 19:31
Medlem
Lewis-Blacks avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Du är kul du. Jag tror inte att du själv vet vad du försöker säga. Menar du att de andra kandidaterna blottare Romneys svagheter medan Obama kampanjen lät bli? Jag tycker att Obama kampanjen mot Romney var rätt bra
Att Obamas kampanj använde Romneys ståndpunkter i primärvalet för att karaktärsmörda Romney. Ett liknande primärval igen är förödande för republikanerna. Som det ser ut nu kommer det bli värre än förra valet.

Citat:
Så demokraterna har vunnit två val ganska enkelt mot en viss typ av kandidat. Sunt förnuft borde säga att demokraterna föredrar en motkandidat de vet att de kommer vinna mot. Men inte enligt dig?

Självklart vinner man utan stort latino stöd. Vita väljare är mycket mer lättrörliga vilket Reagan och Perot visat oss.

Du har inte ens den blekaste aning om 1) hur stor andel mexikanska väljare är 2) vilka stater de finns i och vilka stater som är swing staten.

Du är, om inte ett troll, så en pajas.
Flashback debatteknik 101. Fantastiskt!
Citera
2015-06-30, 19:45
Medlem
Citat:

Jag fattar inte vad du menar. Vad syftar du på? Romney kampanjade i mitten och åkte på stryk, precis som alla andra mittenkandidater. Mccain, dole, bush seniors andra kampanj, Gerald Ford. Det enda undantaget är bush. Jr. Första kampanj där han vann trots att han kampanjade i mitten. Och som vi alla vet fick demokraterna fler röster då.
Citera
2015-06-30, 19:55
Medlem
Citat:

Dina inlägg är de mest klargörande i den här tråden. Du för nämligen precis samma resonemang som republikanska kampanjstrateger. Kampanjstrateger som förlorar och förlorar val efter val.
Citera
2015-07-09, 19:50
Medlem
dannees avatar
Inga nyheter om Mitt Romney? Tror han skulle vinna mot Hillary.
Citera
2015-07-09, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Inga nyheter om Mitt Romney? Tror han skulle vinna mot Hillary.

Ja, han skulle kunna göra det. Men om man ska döma efter hans uttalanden på sistone så har han inte lärt sig någonting av sina förluster.
Citera
2015-07-11, 05:18
Medlem
Citat:
Republikanen Scott Walker, guvernör i Wisconsin, meddelar nu att han aspirerar på att bli sitt partis presidentkandidat i nästa år val.

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article21102768.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in