2014-12-31, 18:59
Medlem
co3ras avatar
Har gluttat lite på en bil som säljs utav Skattskärrs Bilförsäljning, deras intryck per telefon är väldigt oseriöst får många "tror det" och allmänt ointresserade verkar det som.

Har någon erfarenhet av denna firma? Skulle vara rätt roligt att få höra, det är relativt nystartat och de har mellan 50-60 bilar till försäljning.
Citera
2014-12-31, 20:05
Medlem
kollade igenom deras sida på blocket och tyckte de verkade ha vettiga bilar. mellan 20 till 200 k. Men det du säger gör ändå att jag skulle vara försiktig med affärer. En bilhandlare ska veta vad den pratar om. Svarar han som du säger att han inte vet och verkar allmänt osäker så får jag känslan att de vet om att bil en har fel som de vill försöka ha ryggen fri från. Får man inte raka svar av en bilhandlare så är den antingen säljare på felområde eller så döljs något. är det en billig bil kring 20-30 så hade jag kollat över den själv om jag var spekulant och bildat mig en egen uppfattning. Men detta kräver goda bilkunskaper. Så du får avgöra själv om du vågar lita på dina kunskaper eller handla av en annan handlare som vet vad han säljer.
Citera
2017-11-10, 15:52
Medlem
banonass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av co3ra
Har gluttat lite på en bil som säljs utav Skattskärrs Bilförsäljning, deras intryck per telefon är väldigt oseriöst får många "tror det" och allmänt ointresserade verkar det som.

Har någon erfarenhet av denna firma? Skulle vara rätt roligt att få höra, det är relativt nystartat och de har mellan 50-60 bilar till försäljning.

Karlstad tingsrätt B 2487-05

Gärning
Odd Bersico har den 27 mars 2005 på Norra Strandgatan utanför hotell Scandic Winn i Karlstad berövat Conny Alterkvist livet genom att på nära håll med ett skjutvapen avlossa ett skott som träffat Alterkvist i huvudet. Skattkärrs Bilförsäljning AB Aktivt Ben Odd Bersico (Styrelseledamot).
Citera
2017-11-10, 18:03
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banonas

Gärning
Odd Bersico har den 27 mars 2005 på Norra Strandgatan utanför hotell Scandic Winn i Karlstad berövat Conny Alterkvist livet genom att på nära håll med ett skjutvapen avlossa ett skott som träffat Alterkvist i huvudet. Skattkärrs Bilförsäljning AB Aktivt Ben Odd Bersico (Styrelseledamot).
Ok. O med det så säljer han dåliga bilar?
Citera
2017-11-10, 18:13
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banonas

Gärning

Det verkar vara zigenare inblandat.
(FB) Knivmord på Erland "Lill-Erland" Millon i Viskafors, Borås, 2009

Ytterligare släktbråk om bilaffärer:
Citat:
Borås tingsrätt häktade idag
•Christer Alterkvist, 1975-02-05, på sannolika skäl för mord.
Alterkvist tillhör en zigenarsläkt och ökänd i bilbranschen. Han är tidigare dömd hävning av köpeavtal avseende fordon -03, framförande avställt fordon -05, hävning av bilköp -06, grovt häleri -07 samt bokföringsbrott – febr 08. Sistnämnda är en aktiv villkorlig dom.

Fadern och storebrodern Benny sysslar även de med skumma affärer, enligt uppgift. Benny tenderar på pappans direktiv även att ta på sig skulden för brott Christer begått.
Senast redigerad av PeterNoster 2017-11-10 kl. 18:21.
Citera
2017-11-10, 18:17
Medlem
watcher1970s avatar
”Ok. O med det så säljer han dåliga bilar?”

Kanske inte så kul att göra affär med en mördare? Tänk Dig att försöka reklamera något till honom...

Känns som om det finns andra handlare som kan vara bättre att göra affärer med!
Citera
2017-11-10, 19:19
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Ok. O med det så säljer han dåliga bilar?
Mord = rent mjöl i påsen i din bok?
Citera
2017-11-11, 01:25
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnyggve
Mord = rent mjöl i påsen i din bok?
Nej. Har mord något med bilförsäljning att göra enl dig?
Själv ville jag bara se varför en person letar upp en tre år gammal tråd för att skriva om en 12 år gammal dom.
Citera
2017-11-11, 02:42
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Nej. Har mord något med bilförsäljning att göra enl dig?
Själv ville jag bara se varför en person letar upp en tre år gammal tråd för att skriva om en 12 år gammal dom.

Nej, men det säger väl något om en person? eller är jag helt ute och cyklar? Skulle du vilja köpa Anders Eklunds gamla Saab? Mord har ju inget med själva bilförsäljningen att göra, och Engla och Pernilla Hellgren, ja det var ju längesedan nu!
Citera
2017-11-11, 11:49
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnyggve
Nej, men det säger väl något om en person? eller är jag helt ute och cyklar? Skulle du vilja köpa Anders Eklunds gamla Saab? Mord har ju inget med själva bilförsäljningen att göra, och Engla och Pernilla Hellgren, ja det var ju längesedan nu!
Självklart kan jag inte säga emot dig. Skulle inte heller köpa bil därifrån när jag vet detta även om jag anser att man har avtjänat sitt straff när staten gjort sitt.
Som jag skrev så letade Banonas upp en tre år gammal tråd för att skriva om en tolv år gammal dom.
Just detta gör mig nyfiken.
Sedan kan inte jag påstå att ett avtjänat straff för mord innebär att personen i dag är ohederlig eller säljer dåliga bilar även om jag själv inte hade gått dit.

Vad gäller AE.
Om jag skulle göra en bra affär så skulle jag kunna köpa något av honom om jag gjorde en bra affär.
Saaben lär bli svårt att köpa då den har använts i brottsligt syfte o därigenom blivit skrot.
Citera
2017-11-19, 21:44
Medlem
Att göra affärer med svartskallar är som att be om problem. Kolla nån annanstans.
Citera
2023-11-01, 14:52
Medlem

Kvinnan åkte från Dalsland till Värmland för att köpa en begagnad bil för drygt 100 000 kronor av Skattkärrs bilförsäljning i Karlstad. Men bara efter en vecka slutade bilen att fungera. Nu rekommenderar ARN bilföretaget att ersätta kvinnan med närmare 50 000 kronor.

Hon gav 104 000 kronor för den och fick en månads garanti.

Men redan på väg hem från bilförsäljaren började bilen att krångla. Motorlampan tändes efter några kilometer. Hon åkte tillbaka till bilbolaget, som tog bort felkoderna.

https://www.dalslanningen.se/2023/11/01/arn-ger-kvinna-ratt-i-strid-mot-bilbolag-ska-betala-tillbaka-nastan-50-000-2f2fb/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in