2014-12-31, 12:20
Medlem
Kort historia för jag pallar inte skriva en bok.

Jag och min bästa vän planerade resa i Juni. När vi väl skulle boka så kom han inte hem till mig som bestämt. Han svarade inte på samtal eller sms.
Förstod ingenting faktiskt. Riktigt konstigt.
Blev mäktigt arg hela sommaren för vi hade semester samtidigt o jag hade sett fram emot tid ihop.
I September började jag sakna.
I november började jag förlåta tyst.
Och nu i december har jag verkligen verkligen behövt honom för vi har varit bästisar sen 6årsåldern.

Av princip har jag vägrat sträcka ut en hand.

Men så på julafton så fick jag en present utan avsändare med massa nostalgi grejer som symboliserar oss ihop och ett kort där det i princip stod förlåt fast på hans eget vis.

Nu vill jag ta nästa steg men jag vet inte riktigt hur... Det är ju 7 månader sen sist..
Ska jag göra något subtilt som att skicka länken till detta inlägg eller ska jag bara vara en sann man o gå till hans dörr? Finns det någon som kan tipsa?

Någon som känner igen sig?
Citera
2014-12-31, 12:25
Medlem
Äh vad ska han med länken hit å göra. Ni båda verkar ju värdesätta varandra, och då tycker jag att ni ska fortsätta med det! Säg det till han bara så löser det sig. "Jag tycker om dig! Vadfan hände? I vilket fall skiter vi i det nu!" eller nått.
Citera
2014-12-31, 12:34
Medlem
Gå till honom!!! Det är inte värt att förlora sin bästa vän, bara gå dit, ring, vad som helst... vänta inte, gör det nu!!!!
Citera
2014-12-31, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 308winwin
Äh vad ska han med länken hit å göra. Ni båda verkar ju värdesätta varandra, och då tycker jag att ni ska fortsätta med det! Säg det till han bara så löser det sig. "Jag tycker om dig! Vadfan hände? I vilket fall skiter vi i det nu!" eller nått.

Ja vi har en lite speciell relation... Ganska lite känslor till skillnad med andra av mina kompisar.. Lite "manlig" vänskap typ.. Känslor är för andra liksom... Trots att vi kanske vill va lite djupa ibland så är vi dåliga på det ihop.. Därför jag vet att jag inte kan gå dit o kramas o gråta precis hahaha!!
Men jag gillar det sista du skrev. Det kan mycket väl bli så att jag kör så.

Tack!!
Citera
2014-12-31, 13:12
Medlem
NovaOculuss avatar
Jag har förlorat massa barndomsvänner genom årens lopp. Min bästis har jag därför bestämt mig för att inte förlora. De är oersättbara.
Citera
2014-12-31, 13:36
Medlem
z0mgpl0xs avatar
Även om du inte vill inse det så finns det uppenbarligen väldigt starka känslor under ytan, så åk bara över till hans hus och ge honom en stor kram. Då är allt löst och ni är bästa vänner igen.
Citera
2014-12-31, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlgaOlga
Kort historia för jag pallar inte skriva en bok.

Jag och min bästa vän planerade resa i Juni. När vi väl skulle boka så kom han inte hem till mig som bestämt. Han svarade inte på samtal eller sms.
Förstod ingenting faktiskt. Riktigt konstigt.
Blev mäktigt arg hela sommaren för vi hade semester samtidigt o jag hade sett fram emot tid ihop.
I September började jag sakna.
I november började jag förlåta tyst.
Och nu i december har jag verkligen verkligen behövt honom för vi har varit bästisar sen 6årsåldern.

Av princip har jag vägrat sträcka ut en hand.

Men så på julafton så fick jag en present utan avsändare med massa nostalgi grejer som symboliserar oss ihop och ett kort där det i princip stod förlåt fast på hans eget vis.

Nu vill jag ta nästa steg men jag vet inte riktigt hur... Det är ju 7 månader sen sist..
Ska jag göra något subtilt som att skicka länken till detta inlägg eller ska jag bara vara en sann man o gå till hans dörr? Finns det någon som kan tipsa?

Någon som känner igen sig?
Jävla bitch, gå efter honom då, visa honom att du faktistk bryr dig och att du inte är en egocentrisk hora!
Citera
2014-12-31, 15:47
Medlem
NisseGhandis avatar
DU måste gå dit och släppa prestigen (som är ett jävla skit). Att förlora sin bäste vän över en utlandsresa låter inte klokt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in