Satt och funderade över detta. Ska själv gå på Metallicas spelning på Ullevi senare i sommar, och det var en jäkla biljettförsäljning. Men jag undrar, hade Metallicas "wannabees" Megadeth också lyckats med detta? Tror ni att biljetterna skulle ha fladdrat iväg lika snabbt om det nu var Megadeth som hade headlinat på Ullevi? Med andra ord, hade Megadeth nånsin kunnat headlina på Ullevi?
Inte en jävla chans. Mer eller mindre varenda person känner till Metallica här i Sverige. Jag skulle kunna sätta hälften av mina julklappspengar på att mindre än 3% av Sveriges befolkning under 70 bast känner till Megadeth..
Nej, de hade inte lyckats med. Av någon anledning har Metallica blivit så jävla hypade. Om man har börjat lyssna på Megadeth är det svårt att gå tillbaka.
Megadeth hade kunnat bli riktigt stora om inte Dave hade insisterat på att sjunga. Det är för dåligt för nå den riktigt stora publiken. Så svaret är nej,inte en chans att de sålt ut hela arenan.
För mig är det ingen tvekan om att megadeth är det bättre bandet. De slår an en sträng hos mig som Metallica aldrig varit i närheten av. Båda banden är ojämna men Metallicas lågvattenmärken är lägre medan Megadeths toppar är högre. Med det sagt är Metallica överlägset det större bandet.
Kommer båda banden till Stockholm lirar Metallica på Friends och Megadeth på Arenan. De ligger inte ens i närheten av varandra vad gäller att dra publik.
F.ö. håller jag inte alls med om att Megadeth är Metallica-wannabes. Absolut inte musikaliskt. Däremot har Mustaine alltför länge tänkt negativa tankar om när han sparkades från Metallica.